Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Javisst är det intressant men samtidigt äcklande. Aktuellt/Rapport kör ju identiska nyhetsinslag så jag förstår inte ens vitsen med att det är två olika redaktioner, men det är off-topic i den här tråden.
Ikväll om en "svensk" flicka som skulle kriga för IS. Ingenting om varför och vem denna "svensk" är. Nej låt oss säga att hon är "svensk" så får folket en kollektiv skuldkänsla att svenskar generellt kan delta i syriska inbördeskriget.
En liten syrisk pojkes första skoldag som fick sällskap av föräldrarna till skolan. Alltså en välordnad syrisk familj. Programledaren log efter inslaget. Ingenting om våldtäkter utförda av ensamkommande eller annat obehagligt. Nej, ta fram en solskensberättelse så glömmer vi resten.
Så är det iaf varje gång jag kollar, en solskenshistoria för att folk ska tycka "titta alla invandrare är inte skit" som den där med skolpojken, helt omotiverat att ha med det i en nyhetssändning, det är inte en nyhet att en syrisk pojke som flytt från hör och häpna: DAMASKUS och som sett "en bil sprängas i luften" går i en svensk skola, man lade även in att de fantastiska människorna i den här kommunen inte hade några problem med invandrarna och att de löst alla problem trots att de hade fått 100 nya elever eller vad det var.
Dvs. vi snackar ekonomiska migranter som hört att alla Syrier får PUT och med det livstidsförsörjning och en pappa som troligtvis var arbetslös i Syrien och är desertör då han såg ut att vara i stridbart skick. De byter då alltså till Sverige då de får money for nothing.
Det är här en journalist börjar komma med svåra frågor till "flyktingarna" men icke. Man anser att dessa människor ska få leva gratis på svenska skattebetalare, jävligt konstigt synsätt rent allmänt, väldigt mycket våldgästande i mitt tycke. Inte faan skulle någon gå med på att någon gick runt på stan och tvingade folk att betala för någon luffare men går det via skattesedeln så är det tydligen ok. Man tar pengar från alla samhällsinstitutioner för att någon feg arab ska få leva gratis istället för att han slåss mot IS och blir en riktig man som befriar sitt land från de mördarna. Helt skamlösa dessa opportunister.
Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Förutom nu nyligen, så har jag under de senaste åren undvikit ta någon del av propagandasändningarna ens för att studera de senaste påhittade begreppen inom det politiska nyspråket och de senaste dramaturgiska greppen, eftersom de faktiskt fick mig att må rent fysiskt illa. Förutom det motbjudande med lögnerna och att se den ena psykopaten efter den andra i rutan, så har själva nivån på propagandan varit intellektuellt sett helt efterblivet. Jag kan faktiskt fortfarande inte fatta att vuxna människor i ett mer utvecklat land kan bli hjärntvättade av något som ändå håller så extremt låg intellektuell nivå, oavsett hur dominerande det än må vara i offentligheten. Jag kom för några år sedan fram till att det faktiskt är mer skonsamt för mig att istället hålla koll på det indirekt via Flashback.
För att folk har blivit mer och mer korkade med tiden, vi lever mer i en form av Idiokrati än i en Demokrati.
Sagan om Kejsarens Nya Kläder har mer sanning i sig än vad folk vill tro.
Sen så börjar de första generationerna som drabbats av massinvandringen bli vuxna nu, de som fått sin utbildning förstörd av diverse saboterande element och detta kommer bara bli värre ju mer tiden går, fler och fler idioter pumpas ut ur systemet, adderat med feministiska lärare som lär ut en form av icke-tänkande. Ju värre skolan blivit ju fler idiokrater får vi i samhället adderat med alla inavlade gratisätare som man släppt in. Ser ingen ljusning alls, skolan måste helt göras om, OBS-skolor måste återinföras t.ex.
Politiska extremister ska t.ex. inte kunna bli lärare.
Och därför kan SVT lägga sin propaganda på denna låga nivå för folk är tyvärr nere på denna låga nivå numera.
Och ja känner man att man inte pallar att sitta och skratta åt eländet och samla på sig information om lögnerna de sprider så är det nog lindrigare att göra det på avstånd och helt avstå från att titta.
Men som någon sa så är det även rätt stor humor att titta på spektaklet, ibland kan jag skratta rakt ut åt tossigheterna dessa straight face liars hasplar ur sig.