Citat:
Ursprungligen postat av
Varulv
Nej sant, men det jag i stort menar att skattepengar som skulle gå till att kolla muslimer hade gjort sig mycket bättre på andra ställen.
Vad ska detta egentligen åstadkomma förutom att skattepengar slukas ner i ett stort hål, terrorisera medborgare, turister och resenärer? Det är populistiskt skitsnack, som dessutom gör att man åsidosätter amerikanska medborgare sina rättigheter att bo i "sitt" eget jävla land.
Som jag tidigare har skrivit så är det redan förbjudet för kommunister och andra totalitära regimer att komma in i USA. Jan Guillou har blivit nekad, men detta är det ingen som bryr sig om, trots att kommunister framstår som oskyldiga lamm i jämförelse med muslimer.
Jag tror inte att man kommer att slänga ut muslimer som redan bor i USA, men man kommer att förhindra att fler kommer in i landet. Varför göra saken värre än den är. Man kan dessutom förbjuda moskéer och niqaber. Man kan förbjuda undantag för religiösa, när det gäller skolmat, klädsel och så vidare.
Ett samhälle där människor lever helt åtskilda på grund av att en viss grupp anser att de inte kan leva som vanliga människor är ett samhälle som är dysfunktionellt. Så länge muslimerna är förhållandevis få så funkar det, men när de utgör en betydande del av befolkningen så blir det allt allvarligare problem. Stoppar man inte detta nu så blir det bara värre i framtiden. För Sveriges del är det snart för sent.