Citat:
Ursprungligen postat av
Dawlish
En kropp blir inte likstel omedelbart. Det är också en process...
Oerhört makabert brott, killen är ju i en helt enorm dissonans med sig själv, väldigt snabb, och har nära från tanke till handling. Den ungdomliga maximalismen och dagens samhälle accelererar det hela lite, samt att Ida triggade troligtvis en kvinnlig arketyp i honom, men han fick inte den responsen han önskade.
Det är verkligen lustigt hur ett ögonblick kan förändra ens liv helt. Jag menar HUR förvånad skulle man inte bli om en de facto blev överfallen mitt på ljusa dagen, på sommaren, i ett populärt löpspår med sina föräldrar en kvart bakom sig? Det HÄNDER INTE.
Jag vet att kroppen inte blir likstel omedelbart. Det är ordet jag vänder mig mot! När man har samlag med någon så är det något båda är med på.. Det är helt omöjligt att få samtycke till "samlag" av en människa man först dödat, och efter döden blir det nekrofili.
Så Dawlish det var ordet jag vände mig mot. Jag tror att även förhörsledarna använde sig av det ordet, men jag är säker på att kändes fel för dem. De fick falla i KA:s språkbruk för att få ut så mycket information som möjligt av honom, därav de ganska bisarra frågorna och svaren ibland.
I övrigt håller jag helt med dig, bli överfallen mitt på ljusa dagen i ett löpspår, det händer inte!