2015-12-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad har Göteborgs klubbdirektör för roll? Är det samma person som vår VD ungefär?

Ja, ungefär. Han bossar över den affärsmässiga verksamheten, medans Gren har hand om det sportsliga.
2015-12-04, 19:12
Medlem
nomadics avatar
Otroligt skönt med Astrit även om man givetvis helst skulle ha sett ett flerårskontrakt. Förstår dock att han vill ut i världen igen om/när chansen ges. Axén kallade honom på dagens presskonferens allsvenskans bästa spelare under hösten och det är svårt att säga emot där då han stundtals gjorde exakt vad han ville på planen. Bara att hoppas han kan fortsätta leverera på den nivån nästa år också nu.

För övrigt var Crespo tillbaka i nästintill full träning igår när laget samlades. Där vågar man ju egentligen inte hoppas på för mycket men det är klart tanken har slagit en på vilken skada duon Ajdarevic-Crespo skulle kunna åstadkomma mot samtliga försvar i serien. Så Broberg som skär in från sin kant på det....
2015-12-04, 20:03
Medlem
InnesIs avatar
Nästan oavsett vilken realistisk tränare AIK kan få tycker jag ser är idioti att sparka Alm såtillvida att han inte själv vill bort. Han har presterat med AIK år efter år. De är stabila runt topp 3 vilket är riktigt bra. Vilka andra kan ståta med sådan fin statistik? Visst, vissa tror att en förändring måste till för att de ska vinna SM-guld men jag tror risken (!) är större att de vinner med Alm än med någon annan. Störst sannolikhet är trots allt att en ny tränare gör ett sämre jobb.

Så till mitt Hammarby; Fuhre ryktas bort. Väntat och inte speciellt sorgligt. Han visade potential i Superettan, och var bitvis riktigt het där, men har varit iskall de gånger han fått chansen i Allsvenskan. Han kanske skulle må bra av att få en startplats i ett midnre Allsvenskt lag eller söka sig till Superettan (Frej tenderar att spana in f.d. Bajare tex). Eller så kan han givetvis åka hem till Norge och försöka där.
2015-12-04, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Nästan oavsett vilken realistisk tränare AIK kan få tycker jag ser är idioti att sparka Alm såtillvida att han inte själv vill bort. Han har presterat med AIK år efter år. De är stabila runt topp 3 vilket är riktigt bra. Vilka andra kan ståta med sådan fin statistik? Visst, vissa tror att en förändring måste till för att de ska vinna SM-guld men jag tror risken (!) är större att de vinner med Alm än med någon annan. Störst sannolikhet är trots allt att en ny tränare gör ett sämre jobb.

Så till mitt Hammarby; Fuhre ryktas bort. Väntat och inte speciellt sorgligt. Han visade potential i Superettan, och var bitvis riktigt het där, men har varit iskall de gånger han fått chansen i Allsvenskan. Han kanske skulle må bra av att få en startplats i ett midnre Allsvenskt lag eller söka sig till Superettan (Frej tenderar att spana in f.d. Bajare tex). Eller så kan han givetvis åka hem till Norge och försöka där.
Bajen är väl ett mindre Allsvenskt lag?
2015-12-04, 22:53
Medlem
Citat:

På fem år har han inte vunnit en titel, vilket inte är godkänt. Han har alltså fått fem år på sig. Att sparka tränare när man inte vinner händer, vilket du borde veta. Fick någon tränare under eran sejour i superettan fem säsonger på sig att visa att han är en vinnare?
2015-12-04, 23:55
Avslutad
alexander jeremejeff i häcken ryktas in till AIK enligt Björn Enjebo i 08fotboll från 25 november. se om det ligger i något i det ryktet
2015-12-05, 02:17
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
På fem år har han inte vunnit en titel, vilket inte är godkänt. Han har alltså fått fem år på sig. Att sparka tränare när man inte vinner händer, vilket du borde veta. Fick någon tränare under eran sejour i superettan fem säsonger på sig att visa att han är en vinnare?

Jag tycker det är skillnad när ni placerat er på plats 3, 3, 2, 4 och 2 under de åren. Men jag har givetvis inget emot att det går sämre för AIK för det är vad jag tror det kommer att göra. Jag tror bara att det är dumt att mixtra med något som faktiskt fungerat bra - dessutom trots viktiga spelartapp osv.

F.ö. försvarar jag inte Hammarbys agerande under Superettansejouren bara för att jag är Hammarbyare. Det fanns flera tillfällen då jag tycker vi borde agera annorlunda (tex Franzéns förlängning och avsked veckor efteråt och Berhalter som jag tycker kunde fått avsluta säsongen 2013). Den stora skillnaden för oss var att det gick riktigt dåligt bitvis i Superettan medan ni under tiden gått riktigt bra i Allsvenskan.

Men jag vet att både fans och klubbar oftast är kortsiktiga vilket oftast biter dem (oss!) i röven till slut. Själv föredrar jag ett mer långsiktigt tänk.

Om Alm försvinner finns det någon möjlighet att han hamnar i Malmö? Intressant om han hamnade där och ledde dem till SM-Guld. Där finns det trots allt lite mer resurser även om det på andra sätt blir jobbigare (nya tränaren måste troligen forma ett helt nytt lag - igen).
2015-12-05, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
alexander jeremejeff i häcken ryktas in till AIK enligt Björn Enjebo i 08fotboll från 25 november. se om det ligger i något i det ryktet

Låter konstigt. Visst har han utvecklats en del och kanske är spelartypen ni vill ha för att fylla luckan efter Goitom. Men det känns inte som att han håller som försteanfallare i ett lag med toppambitioner.

Edit. Glömde att ni redan värvat markkanen.
Senast redigerad av trazke 2015-12-05 kl. 10:16.
2015-12-05, 11:29
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Vilken knappast kan anses vara en toppanfallare. Så alla "rykten" om Jeremejeff, Skrabb och vadan det nu var är ganska ologiska. Vad vi behöver är väl en väletablerad striker. Och eventuellt en ytter beroende på formation. Därutöver har vi en ganska fylld trupp. Men sen misstänker jag att spelare kommer försvinna efter årsskiftet, och då har vi en annan situation.
2015-12-05, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Låter konstigt. Visst har han utvecklats en del och kanske är spelartypen ni vill ha för att fylla luckan efter Goitom. Men det känns inte som att han håller som försteanfallare i ett lag med toppambitioner.

jag tycker oxå det rykten är konstigt nu när vi har en bättre spelare som Eero Markkanen.. skulle vilja mer se en som går i djupled. diggar Matthew Rusike i HBK som ryktas bli klubblös i januari. springer rätt i varje löpning och i en storklubb så tror jag han kommer bli riktig vass.
2015-12-05, 11:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jag tycker det är skillnad när ni placerat er på plats 3, 3, 2, 4 och 2 under de åren. Men jag har givetvis inget emot att det går sämre för AIK för det är vad jag tror det kommer att göra. Jag tror bara att det är dumt att mixtra med något som faktiskt fungerat bra - dessutom trots viktiga spelartapp osv.

F.ö. försvarar jag inte Hammarbys agerande under Superettansejouren bara för att jag är Hammarbyare. Det fanns flera tillfällen då jag tycker vi borde agera annorlunda (tex Franzéns förlängning och avsked veckor efteråt och Berhalter som jag tycker kunde fått avsluta säsongen 2013). Den stora skillnaden för oss var att det gick riktigt dåligt bitvis i Superettan medan ni under tiden gått riktigt bra i Allsvenskan.

Men jag vet att både fans och klubbar oftast är kortsiktiga vilket oftast biter dem (oss!) i röven till slut. Själv föredrar jag ett mer långsiktigt tänk.

Om Alm försvinner finns det någon möjlighet att han hamnar i Malmö? Intressant om han hamnade där och ledde dem till SM-Guld. Där finns det trots allt lite mer resurser även om det på andra sätt blir jobbigare (nya tränaren måste troligen forma ett helt nytt lag - igen).
Malmö kommer nog ta in nån tränare med mer sk "internationell tyngd"...Kasper Hjulmand känns väl troligast...Man har högre krav numera..samtidigt som det ska vara någon som man har råd med som kan tänka sig allsvensjan utan CL eller ens EL första säsongen. Blir ett begränsat urval att gå efter då.
2015-12-05, 12:21
Medlem
Citat:

Alm kommer inte att bli MFFs nästa tränare Även om AIK betalar oss för att ta honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in