2015-12-07, 19:39
Medlem
AdamBombs avatar
Folk verkar haka upp sig mycket på signum/signatur. Det är väl inget som säger att en potentiell seriemördare måste ha ett signum?

Att han tryckt pinnar i munnen på henne kan ha sin förklaring i precis det han säger, ett sätt att se till att hon var fortsatt kvävd trots att han hade skäl att tro att hon redan var död. Ett sätt att vara säker, helt enkelt.

En sak jag inte begriper är hur han beskriver att han haft samlag med kroppen, han fick ju utlösning vilket tyder på att han åtminstone fått upp den, hur har han haft tid till detta? Att han lyckats råder det ingen tvekan om, jag menar bara att det måste vara en del av hans motiv och psyke att snabbt kunna få ett stånd, det krävs ju viss sexuell upphetsning för detta och med fullt adrenalinpåslag efter att ha dödat henne så borde hans kropps sista prioriteringar vara ett stånd. En normal människa skulle ju inte klara att få upp den i en sådan situation.
Citera
2015-12-07, 19:41
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Folk verkar haka upp sig mycket på signum/signatur. Det är väl inget som säger att en potentiell seriemördare måste ha ett signum?

Att han tryckt pinnar i munnen på henne kan ha sin förklaring i precis det han säger, ett sätt att se till att hon var fortsatt kvävd trots att han hade skäl att tro att hon redan var död. Ett sätt att vara säker, helt enkelt.

En sak jag inte begriper är hur han beskriver att han haft samlag med kroppen, han fick ju utlösning vilket tyder på att han åtminstone fått upp den, hur har han haft tid till detta? Att han lyckats råder det ingen tvekan om, jag menar bara att det måste vara en del av hans motiv och psyke att snabbt kunna få ett stånd, det krävs ju viss sexuell upphetsning för detta och med fullt adrenalinpåslag efter att ha dödat henne så borde hans kropps sista prioriteringar vara ett stånd. En normal människa skulle ju inte klara att få upp den i en sådan situation.

Han har mördat en random person, våldtagit liket och tryckt ner pinnar i halsen på henne. Vi har knappast att göra med en "normal människa" här. Vad som är förvånande är att han inte anses ha psykisk störning..han borde spärras in på institution på livstid. Nu är han ute om 9 korta år.
Citera
2015-12-07, 19:42
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:

Han berättar att då han klär av hon så är "den" redan hård och han kör igång såfort kläderna är av.. riktigt störd jävla människa..
Citera
2015-12-07, 19:43
Medlem
reclaimss avatar
Citat:

Eller tvärtom. Det var antagligen på grund av allt adrenalinpåslag och hela situationen som gjorde att han blev upphetsad.
Citera
2015-12-07, 19:43
Medlem
5549s avatar
Citat:

Ja, det här med en signatur är uppförstorat. Långt ifrån alla seriemördare har en signatur som man medvetet lämnar på platsen, likt jokern med sina kort. Dock verkar det i Kristoffers fall finnas en viss koppling mellan våld och pinnar samt stenar.

Angående hans erektion, den fanns troligtvis där från första början vilket bör ge en fingervisning om varför han dödade henne överhuvudtaget.
Citera
2015-12-07, 19:45
Medlem
JonJansefssons avatar
Tycker också att förhörsledarna borde ha testat att dra åt skruvarna lite hårdare på den här gossen. De går väldigt försiktigt fram, vilket uppenbarligen inte varit en helt framgångsrik strategi då han vägrat erkänna den anala våldtäkten. Och de låter honom komma undan med en massa vaga bortförklaringar till både våldet och sexet.

Kanske har de grillat honom hårdare i andra förhör som sedan hamnat i slasken? Till exempel tycker jag att när han pratar om det här om att mörda möss så säger han det på ett sätt som att han har nämnt det för dem förut. Men jag kan inte hitta något annat om det i FUP:en, är det bara jag som är blind? Från sida 258.

Citat:
Inte så mycket man har funderat men efter min erfarenhet med mössen, såvar man lite orolig att man skulle kunna göra något sådant, men man kände väl att det skulle kunna vara samma sak med det, mössen. Att det inte kändes som riktigt vid det tillfället när jag gjorde det.
Citera
2015-12-07, 19:46
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Han har mördat en random person, våldtagit liket och tryckt ner pinnar i halsen på henne. Vi har knappast att göra med en "normal människa" här. Vad som är förvånande är att han inte anses ha psykisk störning..han borde spärras in på institution på livstid. Nu är han ute om 9 korta år.
Det är ju det jag påstår. Att han måste vara väldigt abnormal för att lyckas ha ett stånd i den situationen. Inte ens alla sexbrottslingar av den här typen lyckas ha stånd, många, tex Hagamannen lyckades inte alltid få upp den, antagligen just pga adrenalinpåslaget och ansträngningen.
Citera
2015-12-07, 19:52
Medlem
Darwinists avatar
Är det överhuvudtaget möjligt att bota Kristoffer Andersson? Han verkar så svårt sjuk att han är bortom all räddning. Det är ju inte så att han inte fått psykiatrisk hjälp tidigare Vet nån om det finns några effektiva behandlingar för såna här typer?
Citera
2015-12-07, 19:55
Medlem
Fribbäs avatar
Han vill gärna i förhöret få det framstå att det var en ren impuls att han sprang efter BO och hoppade på henne. Ungefär som att allt gick så snabbt och det bara svartnade. Dock stödjer inte förundersökningen detta och vad han tidigare har berättat.

Citat:
PM med karta över Anderssons beskrivning av sin färdväg den aktuella kvällen
i motionsspåret, utvisande bl a att Andersson efter mötet med en kvinnlig
joggare (ej Ida) vänt efter henne och att Andersson gjort gällande
, att han i ett
senare skede gått/sprungit i den s k ”öglan” motsols efter Ida (hänvisning till
förundersökningen s 357 – 358).

Innan han såg BO så hade han joggat efter en annan kvinna i spåret. Vilket stödjer teorin att han var ute efter att våldta någon.

Citat:
PM rörande rekonstruktioner av Anderssons och Idas färdvägar enligt bl a
vittnesiakttagelser, utvisande att tillryggaläggandet av hela Anderssons
uppgivna färdsträcka från hemmet och åter, i ett normalt/raskt gångtempo tar
ca 55 minuter och vidare, att han med hög grad av säkerhet inte kan ha
passerats av Ida strax före den aktuella brottsplatsen, utan att Andersson
passerats av henne långt tidigare och att han därefter följt efter henne och
genskjutit henne
(hänvisning till förundersökningen 143 – 144 och 148 – 151 ).

Här ser vi att han måste ha sett BO långt innan brottsplatsen och igen bestämt sig för att följa efter precis som han hade gjort innan. Det måste ha tagit en tag (inte skett på en impuls) och därefter genskjutit hennes färdväg. Skillnaden här mot tidigare är att han faktiskt får tag i sitt offer med viljan förgripa sig på denne. Motståndet gör att han blir arg (hon lyckas ju slå till honom så han börjar blöda) och han använder övervåld för att få kontroll över situationen. Under detta förlopp dör BO och han släpar iväg henne för att göra det han från början hade för avsikt att göra.

GM har alltså under en förhållandevis lång tid varit ute i skogen och aktivt letat efter personer att förfölja / våldta. Lång tid skall i det här fallet ställas i kontrast mot det han vill ge sken av i förhören. Att allt skedde på impuls och att han inte han tänka klart.

Sexuellt motiv är väldigt tydligt.
Senast redigerad av Fribbä 2015-12-07 kl. 19:58.
Citera
2015-12-07, 19:58
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Är det överhuvudtaget möjligt att bota Kristoffer Andersson? Han verkar så svårt sjuk att han är bortom all räddning. Det är ju inte så att han inte fått psykiatrisk hjälp tidigare Vet nån om det finns några effektiva behandlingar för såna här typer?
Kemisk kastrering, som enligt mig borde vara standardstraff i sexualbrott likt dessa. Nu har han ju dock inte våldtagit utan enligt lagen bara gjort sig skyldig till "brott mot griftefriden" som det så fint heter. Tveksamt dock om det skulle hjälpa i Kristoffers fall då han verkar vara helt sjuk även i övrigt.
Citera
2015-12-07, 19:58
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist

Kan man "bota" homosexuella?
Citera
2015-12-07, 20:00
Medlem
JonJansefssons avatar
Ett riktigt case för Freud den här snubben. Det verkar ju onekligen vara något konstigt i förhållande till modern.

I förhör uppger KA att hon slagit honom. Hon verkar inte särskilt intresserad av hans hälsa, då hon själv säger att hon känner till hans diagnos men inte vet vad den innebär och har inte ens googlat på det. Sen uppger ju KA själv att han gillar att titta på incestporr med temat mor och son.

Samtidigt verkar fadern ha varit den omvårdande. Fixat jobb till sonen, sett till att han fått hjälp av psykiatrin, tagit med honom till Liseberg osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in