2015-12-07, 18:22
Medlem
JonJansefssons avatar
Jag tippar på att han funderat en längre tid på att mörda och/eller våldta någon på den aktuella platsen. Han har ofta promenerat i området. Att det blev just Ida var nog en stundens ingivelse och delvis impuls, men knappast så impulsivt som han vill få det att framstå.

Vidare tror jag att de sexuella bitarna hela tiden också var en planerad del av överfallet. Hans förklaringar till dessa är väldigt oklara och det märks att han känner stor skam över det. Tex att han inte vågar erkänna den anala våldtäkten trots att den bevisligen skett.

"Impulserna" är hans sett att försöka förringa och bortförklara såväl mordet som våldtäkten.
Citera
2015-12-07, 18:24
Medlem
Darwinists avatar
En tjej i Kristoffers parallellklass postade det här inlägget efter att Kristoffer greps, ångrar hon sig nu tro?

Citat:
Han som nu erkänt mordet på Ida i runby spåret.

Jag har gått i hans klass, samt parallell klass några år, Från 1/2an i grundskolan till 3an i gymnasiet...
Och jag vet att han var Psykiskt ostabil, då han gick på samma psykiatriska mottagning som jag själv gör.

Säger inte att detta ursäktar eller förminskar det han gjort på något sätt. Dock är det en förklaring tillvarför han handlade som han gjorde.
Det är tragiskt, att en person ska vara så sjuk. Och att psykiatrin inte gjort MER för att hjälpa honom.
För hjälp är det han skulle ha fått.

Åter igen tänker jag säga, att det som hände var för jävligt, det värsta en människa kan göra är att döda en annan person enligt mig.
Det finns ingen ursäkt överhuvudtaget till att ta en annan människas liv.
Men det finns alltid en förklaring till varför sånt händer.
För ingen frisk människa, med ett friskt psyke. Skulle ta någons, eller sitt egna, Liv.

Lika som du inte väljer att bli sjuk i Cancer, så väljer du inte att bli psykiskt sjuk.

Krille borde ha fått hjälp. Man borde uppmärksamt honom mer, innan det gick för långt, som det gjorde i det här fallet.

Jag lider med, och känner stor empati för Hela Idas Familj, Släkt, Vänner, och närstående.

Men jag känner även det samma för Krille, och hans familj.

Jag läser överallt nu på sociala medier om hur hemsk han är, vidrig och äcklig han är. Att han borde få både det ena och det andra. Att det var rätt åt honom att blev mobbad som liten.
Osv osv, Listan kan göras lång.

Till alla ni som skriver/kommenterar sånt här, har ni tänkt på händelsen innan ni vräker ur er detta?

Om inte, Tänk på det ni nu har läst ett tag, försök se honom som den människa han är.

Krille är inte en Kriminell kall blodig mördare.
Han är en kille som måste haft ett riktigt svårt psykiskt mående. Och som borde fått hjälp.
Citera
2015-12-07, 18:39
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Jag tippar på att han funderat en längre tid på att mörda och/eller våldta någon på den aktuella platsen. Han har ofta promenerat i området. Att det blev just Ida var nog en stundens ingivelse och delvis impuls, men knappast så impulsivt som han vill få det att framstå.

Vidare tror jag att de sexuella bitarna hela tiden också var en planerad del av överfallet. Hans förklaringar till dessa är väldigt oklara och det märks att han känner stor skam över det. Tex att han inte vågar erkänna den anala våldtäkten trots att den bevisligen skett.

"Impulserna" är hans sett att försöka förringa och bortförklara såväl mordet som våldtäkten.

Yes, det märks när han blir förhörd att han försöker förringa hela händelsen. Gömma sig bakom impulser och diagnos. Han har ju inte mått speciellt dåligt efter händelsen verkar det som. Hans vänner säger att de har diskuterat mordet och frågat sig vilka eller vem som har gjort det, då har Kristoffer inte visat något udda beteende eller ovilja att diskutera saken.

Får känslan att han har levt rätt gott med denna händelse i tankarna.
Citera
2015-12-07, 18:40
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Det kan ju bero på att jag är uppväxt i Upplands Väsby är jag har kvar många vänner plus att min syster ofta är där. Därför är jag orolig för dem. Jag tycker det här är viktigare än några äckliga bilder på BO som jag helst undviker att se faktiskt

Det finns ingen chans i världen att KA kommer visa sitt ansikte i UV igen.
Citera
2015-12-07, 18:40
Medlem
Showme1s avatar
Önskar att man fick läsa om varför han strypt sina möss.... Bara det måste ju vara en tecken på en seriemördare...
Citera
2015-12-07, 18:42
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Yes, det märks när han blir förhörd att han försöker förringa hela händelsen. Gömma sig bakom impulser och diagnos. Han har ju inte mått speciellt dåligt efter händelsen verkar det som. Hans vänner säger att de har diskuterat mordet och frågat sig vilka eller vem som har gjort det, då har Kristoffer inte visat något udda beteende eller ovilja att diskutera saken.

Får känslan att han har levt rätt gott med denna händelse i tankarna.

Ja psykologen skrev ju i psykjournalen den 31 augusti (dvs efter mordet men innan han greps) att KA var impulsiv, hade bristande empati och var känslokall. Han verkar inte känna någon som helst ånger eller ångest för allt lidande han orsakat utan bara för att han har gripits och kommer att få fängelse. Under den rättspsykiatriska undersökningen beskrevs han vara på gott humör utan tecken på nedstämdhet.
Citera
2015-12-07, 18:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Stämningsansökan
https://minfil.org/N0C7k0bbbd/Attunda_TR_B_6724-15_Aktbil_44.pdf

FUP kommer om en stund

Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
FUP

https://minfil.org/P2Cakcb1bb/KA-fup_fb.zip

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://minfil.org/V8C2k5bab6/Attunda_TR_B_6724-15_Aktbil_44.pdf
https://minfil.org/S7Cck8b2b1/Attunda_TR_B_6724-15_Aktbil_45.pdf
https://minfil.org/R1Cbk6b0b2/Attunda_TR_B_6724-15_Aktbil_47.pdf
https://minfil.org/U1C0k9bab4/Attunda_TR_B_6724-15_Aktbil_48.pdf
https://minfil.org/T4Cbkab0b9/Attunda_TR_B_6724-15_Aktbil_50.pdf

Till trådstarten.

/Mod
Citera
2015-12-07, 18:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Självklart är det en signatur! Allt han gör tom våldtäkten är bara något han gör utifrån det praktiska.

Hennes bröst blir synliga för att han släpat henne.

Hon är naken för att han var tvungen att hitta mobilen.

Han tänker på våldtäkt först när hon är naken framför honom.

Pinnar i halsen för att veta att hon inte ska nånstans (makes no sense).

Han skäms över sina sjuka fantasier och förklarar allt han gjort ur ett rent praktiskt perspektiv.
Signatur och seriemördare, säger jag bara!

Nej för oss är det inte logiskt, men KA tänker inte som oss heller, så för honom var det kanske logiskt.

Han är inte seriemördare mig veterligen. Men kanske en potentiell sådan.

Det kan varit impulsen när hon var naken som gjorde att han tänkte att han skulle våldta henne. Det vet vi inte heller. Han tänker inte som oss skulle jag tro.

Jag undrar hur KAś familj hanterar detta nu. Det kan inte vara roligt att vara mor, far eller syskon till honom nu och jag hoppas att hans familj får stöd de med. Väsby är inte så stort på Runbysidan och bara att gå och handla på Runby Torg lär vara en pärs för dom.

Naturligtvis känner jag för Idas föräldrar också! Dom är offer dom med men dom kommer få sympati varje dag till skillnad mot skammen Kristoffers föräldrar med största sannolikhet känner.

R.I.P Ida.
Citera
2015-12-07, 18:49
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Ja psykologen skrev ju i psykjournalen den 31 augusti (dvs efter mordet men innan han greps) att KA var impulsiv, hade bristande empati och var känslokall. Han verkar inte känna någon som helst ånger eller ångest för allt lidande han orsakat utan bara för att han har gripits och kommer att få fängelse. Under den rättspsykiatriska undersökningen beskrevs han vara på gott humör utan tecken på nedstämdhet.

Det blir mycket "tänk om, tänk om" nu från din sida.
Han borde ha haft hjälpt långt innan mordet skedde men nu blev det tyvärr inte så.

Det här fallet kommer inte vara avgjort i tingsrätten utan det kommer förmodligen även överklagas till hovrätten. Där kommer man med all sannolikhet läxa upp tingsrätten och höja domen oavsett vad.

Hamnar han i fängelse eller rättspsyke? Svårt att avgöra i nuläget. Men skulle jag vara hans försvarare så hade jag bett om en ny utredning och rättspsykiatrisk vård.
Citera
2015-12-07, 18:51
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Självklart är det en signatur! Allt han gör tom våldtäkten är bara något han gör utifrån det praktiska.

Hennes bröst blir synliga för att han släpat henne.

Hon är naken för att han var tvungen att hitta mobilen.

Han tänker på våldtäkt först när hon är naken framför honom.

Pinnar i halsen för att veta att hon inte ska nånstans (makes no sense).

Han skäms över sina sjuka fantasier och förklarar allt han gjort ur ett rent praktiskt perspektiv.
Signatur och seriemördare, säger jag bara!
Ja, han fattade förstås att hon var stendöd. Nu kan jag inte det här med signaturer och mördare, men i mina ögon ser det ut som en onödig handling som nog skulle kunna tillskrivas en signatur - som Leif GWP var inne på.
Citera
2015-12-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej för oss är det inte logiskt, men KA tänker inte som oss heller, så för honom var det kanske logiskt.

Han är inte seriemördare mig veterligen. Men kanske en potentiell sådan.

Det kan varit impulsen när hon var naken som gjorde att han tänkte att han skulle våldta henne. Det vet vi inte heller. Han tänker inte som oss skulle jag tro.

Jag undrar hur KAś familj hanterar detta nu. Det kan inte vara roligt att vara mor, far eller syskon till honom nu och jag hoppas att hans familj får stöd de med. Väsby är inte så stort på Runbysidan och bara att gå och handla på Runby Torg lär vara en pärs för dom.

Naturligtvis känner jag för Idas föräldrar också! Dom är offer dom med men dom kommer få sympati varje dag till skillnad mot skammen Kristoffers föräldrar med största sannolikhet känner.

R.I.P Ida.

Du är inte lite naiv, du... Han attackerade för att våldta och mörda.

HANS familj?? Hans morsa säger att hon inte ens vet vad asperger är och detta är flera månader efter han fått sin diagnos. Att han plågade djur var inte en ledtråd nog åt hans föräldrar.
Citera
2015-12-07, 18:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Det finns ingen chans i världen att KA kommer visa sitt ansikte i UV igen.
Jag känner mig inte lika säker som du om det där. Jag skulle tro att han är tillräckligt skruvad i huvudet för att kunna promenera runt i UV som om ingenting har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in