2015-12-08, 21:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag tycker att det är du som tramsar. Du har inte förstått min fråga verkar det som. Jag upprepar: Kan du bevisa att din mamma är din biologiska mamma? Jag frågar inte om din mamma existerade när du föddes utan om den kvinnan som du hela livet trott är din biologiska mamma, är hon verkligen din biologiska mamma? Kan du bevisa det?
Det behövs inte. Det räcker med att bevisa ATT mammor existerar.
Vi tar en sak i taget. Bevisa ATT gud existerar, så tar vi nästa steg sedan.
Eller erkänn att analogin är falsk.
Citera
2015-12-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag skrev ju just att jag inte kan bevisa att solen går upp imorgon, men allt pekar på det.
Och du har inte ett endaste bevis för Gud, vilket tråden handlar om.

Vi pratar inte om vad pekar mot vad. Vi pratar om bevis och min fråga kvarstår. Bevisa att din mamma är din biologiska mamma.
Citera
2015-12-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det behövs inte. Det räcker med att bevisa ATT mammor existerar.
Vi tar en sak i taget. Bevisa ATT gud existerar, så tar vi nästa steg sedan.
Eller erkänn att analogin är falsk.

Vi diskuterar bevis. Ni måste få klart för er vad bevis är annars kommer ni aldrig förstå att jag har bevisat Guds barmhärtighet flertalet gånger. Nej det räcker inte med att veta att mammor existerar eftersom min fråga var inte den. Min fråga är just bevis på att din mamma är din biologiska mamma. Bevisa det utifrån min fråga.
Citera
2015-12-08, 22:52
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Vi diskuterar bevis. Ni måste få klart för er vad bevis är annars kommer ni aldrig förstå att jag har bevisat Guds barmhärtighet flertalet gånger. Nej det räcker inte med att veta att mammor existerar eftersom min fråga var inte den. Min fråga är just bevis på att din mamma är din biologiska mamma. Bevisa det utifrån min fråga.

Hur ser du på att ordet DNA-bevis existerar?

Du är bara löjlig, att veta att det är ens mamma är varken svårt eller behöver bevisas. Det finns massvis av saker som styrker att det logiskt borde vara så. Men nu handlar tråden om Gud och att du inte kan komma med konkreta saker som styrker att någon gud existerar är bara kasst av dig. Ditt babblande om morsor och ålder är på så låg nivå så ingen tar dig seriöst för fem öre. Höj dig gärna lite....

Du svamlar om att ingen här inne fattar vad ett bevis innebär, men i själva verket är det bara du själv som inte verkar fatta
Senast redigerad av Lothbrok 2015-12-08 kl. 22:56.
Citera
2015-12-08, 22:53
Medlem
Citat:
Vi pratar inte om vad pekar mot vad. Vi pratar om bevis och min fråga kvarstår. Bevisa att din mamma är din biologiska mamma.
Ett bevis kan ju vara olika starkt. Man kan ha många bevis för samma sak. Så jag förstår inte poängen med ditt tjat om mammor?
Jag kan inte bevisa något till absolut 100%.
När kommer bevisen för Gud??
Citera
2015-12-08, 22:54
Medlem
Citat:
Då kan väl du förklara vad ett bevis är?
Citera
2015-12-09, 00:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej, det tänker jag inte, eftersom det är en falsk jämförelse med guds existens.
Nej, du har inte bevisat någonting.
Citera
2015-12-09, 03:01
Medlem
Citat:
Kallar du det för bevis? Hur vet du att testet inte är manipulerat? Vad är skillnaden mellan absolut bevis och vanligt bevis? Bevis är bevis. Man kan inte bevisa nåt 90% och kalla det för vanligt bevis. Bevis måste alltid vara 100% annars är det inte bevis. Ni hävdar att ni vet vad bevis är samtidigt begår ni sakfel efter sakfel. Skäms!

Du väljer alltså att föra ett definitionskrig omkring ordet "bevis", istället för att diskutera sakfrågan?
Ett barn kan förstå skillnaden mellan ett matematiskt/logiskt slutgiltigt "absolut bevis" och bevis för ting som existerar.
Du har inte presenterat ett enda bevis för att någon Gud existerar. Det du har gjort är att upprepa logiska felslut som är så dumma att man kiknar av skratt.

Citat:
Det är inte heller min mening att jämföra.
Din oärliga jävla nolla. Du har suttit och upprepat samma analogi ett hundratal gånger nu, trots att du rimligtvis måste veta i detalj varför den är falsk vid det här laget.

Citat:
Jag vill bara att ni får klart för er vad bevis är.

Nej. Det du försöker "få klart för oss" är att man inte kan presentera "absoluta bevis" när det kommer till existens-frågor (vilket ALLA redan vet). Det har du försökt påvisa genom att argumentera emot en halmgubbe med hjälp av en falsk analogi som inte ens berör en existensfråga.

Citat:
Ni verkar inte förstå vad bevis är.

Det är du som inte ens har grundläggande kunskaper i det svenska språket. Så gott som vartenda ord som är av betydelse för diskussionen, har du hittat på en egen definition av.
Citat:
Jag ska förklara för er vad bevis är, när jag fått några flera dumma svar från er. Det är roande men jag lovar att jag ska förklara för er vad bevis är. Så det är ordet bevis jag vill jämföra.
Haha, du måste ju bara vara sinnessjuk. Alla vet redan vad ett bevis är. Och alla vet redan att det inte talas om "absoluta bevis" utan snarare "belägg", eftersom absoluta bevis endast går att uppnå inom matematik.
Men du för ju såklart hellre ett meningslöst definitionskrig omkring ordet "bevis" än att diskutera sakfrågan.
Citera
2015-12-09, 03:11
Medlem
Rorbassons avatar
Gud Finns lika mycket som Pippi Långstrump och tomten......eller hur?
Citera
2015-12-09, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Gud Finns lika mycket som Pippi Långstrump och tomten......eller hur?

Hur menar du nu?
Citera
2015-12-09, 10:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Matematiskt, filosofiskt, vetenskapligt är det helt omöjligt att nåt kommer till existens av sig själv. Universum existerar, människan existerar, arterna existerar. Dessa kan inte komma till existens ur tomma intet. Var kom de ifrån? Någon måste ha skapat dom helt utan tvekan, eftersom inget kommer till existens av sig själv.

Argument from ignorance.

*

Lär dig elementär akademisk logik.
Citera
2015-12-09, 11:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad är skillnaden mellan absolut bevis och vanligt bevis?

I den filosofiska relativismen anses MYCKET stora sannolikheter vara "bevis". Det är ditt problem om du är fixerat vid en falsk dikotomi mellan "absoluthet eller så kan det kvitta".

Citat:
Bevis är bevis. Man kan inte bevisa nåt 90% och kalla det för vanligt bevis. Bevis måste alltid vara 100% annars är det inte bevis. Ni hävdar att ni vet vad bevis är samtidigt begår ni sakfel efter sakfel.

Bara i din tvångsfixerade bubbla av absoluthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in