2015-12-06, 16:29
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Lite mer om innehållet i överklagandet:

http://www.skovdenyheter.se/article/darfor-overklagar-nerijus/

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det där ser tunt ut ock kommer knappast förändra något i bevisläget. Omvägen via HR blir enbart en transportsträcka.

Allvarligt om det stämmer som står i artikeln så är ju advokaten på samma nivå som pappskallarna som håller till i alternativtråden, eller som borde göra det, herregud säger jag bara.

Dom tar fasta på dom delar i utredningen som inte gått att klargöra till 100% och blundar för fakta, dvs vittnen och DNA som i princip omöjligt kan ha avsatts av någon annan än NB själv. Helt jävla makalöst, men men hon måste ju göra det och vem tackar nej till feta bidrag....

Ren jävla bidragsverksamhet till IR och kompani...
2015-12-06, 16:39
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Allvarligt om det stämmer som står i artikeln så är ju advokaten på samma nivå som pappskallarna som håller till i alternativtråden, eller som borde göra det, herregud säger jag bara.

Dom tar fasta på dom delar i utredningen som inte gått att klargöra till 100% och blundar för fakta, dvs vittnen och DNA som i princip omöjligt kan ha avsatts av någon annan än NB själv. Helt jävla makalöst, men men hon måste ju göra det och vem tackar nej till feta bidrag....

Såklart att det stämmer det som citeras i artikeln, det är ju samma gamla imbecilla skåpmat som hon drog i slutpläderingen. Aldrig tidigare har jag mått så illa av en advokats beteende, inte ens om jag jämför med sprätten Silbersky.
Värsta är att jag är övertygad om att hon manipulerat hela familjen B att tro att hon ska greja detta.
Blir intressant att se familjens reaktion sen när det går åt h-vete i HR. Då blir det nog annat ljud i mammas skälla.
2015-12-06, 16:41
Bannlyst
Citat:

Hon har väl mer eller mindre byggt upp hela försvaret på det som har skrivits av dessa
så kallade alternativtänkare. Det finns väl antagligen ett antal här i tråden som har skickat
in åtskilliga av sina sagor och fantasier om vad som har hänt i fallet till advokaten. Slasken var
var väl också välfylld med tips från alternativtänkarna. Jag kan tänka mig att polisen och
åklagaren har haft mycket roligt att läsa bland de tips som har kommit in i fallet. Totalt slöseri
med skattemedel att dra det en vända till i hovrätten. Det här har kostat tillräckligt för länge sen.
Skicka hem svinpälsen på direkten så att vi slipper betala ännu mer.
2015-12-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Du har tittat för mycket på deckare på TV.
Det fungerar inte så i verkligheten att man låter hunden nosa
på en ägodel och sen går hunden och letar reda på just den personen.
Hundföraren sa det själv, jag jobbar inte så.
Släpp det nu och gå vidare.
Som en polis (hundförare) en gång berättade: Detta fungerar i Lassie-filmerna men inte i verkligheten. Det finns dock undantag men dom hundarna är just undantag.
2015-12-06, 17:15
Bannlyst
Citat:

Instämmer helt i det du skriver. Är precis på den låga nivån som i alternativtråden, samma tugg.

Vad vill de egentligen?

NB kommer att fortsätta tvärneka utan några förklaringar och detta med stöd och hjälp av Rönnbäck och hans mamma.

Rönnbäck får ett ännu fetare bankkonto och mamman slipper skammen av att Nerijus erkänner.

Han döms ju till livstid ändå, men då kan mamman fortsätta spelet utåt med att sonen är ett offer, han är oskyldigt dömd.

Både Rönnbäck och mamman förstår ju att han är skyldig, kan inte tänka mig annat.
Senast redigerad av blackmolly123 2015-12-06 kl. 17:25.
2015-12-06, 17:23
Bannlyst
Spår anomalier vid Psoriasis
-Vid svår psoriasis kan man avge mer hudflagor vilket i teorin ger mer DNA utgående från torr hud.
-Mängden kvalitativa fingeravtryck kan Minska vid Psoriasis.
Citat:
Skin diseases represent very important but often neglected factor of the fingerprint acquirement. It is impossible to say in general how many people suffer from skin diseases, because there are so many various skin diseases [1–5]. In a general medical practice, about 20–25% of patients with skin complaints are referred. When discussing whether the fingerprint recognition technology is a perfect solution capable to resolve all our security problems, we should always keep in mind those potential users who suffer from some skin disease.

In the following text, several skin diseases, which attack hand palms and fingertips, are introduced from the medical point of view.

The situation after successful recovery of a potential user from such skin diseases is, however, very important for the possible further use of fingerprint recognition devices. If the disease has attacked and destroyed the structure of papillary lines in the epidermis and underlying dermis (top two layers of the skin), the papillary lines will not grow in the same form as before (if at all), and therefore such users could be restricted in their future life by being excluded from the use of fingerprint recognition systems, though their fingers do not have any symptoms of the skin disease anymore.
http://www.hindawi.com/journals/bmri/2012/626148/

En bloggare med psoriasis som använde en fingeravtrycksläsare noterade att han inte längre kunde kännas igen. "Flake Update: Fingerprints and psoriasis"

Men än mer intressant förefaller det vara för de som regelmässigt avkrävs fingeravtryck och har psoriasis. En del av dem har problem att uppvisa några vilket blir jobbigt när ID bekräftas med fingeravtryck. En diskussion under den anings obskyra rubriken: has anyone else lost their fingerprints? kan läsas här:
https://www.inspire.com/groups/talk-psoriasis/discussion/has-anyone-else-lost-their-fingerprints/
Vilket till delar kan förklara den anmärkningsvärt låga förekomsten av Nerijus fingeravtryck i Nerijus bil och på Nerijus solglasögon i Nerijus VW Sharan. Men långt ifrån allt. Dock ett ganska intressant bit om hur vi alla egentligen avviker i ritningen men också kan avvika i vår benägenhet att släppa den.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Varifrån exakt kommer idén att DNA från hudceller från psoriasispatienter skulle vara svårare att spåra? Som du uttrycker det här är det uppenbart vetenskapligt felaktigt - DNA har ingen "ytstruktur" som skiljer sig åt mellan olika vävnader eller olika dermatologiska sjukdomstillstånd.
DNA i en skinnflaga har ytstrukturen Skinnflaga och dess adhesionsegenskaper torde vara avgörande om det kvarstannar för mätning eller flagg rantar sin väg. Det är snarare vetenskapen och Corn Flakes vs sylt. När det fått angöra en yta ett tag och en stark vind sveper in. Sylten är kvar men Majsderivatet poppar lättare iväg. Mer lätfotat för enviromental *fling* liksom. Min tanke kommer från detta enkla faktum. Något som händelsevis också visar sig i på solglasögonen i Nerijus bil och i bilen för övrigt.

Spårbarhet sett som funktion av angöringsytans adhesiva kapacitet och dess interna kohesion. Vilket f.ö går att vända på att det DNA som har längst spårbarhet i tiden har en ytstruktur med stark adhesion till plats och ställe med stark inre kohesion som motstår tidens tand. Utan att gnissla tänderna tror jag att detta också kan återfinnas i en tand, enligt samma princip om ytstrukturers bärande verkan. Det är väl ganska matnyttigt & urbenat?
2015-12-06, 17:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Varför fick den inte det? Det fanns ju många saker som tillhörde L i mopeden, smink fanns och andra prylar, säkerligen en hårborste eller liknande.
Nu vet jag ingenting om hunddressyr eller spårhundar men alla hundar har ett fantastiskt luktsinne och hör även mycket bättre än människor. Om det finns någon speciell lukt eller några svaga ljud så känner hunden av det långt innan föraren, som kan träna sig att läsa av hundens beteende och förstärka sina egna sinnen med hundens. Bara därför har man stor nytta av en hund om man söker någon.

Men den som sett tryffelhundar gå spikrakt mot en plats tio meter bort och sedan krafsa fram tryffel på ett visst djup förstår hur användbara specialtränade hundar är. Jag antar att en kriminalsökhund reagerar på såväl blod som sperma och kanske ytterligare dofter, men även vanliga polishundar är en stor tillgång vad man än söker.
2015-12-06, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Spår anomalier vid Psoriasis
-Vid svår psoriasis kan man avge mer hudflagor vilket i teorin ger mer DNA utgående från torr hud.
-Mängden kvalitativa fingeravtryck kan Minska vid Psoriasis.
http://www.hindawi.com/journals/bmri/2012/626148/

En bloggare med psoriasis som använde en fingeravtrycksläsare noterade att han inte längre kunde kännas igen. "Flake Update: Fingerprints and psoriasis"

Men än mer intressant förefaller det vara för de som regelmässigt avkrävs fingeravtryck och har psoriasis. En del av dem har problem att uppvisa några vilket blir jobbigt när ID bekräftas med fingeravtryck. En diskussion under den anings obskyra rubriken: has anyone else lost their fingerprints? kan läsas här:
https://www.inspire.com/groups/talk-psoriasis/discussion/has-anyone-else-lost-their-fingerprints/
Vilket till delar kan förklara den anmärkningsvärt låga förekomsten av Nerijus fingeravtryck i Nerijus bil och på Nerijus solglasögon i Nerijus VW Sharan. Men långt ifrån allt. Dock ett ganska intressant bit om hur vi alla egentligen avviker i ritningen men också kan avvika i vår benägenhet att släppa den.

DNA i en skinnflaga har ytstrukturen Skinnflaga och dess adhesionsegenskaper torde vara avgörande om det kvarstannar för mätning eller flagg rantar sin väg. Det är snarare vetenskapen och Corn Flakes vs sylt. När det fått angöra en yta ett tag och en stark vind sveper in. Sylten är kvar men Majsderivatet poppar lättare iväg. Mer lätfotat för enviromental *fling* liksom. Min tanke kommer från detta enkla faktum. Något som händelsevis också visar sig i på solglasögonen i Nerijus bil och i bilen för övrigt.

Spårbarhet sett som funktion av angöringsytans adhesiva kapacitet och dess interna kohesion. Vilket f.ö går att vända på att det DNA som har längst spårbarhet i tiden har en ytstruktur med stark adhesion till plats och ställe med stark inre kohesion som motstår tidens tand. Utan att gnissla tänderna tror jag att detta också kan återfinnas i en tand, enligt samma princip om ytstrukturers bärande verkan. Det är väl ganska matnyttigt & urbenat?

Lite OT kanske men har man tunga arbeten där man jobbar mycket med händerna så kan det tydligen bli så att man inte kan avge några fingeravtryck, det har nötts bort.

Att jag själv vet det är för att när jag själv skulle börja på ett gym där man b.la tar ens fingeravtryck i någon lasergrej som en identifikation,(de har öppet dygnet runt och är obemannat ibland)
så visade det sig att det inte blev några fingeravtryck av mig. Alla fingrar testades, men utan resultat. Blev mycket förvånad och frågade varför det kunde bli så. Hon svarade att det händer MYCKET sällan, men ibland om det är någon med tungt jobb som byggjobbare t.ex så kan det bli att fingeravtryck saknas.
Jag är inte byggjobbare, dock har jag jobbat i vården i många år vilket är tungt och mycket jobb med händer.
2015-12-06, 17:48
Medlem
Hundar

Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag anser att Lisa har aldrig befunnits i ladan, som också hundarna visar.

Det visar inte hundarna alls. Hundarna hittar inget spår. Inte samma som att hundarna visar att Lisa inte varit där.

Men jag tror inte att du är kapabel att ta in detta ?agro.
Så varför jag skriver ett svar till dig begriper jag faktiskt inte.
Senast redigerad av KHR 2015-12-06 kl. 17:50. Anledning: Stavning.
2015-12-06, 17:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
(...)

Man kan ju också undra varför hon drar upp Adrianas vittnesmål. Tingsrätten har ju redan förklarat att den inte vägt in det i sin bedömning av skuldfrågan och det är ju hur som helst inte något som på minsta vis kan tala MOT Nerijus som skyldig.

(...)

Det måste nog vara på klientens uppmaning. Man får väl se det som att de satt ihop överklagan tillsammans (med mamman hängande över axeln ).
Adrianamötet är kanske nånting som NB själv särskilt vänder sig emot och att han anser det viktigt, oavsett om han är skyldig eller oskyldig. Fast kanske mest om han faktiskt är oskyldig.

http://www.skovdenyheter.se/article/darfor-overklagar-nerijus/

Så det nya vittnet är en annan pensionerad kommissarie, man undrar ju vem. Min gissning är att det blir en något yngre denna gång. Hur som helst öppnar det upp för spekulationer om vilken taktik försvaret kommer att ha.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-12-06 kl. 18:02.
2015-12-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Det visar inte hundarna alls. Hundarna hittar inget spår. Inte samma som att hundarna visar att Lisa inte varit där.
Men jag tror inte att du är kapabel att ta in detta ?agro.
Så varför jag skriver ett svar till dig begriper jag faktiskt inte.
En hunds markering är aldrig något bevis, men kan ses som ett indicium. Alla hundarna som var i ladan hittade ingenting att markera, därför finns det inte ens indicium, att ladan varit någon mordplats. Om det inte varit någon mordplats kan väl knappast Lisa varit där.
2015-12-06, 18:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
En hunds markering är aldrig något bevis, men kan ses som ett indicium. Alla hundarna som var i ladan hittade ingenting att markera, därför finns det inte ens indicium, att ladan varit någon mordplats. Om det inte varit någon mordplats kan väl knappast Lisa varit där.

Med ditt sätt att resonera kan man vända på allt. Att påstå vissa saker men utelämna andra och därifrån dra slutsatser.
Mitt fetade: Lisas hårstrån och örhängen är solklara indicier. Förvisso inte bevis på att ladan är mord- eller ens brottsplatsen, men likväl starka indicier åt det hållet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in