Citat:
Ursprungligen postat av
WonDash
På fem år har han inte vunnit en titel, vilket inte är godkänt. Han har alltså fått fem år på sig. Att sparka tränare när man inte vinner händer, vilket du borde veta. Fick någon tränare under eran sejour i superettan fem säsonger på sig att visa att han är en vinnare?
Jag tycker det är skillnad när ni placerat er på plats 3, 3, 2, 4 och 2 under de åren. Men jag har givetvis inget emot att det går sämre för AIK för det är vad jag tror det kommer att göra. Jag tror bara att det är dumt att mixtra med något som faktiskt fungerat bra - dessutom trots viktiga spelartapp osv.
F.ö. försvarar jag inte Hammarbys agerande under Superettansejouren bara för att jag är Hammarbyare. Det fanns flera tillfällen då jag tycker vi borde agera annorlunda (tex Franzéns förlängning och avsked veckor efteråt och Berhalter som jag tycker kunde fått avsluta säsongen 2013). Den stora skillnaden för oss var att det gick riktigt dåligt bitvis i Superettan medan ni under tiden gått riktigt bra i Allsvenskan.
Men jag vet att både fans och klubbar oftast är kortsiktiga vilket oftast biter dem (oss!) i röven till slut. Själv föredrar jag ett mer långsiktigt tänk.
Om Alm försvinner finns det någon möjlighet att han hamnar i Malmö? Intressant om han hamnade där och ledde dem till SM-Guld. Där finns det trots allt lite mer resurser även om det på andra sätt blir jobbigare (nya tränaren måste troligen forma ett helt nytt lag - igen).