2015-12-07, 22:31
Medlem
framtands avatar
6.5-7 miljarder och 15% nedgång, Kurtan skriker "Vad var det jag sa" för full hals efter att ha rekat "sälj" på 40:-, 70:-, 100:-, 150:-, 200:-, 350:-, 400:-, 500:-, 550:-, 600:- och 650:-. När Fing bottnar på 600:- strax efter prognosen får han då äntligen rätt den goda Kurt-Sune och han kan äntligen lämna tråden som en vinnare.
2015-12-08, 01:34
Medlem
9.4 mdr!
2015-12-08, 06:12
Medlem
I en marknad som 2016 kommer att explodera!!!!

Går inte att misslyckas för FPC.......

9-10 miljarder i prognos för FPC 2016

2015-12-08, 06:21
Medlem
Saken är att 6 miljarder är helt orimligt och = 0% tillväxt. Med tanke på att kort markanden ska ta fart snart samt hur mycket markanden växer tror jag snarare på en prognos mellan 8,5-9 miljarder.
Vilka konkurrenter har de för tillfället? Inga.
Synaptics går det inte så bra för för tillfället och Samsung får hosta upp samtidigt stora nedskärningar. Tar Huawei SS plats som marknadsledare eller går SS över till Fpc? Bådadera funkar för mig
Kom dessutom ihåg Att de ej får / kan ljuga om deras ärliga prognos. Givetvis kan en höjning komma fram mot Q3 som en "fjäder i hatten" så att säga men i det stora hela ska prognosen stämma ganska exakt.
2015-12-08, 07:12
Medlem
Samsung och LG i täten kommer att använda iris scanners i sina kommande flagskeppar...så helt utan konkurrens är det inte i nästa år.Jag kan tänka mig att Oppo&co från Kina kommer att följa med dom och Iphone sen ett par år senareLOL
MVH.Raikkonen
2015-12-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Samsung och LG i täten kommer att använda iris scanners i sina kommande flagskeppar...så helt utan konkurrens är det inte i nästa år.Jag kan tänka mig att Oppo&co från Kina kommer att följa med dom och Iphone sen ett par år senareLOL
MVH.Raikkonen
Och hur praktiskt är iris scanners?

Tänk om du kör bil och behöver göra ett samtal... Ska du ställa luren framför ögat för att låsa upp den? Iris scanners skulle inte fungera så klockrent som många tror inom pay marknaden. Kanske år 2019 när den tredje vågen av biometri kommer?

Då ska man tydligen kunna kombinera ett flertal biometri. Phuur har hittat en intressant dokument utfört av en biometri grupp. Kolla hans Twitter.
2015-12-08, 09:16
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero

Tänk om du kör bil och behöver göra ett samtal... Ska du ställa luren framför ögat för att låsa upp den? Iris scanners skulle inte fungera så klockrent som många tror inom pay marknaden. Kanske år 2019 när den tredje vågen av biometri kommer?

Då ska man tydligen kunna kombinera ett flertal biometri. Phuur har hittat en intressant dokument utfört av en biometri grupp. Kolla hans Twitter.

Jag är absolut inte blind för konkurrensen, men irisscanners kan jag för mitt liv inte se som ett hot de närmaste åren. De innebär liksom ett extra moment när man för telefonen till ansiktet istället för att bara hålla i den och låta tummen öppna skärmen. Njae, inte än!
2015-12-08, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Jag är absolut inte blind för konkurrensen, men irisscanners kan jag för mitt liv inte se som ett hot de närmaste åren. De innebär liksom ett extra moment när man för telefonen till ansiktet istället för att bara hålla i den och låta tummen öppna skärmen. Njae, inte än!

Det håller jag med om. Men ... Kan du tänka dig hur det skulle se ut på betalkassan på Coop forum om man var tvungen att betala med iris scanner och man är 1.3 meter eller 1,95 meter lång?
2015-12-08, 10:10
Medlem
Citat:

Precis så jag tar fram luren och kollar på telefonen för att hitta numret jag behöver ringa till.Avstånd mellan mitt öga och framkameran/sensorn är c.30cm...på en nanosekund är samtalet klart att utföras.
Samma killar ligger bakom uppfinningen SIRI
som Apple sen köpte av dom därav namnet IRIS.Fyndigt va?
PS.Jag gissar på 9.6 miljarder för nästa år
Mvh.Raikkonen
2015-12-08, 11:54
Medlem
framtands avatar
Citat:
Det håller jag med om. Men ... Kan du tänka dig hur det skulle se ut på betalkassan på Coop forum om man var tvungen att betala med iris scanner och man är 1.3 meter eller 1,95 meter lång?

Precis, bara för att tekniken är sexigare behöver det inte betyda att den är bättre lämpad för allt. När irisscanners är lika effektiva som i 'minority report' så kommer fingeravtryck kanske vara gårdagens teknik. Men dit har vi ju några år och tills dess är ju faktiskt fingeravtryck överlägset.

Jag tänker mig en lång hydraulisk arm som sträcker ut och läser av ögat, rullstolsburna, barn, dvärgar och basketspelare måste ju kunna betala! De med glasögon får ta av sig dom och kön växer för att den nyvakna med sömndruckna ögon, de med infektioner, stoners, de som skakar till eller nyser förhalar hela processen och scannern har problem. Nä när kortmaskinen ersätts med en så effektiv distansläsare att det sker utan att man märker det så kommer det fungera!
2015-12-08, 12:01
Medlem
NickeNicknames avatar
Ska bli intressant hur marknaden tar emot rapporten/prognosen i morgon
10% upp
Eller 20% ner
2015-12-08, 12:03
Medlem
Jag har ju som sagt blankat aktien men alla ni som vet att rapporten i morgon blir bra hur mycket kommer ni handla för idag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in