2015-12-09, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Förutom att schemat är ensidigt och tendensiöst och att det förekommer direkta felaktigheter som att pappan skulle ha kommit till cafét vid 21-tiden, så är det ett bra initiativ.

Lägg upp en egen tidslinje då så får vi se vad Du duger till.
Som jag tidigare läst av dina inlägg så tycker folk att det bara är svammel du kommer med.
2015-12-09, 16:56
Medlem
Skurtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
Hon fraktas i NB,s bil när han åker till Martorp.
Vet inte om jag formulerar mina frågor helt obegripligt?
Att hon fraktas från ladan till Martorp i bil är väl alla överrens om, men min fråga till dej är hur, enligt dej, kommer Lisa Holm till ladan från sin moped?
Går hon, bärs hon, körs hon eller vad tror du?
2015-12-09, 16:58
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Lägg upp en egen tidslinje då så får vi se vad Du duger till.
Som jag tidigare läst av dina inlägg så tycker folk att det bara är svammel du kommer med.
Javisst, men det förändrar ingenting i ditt schema:

Klockan 20:05 beslöt sig Stefan för att åka och leta efter Lisa och åkte vägen de kommit överens om att hon skulle köra. Han var på cafét vid klockan 20:30 den 7/6-15 och råkade då utlösa larmet till cafét. Detta gjorde att ägarinnan kom till cafét och de var tillsammans inne i byggnaden för att kolla efter Lisa. De gick inte igenom hela byggnaden utan kontrollerade bara vissa delar. Klockan 21:57 ringde Stefan polisen och anmälde att hon var försvunnen. FUP s.66.
2015-12-09, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Vet inte om jag formulerar mina frågor helt obegripligt?
Att hon fraktas från ladan till Martorp i bil är väl alla överrens om, men min fråga till dej är hur, enligt dej, kommer Lisa Holm till ladan från sin moped?
Går hon, bärs hon, körs hon eller vad tror du?

Hur Lisa kommer ifrån sin moped in till ladan, vet bara Lisa och NB:
Men om jag ska gissa som det mest troliga, så har NB på något vis lyckas lura över Lisa till porten in till ladan och direkt då överfallit henne.
Det finns släp spår på golvet, och på lisas överdragsbyxor kan man se att hon legat på rygg och blivit dragen.
Foton i FUP.
2015-12-09, 17:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Men om jag ska gissa som det mest troliga, så har NB på något vis lyckas lura över Lisa till porten in till ladan och direkt då överfallit henne.
Det finns släp spår på golvet, och på lisas överdragsbyxor kan man se att hon legat på rygg och blivit dragen.
Foton i FUP.
"Kom hit! Nej kom närmare porten! Du måste komma ända fram!" Eller vad?

Min gissning att hon inte frivilligt skulle ha tagit ett enda steg mot ladan, mot en man som hon inte kände.
2015-12-09, 17:09
Medlem
Skurtrasans avatar
Citat:
Foton i FUP.
Ok, jag tror att Lisa blev överfallen och indragen i bil vid mopeden, sedan har gm kört runt ladan och lyft ur henne, tycker av vad jag läst, att det är det mest troliga förloppet.
2015-12-09, 17:10
Medlem
Citat:
Läs tidslinjen så kanske du förstår.
18.27 - 18.30 - Anfalls Lisa och Tappar örhänge och handske in till Ladan.

Varför ljuger du?
De som tittade i ladan samma kvällen såg inte handske eller örhänge. De hittades nästa dag.
Även Lisas pappa tänkte att någon driver med de.
2015-12-09, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
"Kom hit! Nej kom närmare porten! Du måste komma ända fram!" Eller vad?

Min gissning att hon inte frivilligt skulle ha tagit ett enda steg mot ladan, mot en man som hon inte kände.

Det är ingen som vet, bara Lisa och NB.
Sen kan folk gissa vad dom tycker verkar mest troligt. Sen om det blåste eller ej saknar betydelse:
Ingen vet.
2015-12-09, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Varför ljuger du?
De som tittade i ladan samma kvällen såg inte handske eller örhänge. De hittades nästa dag.
Även Lisas pappa tänkte att någon driver med de.

Samma kväll som dom tittade i ladan blev det mörkt, och då är det svårare att se.
Dom kanske missade det på kvällen, så enkelt är det.
Att det sedan hittades nästa dag i dagsljus kan man ju förstå.
2015-12-09, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Min gissning är att Blombergs café har legat i fokus för NB:s universum av tankar. Han har kunnat studera det en längre tid från sin plats på taket samt från ladan som erbjuder möjlighet till stressreducering genom onani. I sin inre föreställningar har han undan för undan byggt upp ett scenarie kring vad som kan tänkas ske i ladan. Ladan har den nödvändiga rekvisitan inom räckhåll, för "seansen" med det hjälplösa offret. Caféet i sig är inte triggern i dramat men ger näring åt tvångstankarna som förföljer honom natt och dag.
Vad som slutligen triggar NB som utlöser den omtalade minipsykosen kan vi förstås inte veta men låt mig spekulera lite. Med stöd av kartan och behov av vägledning kan han närma sig ett offer typ joggerskan men hon gick inte på det. [b] Så dök mopeden upp och ett alternativ tog över agendan.
Ja, att han kollat in tjejerna och/eller gäster tar jag för givet med sitt runkande vid fönstret och överblick från taket.
Eftersom jag anser att Adriana var ett potentiellt offer så finner jag det intressant att han cirkulerar kring sin arbetsplats - i ladan fanns snöre, i den öde kopplingsstationen fanns också snöre.
Han verkar ha scenariot redo (plats, mordvapen) - väl förberett i huvud via fantasierna och när ett lämpligt offer kommer slår han till blixtsnabbt. Jag tror man behöver tänka i termer som predator. IB beskriver att han ofta är ute och far i bilen och hon vet inte vart. Han verkar således rastlös. Många förövare väljer som sagt att agera i säkerhetszon, speciellt de organiserade.
Hur som haver - gällande trigger funderar jag mer om nåt är ångestladdat i tillvaron tidsmässigt och pushar nästa händelse (att agera, living the dream) som då likaväl blir stressreducerande. Förestående resa hem? Tidsmässig erinran av nåt trauma? Förlust dotter? Vad vet jag givetvis inte men det är en känsla jag får.
2015-12-09, 17:23
Medlem
Citat:
Samma kväll som dom tittade i ladan blev det mörkt, och då är det svårare att se.
Dom kanske missade det på kvällen, så enkelt är det.
Att det sedan hittades nästa dag i dagsljus kan man ju förstå.

Jag köper inte det.
7 juni kl. 21 är INTE MÖRKT och Lisas pappa är inte blind.
Senast redigerad av Sudharma 2015-12-09 kl. 17:26.
2015-12-09, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Jag köper inte det.

JA...du får väll göra vad du vill, det rör mig inte i ryggen.
LÄGG DÅ UPP EN EGEN TIDSLINJE...istället för att gnälla som du gör.

UPP TILL BEVIS...MEN HÅLL DIG TILL VAD VITTNEN REDOGÖR.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in