Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-08, 22:03
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det enda egentliga skälet till att så många vill ha grönt ljus för Islam måste vara att de är så många.

Man är rädd för att ta fajten med Islam. det är islamofobi, i sanning.
2015-12-08, 22:04
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Det är nog du som är opåläst, jag läser nämligen Lena Melin politiska texter varje dag. Hon är politisk expert och jobbar på Sveriges största dagstidning.

Lena Melin är inte en politisk expert. Hon är en politisk kolumnist, en agendasättare, en lobbyist, en hycklare, en verklighetsfrånvänd journalist. Men expert, nejdu det är hon inte.
2015-12-08, 22:05
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Saker och ting är ju inte seriekopplade här, så förekomsten av ytterligare problem innebär ju inte att lösning av andra problen inte kan påbörjas. Andra eventuella problem har ju faktiskt inget alls med detta att göra.

Det hindrar ju knappast eventuella åtgärder inom t.ex. psykvården att muslimer inte längre får komma in i landet, eller?

Nej sant, men det jag i stort menar att skattepengar som skulle gå till att kolla muslimer hade gjort sig mycket bättre på andra ställen.

Vad ska detta egentligen åstadkomma förutom att skattepengar slukas ner i ett stort hål, terrorisera medborgare, turister och resenärer? Det är populistiskt skitsnack, som dessutom gör att man åsidosätter amerikanska medborgare sina rättigheter att bo i "sitt" eget jävla land.
2015-12-08, 22:08
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jag är orolig, för han är dum i huvudet. Han är galen. Kocko i bollen. Han tror att detta är en dokusåpa.

Han är väl knappast den första som är självfinansierad så det är inget nytt. Graden av galenskap är dock ny.

Lyckligtvis så skulle ytterst få högt uppsatta att vilja arbeta med honom, såväl inrikes som utrikes. Tyvärr så skulle det att dra ner hela USA i grunden. Om han ens kommer så långt. Står det mellan honom och en seriös politiker i det riktiga valet så tror jag att den seriösa vinner. Jag hoppas i alla fall det.

Och att han är en outsider är korrekt. Få gillar honom, och därför tror jag inte att han kommer längre än just att vara republikanernas kandidat. Det finns många idioter, men de är inte obegränsade. Tror att han börjar närma sig den högsta andelen idioter man kan samla på sig nu. Han har väl till och med börjat tappa?

Hur kan du tycka att det är konstigt att hans tal granskas? Är det verkligen så konstigt? Det lär ju till och med vara vad han vill.

Från hans tid som dokusåpakändis så lärde han sig att om man bara spyr ur sig så mycket skit (helst så korkat och bissart som möjligt!) som möjligt så får man uppmärksamhet, och det är det enda han lever på. Han är precis som en fjortisbloggerska.

Undra bara hur länge hans metod håller. Han måste ju hela tiden överträffa sig själv för att hålla uppmärksamheten vid liv. Folk vänjer ju sig vid hans galenskaper.

Skillnaden med Trump är att han även talar i klarspråk om vad han vill och inte vill, vilket jag skulle säga går mer hem hos folket. Folk idag ser ju politiker som en lögnfabrik, som spyr ut sig en massa lögner för att verka bra men som inte kommer att hålla sina löften utan köra efter sin egen agenda, men plötsligt kommer det en man som faktiskt talar i klarspråk och är inte rädd för att säga vad han faktiskt vill göra. Folk är nog less på att få höra lögn efter lögn. Trump, även om han har idiotiska åsikter är ett svalkande inslag från allt lögnmaskineri, han säger det ingen annan vågar säga.
2015-12-08, 22:10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawn-of-infinity
Bara det faktum att Trump är stenrik och har sponsrat sin egen kampanj tyder ju på att han inte är en marionett. Hellre en omutbar galning som säger vad han tycker och vill än en manipulerande galning som springer storfinansernas ärenden.
Trump är dpck inte det minsta galen, utan tvärtom sund och förnuftig. Du vet hur Orwell brukade säga... In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act Och Trump flörtar verkligen med sanningen just nu, därför är han så hatad av alla omanliga mainstreambögar.

Trump gör allt tvärtemot vad Obama gör, vilket är bra eftersom Obama är en kriminell ISIS-vänlig folkmördare som i ett sunt Amerika hade lynchats av KKK.

Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Vilken stat hade du flyttat till?
En stat där det inte finns mycket muslimer/negrer/mexare, och där cannabis är lagligt. Med andra ord Colorado eller Washington.
2015-12-08, 22:10
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Jag tycker denna var ohyggligt rolig och avspeglar kanske också mannens potential som president.

http://www.democraticunderground.com/10027403280

T rump skulle bli impeached dag två om han mot allt förnuft skulle blivit president. Nu kommer han ge demokraterna en enkel seger, om han nu ens går vidare.
Om han får vara kvar som republikansk kandidat, GOP kan tänkas tröttna på hans tokerier.
2015-12-08, 22:11
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jodå. Hillary Clinton tror jag kommer att vinna det riktiga valet. Clinton leder över Trump vad jag kan se.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Republikanernas val är av mindre intresse i jämförelse.
Visst kommer hon att vinna, men att hon är en bra presidentkandidat är det inte många insatta som tycker.
2015-12-08, 22:11
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jag är en sådan som skulle stödja republikanerna om jag bodde i USA, men är definitivt inte förtjust över att Trump ser ut att bli partiets kandidat. Jag vill se en riktig politiker med erfarenhet och kontakter som kan åstadkomma något och skapa förtroende i världen för en så viktig nation som USA.
Samtidigt som jag alltså tycker det är bra att hans stolligheter och oseriösa framtoning exponeras, ser jag att svenska media nu blivit helt bisarra i sitt hat mot honom och verkar nästan inbilla sig att de bedriver en valkampanj mot folk med rösträtt.
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det Trump sagt om muslimer är att han TILLFÄLLIGT vill stänga gränsen för muslimer tills man tagit reda på "what the fuck is going on". Vilket fått hela Södermalm att darra på underläppen.
Att svenska media utelämnar ordet "tillfälligt" i sin beskrivning av det här förslaget, är bara förnamnet i den smutskastningskampanj som nu bedrivs. Det senaste dygnet har det påståtts att han "vill förbjuda kvinnor att vara politiker", med ett bisarrt inskjutet "i praktiken" strax efteråt, som visar att svenska media vrängt och övertolkat hans ståndpunkt in absurdum.
Det har också utan omsvep sagts att han kallat mexikaner för brottslingar och våldtäktsmän. Med hatkampanjer mot SD i färskt minne, förstår man att det han verkligen sagt och tycker är betydligt mer nyanserat och syftar på de hemska brott illegala invandrare, som Obama tillåter stanna, utsatt amerikaner för i Kalifornien på senaste tiden.

Vad har svenska media egentligen för syfte när de lägger sig i USA:s politik på det här sättet och tar ställning på ett sätt som strider mot kravet på opartiskhet (i statsmedia) om det inte skulle vara så att Trump verkligen gjort antidemokratiska uttalandet och en statskupp hotar om han blir vald?
2015-12-08, 22:12
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Nej sant, men det jag i stort menar att skattepengar som skulle gå till att kolla muslimer hade gjort sig mycket bättre på andra ställen.

USA har redan starka gränskontroller på platser där turister kan ta sig in i landet. Personer som kommer från muslimska länder kan man även bara neka visum. Särskilt kostsamt blir det nog inte.

Citat:
Vad ska detta egentligen åstadkomma förutom att skattepengar slukas ner i ett stort hål, terrorisera medborgare, turister och resenärer? Det är populistiskt skitsnack, som dessutom gör att man åsidosätter amerikanska medborgare sina rättigheter att bo i "sitt" eget jävla land.

Medborgare som är muslimer kan han självklart inte göra något åt, då medborgare alltid är garanterade inresa i sitt eget land.
2015-12-08, 22:14
Medlem
Kosmos.s avatar
Karismatisk och självsäker, framför allt icke- PK. En bra ledare mao. Tveklöst USA's största hopp.

https://www.youtube.com/watch?v=FDiaNUoiB14
2015-12-08, 22:15
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyzlll
Äntligen någon som törs säga de som många bara tänker Trump for president , hoppas kan man ju alltid

Ja, för det känns ju bra att ha en kille vid ämbetet som inte skulle tveka att använda knappen om han blev riktigt sur.
2015-12-08, 22:18
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ja, för det känns ju bra att ha en kille vid ämbetet som inte skulle tveka att använda knappen om han blev riktigt sur.

Det är ändå rätt konstigt att folk har den här uppfattningen. Han är ju emot att lägga sig i andra länders interna affärer på samma sätt som USA gör idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in