2015-12-07, 14:52
Medlem
JonJansefssons avatar
Väldigt mycket "ohörbart" från misstänkte KA i förhören, däremot inte från förhörsledare eller andra. Antar att det beror på hans nedsatta talförmåga som vi läst om i bland annat RPU.
Citera
2015-12-07, 14:54
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Att återvända till brottsplatsen är ett vanligt förekommande beteende bland oorganiserade seriemördare.
Ja, man blir ju chockad. Alla mina tvivel kring att han är en seriemördare i vardande är som bortblåsta.

Läs detta, angående att återvända till mordplatsen:

"Bitr.fl: Vi frågar lite för att vi undrar om det kanske är så att du sökte dig till den platsen?

Kristoffer: Nej.

Bitr.fl: Annars kanske man skulle kunna tänka sig att man inte åker tillbaka till en sådan plats
där man kan känna obehag. Hur ser du på det?

Kristoffer: Jag brukar vara på den här platsen så…

FL: Du menar att det gör ingen större skillnad?

Kristoffer: Inte riktigt. (ohörbart)

FL: Vad sa du, du försöker?

Kristoffer: Glömma.

FL: Aa. Är det därför du cyklar förbi för att försöka glömma det som har hänt?"
Citera
2015-12-07, 14:58
Medlem
JonJansefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Ni älskar att gotta er i andras olycka och vill helst att misstankar om dom mest häpnadsväckande vidrigheterna skall vara sanna. Jakten på en svensk seriemördare har pågått länge, med varierande resultat. Se tex. Thomas Quick.
Jag har aldrig påstått att pinnarna är en signatur eller att det rör sig om en seriemördare, anser inte att jag har tillräckligt mycket kunskap om ämnet för att kunna dra sådana slutsatser.

Däremot tycker jag inte att man ska svälja en misstänkt mördares ord med hull och hår, bara för att han säger en sak betyder det inte att det faktiskt är så.
Citera
2015-12-07, 14:58
Medlem
lighten-ups avatar
Någon annan som uppmärksammat bilden på kroppen i FUP?

Fyfan, jag fick en riktigt illamående känsla när jag såg bilden. Stackars henne
Citera
2015-12-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Någon annan som uppmärksammat bilden på kroppen i FUP?

Fyfan, jag fick en riktigt illamående känsla när jag såg bilden. Stackars henne

wtf hur ser man bilderna?
Citera
2015-12-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jösses alltså, att grabben är patologisk till sin natur åder det väl inte tu tal om. Snuten försöker i nedanstående stycke komma fram till kärnan i det hela men K vill så klart inte släppa in någon i sin dyrbara fantasivärld.

"Bitr.fl: Får jag fråga dig, du har berättat om den här impulsen att döda…

Kristoffer: Mm.

Bitr.fl: … och att det handlade om någon slags ilska. Då tänker jag så här att du hade väl
ingen anledning att vara arg eller ilsken på Ida som sprang förbi.

Kristoffer: Det hade inte jag på mina möss heller.

Bitr.fl: Nej. Kan du förklara det då hur det fungerar?

Kristoffer: Jag känner ilskan. Jag får en tanke och sedan handlar jag på det.

Bitr.fl: Ilskan, vart kommer den ifrån?

Kristoffer: Allt möjligt…"

Man kunde ju ge sig fan på att Kristoffer har plågat och dödat smådjur. Ytterligare ett kriterium uppfyllt.
Citera
2015-12-07, 15:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Att återvända till brottsplatsen är ett vanligt förekommande beteende bland oorganiserade seriemördare.

Jag tror att många brottslingar återvänder för att ev kolla om de glömt något eller se vad de har gjort.
Citera
2015-12-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Ni älskar att gotta er i andras olycka och vill helst att misstankar om dom mest häpnadsväckande vidrigheterna skall vara sanna. Jakten på en svensk seriemördare har pågått länge, med varierande resultat. Se tex. Thomas Quick.

Du svarar inte på frågan.
Citera
2015-12-07, 15:05
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Förundersökningen finns förstås i elektronisk form från början. Den är inte utskriven på skrivmaskin. För att se till att allmänheten inte tar del av den skriver man ut den på papper så man kan ta betalt enligt avgiftsförordningen. Domstolen, åklagaren och parterna får den också utskriven på papper, men kan med all sannolikhet också ta del av den i datorn.

Domstolens chef fattar beslutet att vägra leverera FUP till allmänheten i efterfrågad form när begäran om det inkommer. FUP levereras ofta på CD av domstolar till den som vill ha ut den offentliga handlingen. Det kan ske i alla fall och det blir alltid billigare och enklare för både myndigheten och den som vill ta del av handlingen.

Trams. Det pågår ingen konspiration som du verkar tro för att allmänheten inte ska ta del av allmänna handlingar. Åklagaren bestämmer i vilken form materialet ges in och det kan bero på flera olika skäl. Bara för att ni inte får gotta er i ond bråd död gratis så betyder det inte att systemet fallerar.

Nog om det. Jag läste i förundersökningen att polisen haft övervakningen av en av gärningsmannens mobiltelefoner. Detta under flera månader. Vad var han misstänkt för under så lång tid?
Citera
2015-12-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror att många brottslingar återvänder för att ev kolla om de glömt något eller se vad de har gjort.

Vad baserar du det på? Jag är nästan helt säker på att så inte är fallet, men jag ska ge dig en chans att komma med bevis.
Citera
2015-12-07, 15:07
Medlem
Han måste ju ha någon form psykisk störning, det här med att döda djur redan som barn, att bära på ilska mot något/någon, att agera på en "impuls". Han kommer aldrig att bli frisk, jag tror precis som många andra att han är en potentiell seriemördare. Han borde aldrig få vistas bland folk igen. Och det är ett skämt att vi har ett rättssystem där man slipper längre straff för att man är ung. Även unga människor kan begå hemska brott och ska även straffas för det.

Låt säga att en 16-åring hade begått en masskjutning på en skola, skjutit 8-9 personer till döds, vad hade hänt med honom? Hade han kommit ut om max 10 år. Och hur fungerar det med att man friges efter 2/3 straff? Betyder det att den här GM är fri efter åtta år?

Kommer mannen i det här fallet också blir fri efter 6-7 år? Det är ju ett skämt i så fall.
Citera
2015-12-07, 15:14
Medlem
aftonbladet har skrivit lite ur fup:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21898093.ab

finns också en rekonstruktion i videon
Senast redigerad av t0nty 2015-12-07 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in