2015-12-06, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Fövisso. Men det är sällan en man hoppar över bordet och knivar värden till döds utan att det har handlat om något sexuellt mellan dom inblandade.
Hur vet vi att personen hoppat över bordet och knivat värden?
Dessutom finns det flera motiv än sexuella, t.ex affärsmässiga, yrkesmässiga, personliga, etc.
Citera
2015-12-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibbins
Igår kväll vid 20:00 stod förutom 3 polisbilar, 2 andra främmande bilar vid Fasanvägen 18.
Idag är Fasanvägen 18, Jonttis väg 1 och 2 avspärrade.
Med tanke på personerna som är skrivna på adresserna, deras åldrar och parkerade bilar så är det troligt att festen/middagen/tillställningen samt den dödande knivskärningen har skett på Fasanvägen 18 och att de 2 numera skadade befunnit sig på Jonttis väg 2.
Om GM är hemmahörande och/eller befann sig på den 3:e adressen vid gripandet vettefan.

Bra info. De boende på JV2 stämmer ju ganska bra in på åldersbeskrivningen av de två skadade.
OBS! Jag vet att född 77 inte är exakt 35 år och att född 83 inte är exakt 30 år. Jag vet också att det är efterblivna kvällstidningar vi dealar med.
Citera
2015-12-06, 14:17
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Var kom namnet Rosenber* ifrån?
http://hn.se/nyheter/varberg/1.14824...t-ut-i-varberg
Dessa isf?
Det grundar jag på åldersuppgifterna gällande de skadade personerna, samt deras närhet till Fasanvägen 18.

Citat:
Igår kväll vid 20:00 stod förutom 3 polisbilar, 2 andra främmande bilar vid Fasanvägen 18.
Med tanke på personerna som är skrivna på adresserna, deras åldrar och parkerade bilar så är det troligt att festen/middagen/tillställningen samt den dödande knivskärningen har skett på Fasanvägen 18 och att de 2 numera skadade befunnit sig på Jonttis väg 2.
Om GM är hemmahörande och/eller befann sig på den 3:e adressen vid gripandet vettefan.
Det skulle innebära att det är dessa personer som är skadade. Det skulle också kunna stämma.
Senast redigerad av TjurenFerdinand 2015-12-06 kl. 14:19.
Citera
2015-12-06, 14:19
Medlem
Sivertsson har mördat Simonsson. Sen skadat 2 andra som var vittnen.
Stämmer det så långt??
Citera
2015-12-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Kan det vara så här;

Mördad: Ma**us Si*****on
Skadad kvinna: Ma*ia Ro*****rg
Skadad man: Ma**us Ro*****rg
GM: Ma**in Si******on

Grannen Ma**us B**g skriver lite på Facebook:

Det känns som att namnet Marcus är kraftigt överrepresenterat i Kungsbacka. Är det något slags y-namnsyndrom?

Hitta är ingen bra källa om man vill veta var människor är folkbokförda. Själv bor jag, enl. Hitta, på en adress som jag flyttade från för åtta år sedan. Även telefonnumret som uppges där är inaktuellt.
Ratsit är en mer tillförlitlig källa (sedan kan det naturligtvis vara så att man bor på en annan adress än där man är skriven, men det är en annan sak).

Var kom R*s*nberg in i det hela?
Citera
2015-12-06, 14:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Och där bor alltså Mart*n och Sandr* Carlss*n 38 resp 32 år på 2:an, M O B och Mari* Sivertss*n 39 resp 40 år bor på 1:an.
Citera
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
Hur vet vi att personen hoppat över bordet och knivat värden?
Dessutom finns det flera motiv än sexuella, t.ex affärsmässiga, yrkesmässiga, personliga, etc.

"En källa uppger för Aftonbladet att den första attacken skedde under en parmiddag. Den misstänkte ska ha tagit upp en kniv och huggit den i bröstet på mannen som satt mitt emot honom. Enligt uppgift avled mannen omedelbart. Flera andra personer ska ha blivit vittnen till händelsen."
Citera
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Var kom R*s*nberg in i det hela?
Det grundar jag på åldersuppgifterna gällande de skadade personerna, samt deras närhet till Fasanvägen 18.
Ren spekulation från min sida alltså.
Citera
2015-12-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Sivertsson har mördat Simonsson. Sen skadat 2 andra som var vittnen.
Stämmer det så långt??
Jag skulle säga att det är en avancerad gissning, utifrån informationen som finns tillgänglig just nu. När mer info samlat på sig kan det komma att se annorlunda ut.
Citera
2015-12-06, 14:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Min sista teori: Tre par hade middag hos paret Sim. MSim blir mördad av en av de andra männen. De andra flyr, GM jagar efter. Hugger andra paret hos dom. Går sen hem.

Jag tror GM är MC. Postorderfru tyder alltid på psykiskt labil person. De skadade är paret Siv
Citera
2015-12-06, 14:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Man kan ju undra om han sprang omkring helt planlöst i området, i https://www.facebook.com/groups/1620506801520200/ -tråden påstår MB att GM har befunnit sig på hans altan, alltså på Fasanvägen 14.
Citera
2015-12-06, 14:24
Medlem
Poogles avatar
Är misstänkt GM och den mördade BO bröder?
Varför heter de samma efternamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in