Citat:
Ursprungligen postat av
avec
Någonstans måste Sverige ta ansvar för sina oansvariga beslut. Att ta tillbaka medborgarskap kan jag inte se som ok gentemot andra länder.
Jag instämmer i att det är rätt att föra en hård linje mot islam. Jag blev väldigt glad när jag såg ett inslag ur Absolut svensk där en muslimsk kvinna som bott i Sverige i 30 år uttalade sig om att hon vill flytta från Sverige då hon upplevde att det blivit så islamfientligt här på senare år. Detta har vi till stor del att tacka kristna från Syrien faktiskt, då de är en grupp som verkligen avskyr muslimer.
Först och främst har väl ändå våra folkvalda, nåja... politiker ett ansvar mot Sverige och svenskarna. Har politiker och journalister fört svenskarna bakom ljuset så kan ju inte deras gärningar lämnas utan åtgärd. Det måste man ju kunna rätta till.
Jag vill hävda att massinvandringen och allt runt den är en konspiration. Inte katten handlar det om naiva politiker som vill gott i alla fall.
Att håren i nacken reser sig när jag hör om islams framfart i västvärlden har ingenting med kristna syrier att göra. Islamisterna har orsakat det alldeles själva. Vissa säger att 99% av alla muslimer sköter sig. Studier bekräftar att stödet för islamister, sharia och allt annat tidigare otänkbart i Europa är massivt hos europeiska muslimer.
Terrorister och islamister som växt upp i västvärlden kommer ju från medelklass, akademiker, integrerade muslimer snarare än fattiga arbetslösa i utanförskap. Hur vi ska kunna behålla islam i Europa och bibehålla demokrati och välfärd begriper inte jag.
Valet står mellan att kasta ut islam och då kommer
många muslimer få lämna Europa eller tillåta islam och då kommer demokrati, välfärd och så småningom våra olika europeiska kulturer, traditioner och folk försvinna. Jag kan inte se några andra alternativ.