Jag är en sådan som skulle stödja republikanerna om jag bodde i USA, men är definitivt inte förtjust över att Trump ser ut att bli partiets kandidat. Jag vill se en riktig politiker med erfarenhet och kontakter som kan åstadkomma något och skapa förtroende i världen för en så viktig nation som USA.
Samtidigt som jag alltså tycker det är bra att hans stolligheter och oseriösa framtoning exponeras, ser jag att svenska media nu blivit helt bisarra i sitt hat mot honom och verkar nästan inbilla sig att de bedriver en valkampanj mot folk med rösträtt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Det Trump sagt om muslimer är att han TILLFÄLLIGT vill stänga gränsen för muslimer tills man tagit reda på "what the fuck is going on". Vilket fått hela Södermalm att darra på underläppen.
Att svenska media utelämnar ordet "tillfälligt" i sin beskrivning av det här förslaget, är bara förnamnet i den smutskastningskampanj som nu bedrivs. Det senaste dygnet har det påståtts att han "vill förbjuda kvinnor att vara politiker", med ett bisarrt inskjutet "i praktiken" strax efteråt, som visar att svenska media vrängt och övertolkat hans ståndpunkt in absurdum.
Det har också utan omsvep sagts att han kallat mexikaner för brottslingar och våldtäktsmän. Med hatkampanjer mot SD i färskt minne, förstår man att det han verkligen sagt och tycker är betydligt mer nyanserat och syftar på de hemska brott illegala invandrare, som Obama tillåter stanna, utsatt amerikaner för i Kalifornien på senaste tiden.
Vad har svenska media egentligen för syfte när de lägger sig i USA:s politik på det här sättet och tar ställning på ett sätt som strider mot kravet på opartiskhet (i statsmedia) om det inte skulle vara så att Trump verkligen gjort antidemokratiska uttalandet och en statskupp hotar om han blir vald?