2015-12-07, 12:49
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Så det här rubriceras som "försök till våldtäkt"? Vilket jävla skämt.
"Försöket" sker när hon lever. Hon är död när han "fullbordar" våldtäkten, men då rubriceras det inte som våldtäkt längre utan "brott mot griftefriden" så som jag förstår det. Säga vad man vill om det, men sån är lagen.
Citera
2015-12-07, 12:52
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
"Försöket" sker när hon lever. Hon är död när han "fullbordar" våldtäkten, men då rubriceras det inte som våldtäkt längre utan "brott mot griftefriden" så som jag förstår det. Säga vad man vill om det, men sån är lagen.

Frågan är hur man säkert kan veta detta? Sperma har väl hittats som bekräftar något sexuellt men hur kan man veta om det skede före eller efter? Jag förmodar att det är Kristoffer som erkänt att det är så det gick till?
Citera
2015-12-07, 12:53
Medlem
Den pojken är inte riktigt frisk i fisken...
Citera
2015-12-07, 12:55
Medlem
JonJansefssons avatar
FUP

https://minfil.org/P2Cakcb1bb/KA-fup_fb.zip
Citera
2015-12-07, 12:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Precis min poäng. Såg nu att Aftonbladet hade en snarlik rubrik. Tycker att det är en olycklig rubriksättning som tangerar att man frikänner mördaren från ansvar. Ja - han valde offer av en slump. Men hur begår man egentligen en sådan här gärning av en slump? Det är ju inte så att man råkar strypa och därefter våldta någon.

Ja, och benämningen "slump" blir ju extra motsägelsefull när det samtidigt proffstycks att denne GM har klar seriemördar-potential.

Hade vi läst rubricering dråp med spårning mot "olycka" kanske man hade kunnat prata slump, men allt kring detta brottets art är så långt ifrån slump man kan komma.
Media har uppenbart klantat till det med allvaret i ansvaret i detta. Irriterande.

En öppen fråga, till er som följt detta från start & oavsett kunskapsnivå i ämnet - förvisso bara med stämningsansökan/RPU som grund:

Sexualsadist. Är detta en benämning som känns relevant?
Citera
2015-12-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Stämningsansökan https://minfil.org/G0C9kdb9b5/KA_-_stamningsansokan.pdf

Han har alltså försökt våldta henne innan mordet men misslyckats.

Därefter har han strypt henne och våldtagit henne vaginalt samt analt när hon väl var död. Härlig kille.

Tre trädpinnar ska ha körts ner i svalget på henne, men alltså inte i andra kroppsöppningar.

Som någon nämnt tidigare fanns det även porr med våldsinslag på misstänkte GM:s dator.

Herrejävlar. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den här extremt sjuka människan. Jag gissade rätt med att det kunde vara nekrofili som även räknades som brott mot griftefriden. När man nu vet gärningen, verkar RPU:n ännu mer sjuk. Den här personen är trevlig mot personal, följer reglerna, är med på alla aktiviteter, engagerar sig, samtidigt som han är kapabel till att utföra den här sortens handlingar (som ta mig fan måste vara helt jävla unikt i Sverige). Vad fan skulle han stoppa pinnar ner i svalget för, vart kommer den sortens idé ifrån? Hide your kids, hide your wife.
Citera
2015-12-07, 12:59
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Han förlorade alltså oskulden med ett lik.

Det har talats om kora tidsrymder i detta fallet. Man kan ju fråga sig hur han hinner med allt då. Bara den anala penetrationen i sig bör väl ha tagit sin tid.

Talet om pinnarna i ögon och anal samt vagina var alltså nys. Otaliga personer här inne visste att hon hade fått pinnar inkörda på dessa ställen.
Citera
2015-12-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Det har talats om kora tidsrymder i detta fallet. Man kan ju fråga sig hur han hinner med allt då. Bara den anala penetrationen i sig bör väl ha tagit sin tid.

Talet om pinnarna i ögon och anal samt vagina var alltså nys. Otaliga personer här inne visste att hon hade fått pinnar inkörda på dessa ställen.

Tragiskt. Varför bör den anala penetrationen i sig ha tagit lång tid..?

Folk har sagt (och jag har hört) "pinnar i kroppsöppningar", man (jag) tog det med en nypa salt och nöjer sig med att det delvis stämmer då han stoppat pinnar i svalget = en kroppsöppning.
Citera
2015-12-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Normal familj kan hantera en sjuk son. Svaret ligger självfallet här och det går inte att skylla på skolan.

Forskning stödjer inte att våldsbrottslighet enkom skulle vara en följd av miljöfaktorer. En av 2000-talets obegripligheter är tendensen att förklara komplext mänskligt beteende som "sociala konstruktioner". Kristoffer Andersson är en blandning av gener och miljö. Gener är i och för sig, så som Raine m.fl. påpekar, inte oföränderliga, utan tvärtom ganska formbara.
Citera
2015-12-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
"Skadan" uppstår i så fall också pga föräldrars agerande. Vet inte om ett liknande fall där bakgrund och familjebild varit normala. Förälder/föräldrar är givetvis lika knäppa som denne gosse. Fram med faktan nu istället! Hänga ut packet här är väl det minsta vi kan göra för stackars Ida och hennes anhöriga.

Du är ute och cyklar utan kunskap om psykologi, uppenbarligen är du bara ute efter att få lynchmobba, tragiskt.
Citera
2015-12-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Men "Kristoffer" som ju många av er är på förnamnsbasis med, var ju en i grunden snäll kille som blev mobbad, det var ju så synd om honom, klart man dödar en tjej och våldtar hennes lik analt och skymfar hennes kropp då!
Det måste man ju ha förståelse för att KRISTOFFER pressas till att göra ..

Nej den kväljande "förståelsen" här i tråden för mördrens person och problem i livet är olustig. Jag är 100% säker på att den helt uteblivit om det varit ett liknande psyko med invandrarbakgrund.

Om det varit ett liknande psyko med invandrarbakgrund hade det varit svårt att föra en normal diskussion inne på flashback, ja. Dessa tolkningar av gärningsmannen vill vettiga människor alltid göra, oavsett ursprung på gärningsmannen. Men härinne skulle det inte ens gå, då man ändå bara skulle bli tystad med "äh han var invandrare, det låg i hans natur". Du borde väl snarare hylla att tråden faktiskt har kunnat hålla den nivån av logiska resonemang, och hata på att man inte KAN föra en sådan diskussion när det handlar om en invandrare.
Citera
2015-12-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Inte nödvändigtvis, när man är död finns det ingen muskelspänning = inget/väldigt lite motstånd mot penetration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in