Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Kallar du det för bevis? Hur vet du att testet inte är manipulerat? Vad är skillnaden mellan absolut bevis och vanligt bevis? Bevis är bevis. Man kan inte bevisa nåt 90% och kalla det för vanligt bevis. Bevis måste alltid vara 100% annars är det inte bevis. Ni hävdar att ni vet vad bevis är samtidigt begår ni sakfel efter sakfel. Skäms!
Du väljer alltså att föra ett definitionskrig omkring ordet "bevis", istället för att diskutera sakfrågan?
Ett barn kan förstå skillnaden mellan ett matematiskt/logiskt slutgiltigt "absolut bevis" och bevis för ting som existerar.
Du har inte presenterat ett enda bevis för att någon Gud existerar. Det du har gjort är att upprepa logiska felslut som är så dumma att man kiknar av skratt.
Citat:
Det är inte heller min mening att jämföra.
Din oärliga jävla nolla. Du har suttit och upprepat samma analogi ett hundratal gånger nu, trots att du rimligtvis måste veta i detalj varför den är falsk vid det här laget.
Citat:
Jag vill bara att ni får klart för er vad bevis är.
Nej. Det du försöker "få klart för oss" är att man inte kan presentera "absoluta bevis" när det kommer till existens-frågor (vilket ALLA redan vet). Det har du försökt påvisa genom att argumentera emot en halmgubbe med hjälp av en falsk analogi som inte ens berör en existensfråga.
Citat:
Ni verkar inte förstå vad bevis är.
Det är du som inte ens har grundläggande kunskaper i det svenska språket. Så gott som vartenda ord som är av betydelse för diskussionen, har du hittat på en egen definition av.
Citat:
Jag ska förklara för er vad bevis är, när jag fått några flera dumma svar från er. Det är roande men jag lovar att jag ska förklara för er vad bevis är. Så det är ordet bevis jag vill jämföra.
Haha, du måste ju bara vara sinnessjuk. Alla vet redan vad ett bevis är. Och alla vet redan att det inte talas om "absoluta bevis" utan snarare "belägg", eftersom absoluta bevis endast går att uppnå inom matematik.
Men du för ju såklart hellre ett meningslöst definitionskrig omkring ordet "bevis" än att diskutera sakfrågan.