Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-08, 22:19
Medlem
Grisbrottarens avatar
Och nu står Rolf Porseryd i TV4 och sprider samma lögner igen.
Hans bristande kompetens påvisas väl enklast och tydligast av att han inte klarar av att använda ordet "famös" riktigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Nej sant, men det jag i stort menar att skattepengar som skulle gå till att kolla muslimer hade gjort sig mycket bättre på andra ställen.

Vad ska detta egentligen åstadkomma förutom att skattepengar slukas ner i ett stort hål, terrorisera medborgare, turister och resenärer? Det är populistiskt skitsnack, som dessutom gör att man åsidosätter amerikanska medborgare sina rättigheter att bo i "sitt" eget jävla land.

Som jag tidigare har skrivit så är det redan förbjudet för kommunister och andra totalitära regimer att komma in i USA. Jan Guillou har blivit nekad, men detta är det ingen som bryr sig om, trots att kommunister framstår som oskyldiga lamm i jämförelse med muslimer.

Jag tror inte att man kommer att slänga ut muslimer som redan bor i USA, men man kommer att förhindra att fler kommer in i landet. Varför göra saken värre än den är. Man kan dessutom förbjuda moskéer och niqaber. Man kan förbjuda undantag för religiösa, när det gäller skolmat, klädsel och så vidare.

Ett samhälle där människor lever helt åtskilda på grund av att en viss grupp anser att de inte kan leva som vanliga människor är ett samhälle som är dysfunktionellt. Så länge muslimerna är förhållandevis få så funkar det, men när de utgör en betydande del av befolkningen så blir det allt allvarligare problem. Stoppar man inte detta nu så blir det bara värre i framtiden. För Sveriges del är det snart för sent.
Senast redigerad av climasol 2015-12-08 kl. 22:22. Anledning: fel
Medlem
Drozds avatar
Trump är rätt underhållande och utdelar vassa nålstick genom sina plumpa sanningar. En solklar protestkandidat och en känga i röven på PK-etablissemanget. Men ändå, tanken på att ha Trump som president i supermakten USA känns som en mardröm, han är helt enkelt inte seriös. Det är en sak att gyckla och håna, i slutändan måste man ha något eget att komma med utöver satir.

Jag misstänker att Trump undertecknade sin slutgiltiga dödsdom i och med detta:

http://www.friatider.se/h-r-f-rklarar-trump-krig-mot-israellobbyn

och även detta:

http://www.friatider.se/trump-kr-ver-totalstopp-f-r-muslimsk-invandring
2015-12-08, 22:25
Medlem
upperkatts avatar
Tunn linje mellan dårskap och genialitet.

Att han är en underhållare/agitator av rang är det ju ingen tvekan om - frågan är om och hur länge han överlever, och i vilken grad han gräver sin egen grav.
2015-12-08, 22:30
Medlem
http://beforeitsnews.com/opinion-conservative/2015/08/donald-trump-is-a-genius-but-thats-just-his-iq-3038790.html
2015-12-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Det är nog du som är opåläst, jag läser nämligen Lena Melin politiska texter varje dag. Hon är politisk expert och jobbar på Sveriges största dagstidning.

Ha ha, fullkomligt lysande!
2015-12-08, 22:38
Medlem
Gäsp kan ni komma med några riktiga argument mer än "Trump är galen" "Trump är en clown".

På vilket sätt är det galenskap att inte vilja ha illegala invandrare, muslimer (51% vill ha sharia) att inte stödja Islamister i Mellanöstern och att återinföra goda handelsrelationer till Ryssland? Ja vi kan inte ha en "galning" som Trump. Det är bättre att lita på seriösa politiker som Bush, Obama, Blair och andra som har suttit Mellanöstern i brand och skapat massinvandring till Europa
Senast redigerad av Nocuck 2015-12-08 kl. 22:41.
2015-12-08, 22:46
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Visst kommer hon att vinna, men att hon är en bra presidentkandidat är det inte många insatta som tycker.
Innan han ställde upp har han stöttat demokrater. Frågan är om han är en trojansk häst för att paja för republikanerna helt enkelt
2015-12-08, 22:47
Medlem
Stoicisms avatar
Frågan är om han är galen eller om det är ett spel för gallerierna. Jag är böjd att tro på det senare faktiskt. Han är nog inte dum i alla fall. Kanske vill han bara vinna primärvalet, sen byter strategi för att vinna övriga republikaner och "mitten" av väljarbasen. Jag gissar att en populistisk framtoning är fördelaktig i det här skedet i alla fall, kanske mindre fördelaktig när det står mot Hillary.
2015-12-08, 22:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Vilka andra har varit det?
Väldigt många. Ross Perot, Kennedys etc
2015-12-08, 22:50
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jag är orolig, för han är dum i huvudet. Han är galen. Kocko i bollen. Han tror att detta är en dokusåpa.

Han är väl knappast den första som är självfinansierad så det är inget nytt. Graden av galenskap är dock ny.

Lyckligtvis så skulle ytterst få högt uppsatta att vilja arbeta med honom, såväl inrikes som utrikes. Tyvärr så skulle det att dra ner hela USA i grunden. Om han ens kommer så långt. Står det mellan honom och en seriös politiker i det riktiga valet så tror jag att den seriösa vinner. Jag hoppas i alla fall det.

Och att han är en outsider är korrekt. Få gillar honom, och därför tror jag inte att han kommer längre än just att vara republikanernas kandidat. Det finns många idioter, men de är inte obegränsade. Tror att han börjar närma sig den högsta andelen idioter man kan samla på sig nu. Han har väl till och med börjat tappa?

Hur kan du tycka att det är konstigt att hans tal granskas? Är det verkligen så konstigt? Det lär ju till och med vara vad han vill.

Från hans tid som dokusåpakändis så lärde han sig att om man bara spyr ur sig så mycket skit (helst så korkat och bissart som möjligt!) som möjligt så får man uppmärksamhet, och det är det enda han lever på. Han är precis som en fjortisbloggerska.

Undra bara hur länge hans metod håller. Han måste ju hela tiden överträffa sig själv för att hålla uppmärksamheten vid liv. Folk vänjer ju sig vid hans galenskaper.

Kan tro det är den Svenska sjuklövern du pratar om.
2015-12-08, 22:50
Medlem
shutthefuckups avatar
alla vet att Trump är en riktig skitstövel och alla vet att han inte kommer att ha en suck om det blir han som ställer upp mot Clinton. Inte ens amerikanerna kommer att vilja ha en säkerhetsrisk som president, det konstiga är att republikanerna ändå vill att han ska bli deras kandidat.
Senast redigerad av shutthefuckup 2015-12-08 kl. 22:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in