2015-12-07, 15:44
Medlem
JonJansefssons avatar
Modern ska ha misshandlat KA enligt honom själv i förhör, s 347 i FUP:

Citat:
K: Minns inte... impulsiva handlingar... Sedan slog min mamma också mig med, innan jag slog hon...

Han berättar här även att han gillar incestporr. Något som dock inte stöds av den utredning som polisen gjort vad jag vet, men han kan ju ha rensat cachet:

Citat:
FL: Nej. Vad är tabuliknande porr? Kan du berätta?
K: "Mother and son" som har sex tillssammans eller något sådant.
FL: Mm.
Kristoffer: Till exempel.
FL: Mamma och son som har sex tillsammans?
K: Ja
Senast redigerad av JonJansefsson 2015-12-07 kl. 15:49.
Citera
2015-12-07, 15:44
Medlem
Den åtalades pappa ringde till honom precis när han höll på att gömma Ida:
Citat:
Kvällen den 5 augusti hade 19-åringen gått hemifrån på promenad någon gång mellan klockan 18.15 och 18.30. Innan han gick sa han till sin pappa att han skulle "ut en kort sväng".
Klockan 20 ringde 19-åringens telefon. Det var hans pappa.
– Han frågade vart jag var och hur lång tid det skulle ta tills jag var hemma, säger 19-åringen i förhör.
Han svarade att han vandrade längs spåret och att han skulle komma hem om en kvart.
Men i själva verket hade han just överfallit och mördat Ida – och höll på att släpa och gömma kroppen.
– Han lät som vanligt och var lugn, säger pappan i förhör.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21898141.ab
Citera
2015-12-07, 15:46
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du menar väl desorganiserad seriemördare.. Hur som helst så måste han ha mördat minst två till för att bli seriemördare och det är inte klarlagt
Nej klart som fan att han inte hunnit bli en seriemördare eftersom han "bara" hunnit mörda en person innan han greps. Men eftersom killen vara fri innan 30 så är det ju minst sagt oroväckande att han visar såna tendenser. Klart som h-e att det är värt att fundera över.
Citera
2015-12-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag med. Tydligen är det mindre skamligt att döda någon för att man känner tvång för det - istället för att döda någon, eftersom man känner tvång för att ligga med någon, men att chansen för ett frivilligt samlag är lika med noll..

Och tydligen är det för skamligt att erkänna analt samlag med en död också. Finns sperma både vaginalt och analt men han erkänner bara vaginalt samlag. Samlag eller vafan man ska kalla det..
Citera
2015-12-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det där med att seriemördare plågar/dödar djur är en halvmyt. Dvs visst har många gjort det men det finns betydligt fler människor som plågat/dödat mindre djur som barn och som inte har några våldsamma tendenser som vuxen än de som blivit seriemördare så man kan inte enbart gå på att djurplågare som barn blir våldsutövare som vuxen.

Visst utvecklas många djurplågare till fungerande individer. Djurplågeri är däremot en mycket stark indikator på framtida våldsbrottslighet - djurplågare löper ungefär fyra gånger högre risk att dömas för sådana brott. Det är en väldigt hög ökning.
Citera
2015-12-07, 15:48
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRAA
Tycker inte det är så märkligt att man försöker utröna psykiska problem mer. Överfallsvåldtäkter, hedersmord, gruppvåldtäkter, det är både vanligare i mellanöstern, och bland invandrare och deras barn här.
.

En invandrare som begått samma typ av brott under samma omständigheter hade också varit psykiskt sjuk och förklaringen hade med stor sannolikhet förklarats av psykisk sjukdom eller liknande. Såna som du förstår inte att det inte finns någon "kultur" bland, säg, iranier, att ensam ge sig ut och mörda en kvinna. Det är väl därför 99,99% av invandrare inte begår såna brott antar jag?

Det är hyckleri att enbart se människan bakom brottet när personen är etniskt svensk. Som sagt, en person med invandrarbakgrund som begått samma brott hade ju också varit psykiskt sjuk och udda även inom sin grupp.
Citera
2015-12-07, 15:49
Medlem
Formsvackas avatar
Det där med att han forcerade ner pinnar i svalget på henne har ju absolut ingenting att göra med att han ville "försäkra sig om att hon var död", det säger ju sig självt. Hade han velat försäkra sig om det hade han väl snarare gjort något annat kan man tycka.

Det tyder på någon form av absurd sexual sadism snarare.
Citera
2015-12-07, 15:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Den åtalades pappa ringde till honom precis när han höll på att gömma Ida

Är ju väldigt svårt att värdera den uppgiften.

Det kan vara så att han inte alls lät särskilt lugn, men att fadern inte förmådde sig inse vad hans son gjort sig skyldig till. Han har därför intalat sig själv att "det var väl inget konstigt med det telefonsamtalet".

Det kan å andra sidan faktiskt också vara så att fadern är den som ringde in det anonyma tipset till polisen.

Eller så är det helt sant, att sonen inte lät annorlunda på något vis.
Citera
2015-12-07, 15:50
Medlem
swimp78s avatar
Visa lite flashback-anda och dela med er av materialet istället för att kåta upp er med att skicka "godbitarna" via PM. Tror ni att ni är bättre människor för att ni skickar de där bilderna via PM och på så vis gottar er i andras olycka? Varför vill ni ens ha bilderna och eller sprida dem om ni nu tycker det är så förkastligt att publicera dem offentligt.
Senast redigerad av swimp78 2015-12-07 kl. 16:05.
Citera
2015-12-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Stackars flicka 😟 Jag själv är ute och springer i skogen med hörlurar och hög musik. Fasen att man ska vara rädd för att springa nu. Lär ju finnas flera galningar där ute!

Man ska inte ha hörlurar..

I motionsspåret riskerar man att bli överfallen. Som cyklist i trafiken riskerar man att bli påkörd. Som fotgängare riskerar man att bli rånad..

Det är väl klart att om man stänger av ett sinne då har man sämre koll på omgivningen. Det vet alla överfallsmän och rånare.
Citera
2015-12-07, 15:53
Medlem
Håller med han Aftonbladetkolumnisten om att den här snubben, mer än någon annan uppmärksammad mördare på sista tiden, är en potentiell seriemördare. Alla aspekter med honom. Herregud alltså.
Citera
2015-12-07, 15:53
Medlem
Formsvackas avatar
Varför vill ni se bilden av hennes nakna lik? Perverst ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in