2014-12-17, 16:15
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkin
vilken ordning ska man läsa böckerna, ja menar vilken ska man läsa som del 3 förlåt min vrede lr grannen?

Jag rekommenderar dig att läsa bok fyra, Grannen, som nummer tre då den är skriven för att läsas innan bok tre, vilken är förlåt min vrede.

Edit: Fantastiska böcker som några redan nämner, hör till det absolut bästa på deckareliten sverige har att erbjuda
Citera
2014-12-17, 16:23
Medlem
Knotknets avatar
Jag stör mig på att han röker mer än en arbetslös 4-barnsmorska från Gubbängen. Det är low class om något. Han är WT och borde ta livet av sig själv.
Citera
2014-12-24, 08:15
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmsignal
Heheh, tänk om filmerna skulle följa böckerna till 100%, undrar om dem skulle få se dagens ljus då.
Om filmen gjordes i Japan hade det nog inte varit några problem. De gillar ju att mixa våld och sex både i film, litteratur och i serietidningar.
Citera
2015-03-09, 10:52
Medlem
keyzexs avatar
Nästa del kommer ut i nu i maj med titeln hämnaren.

Allt jag har lyssnat på efter senaste boken har fått mig att fundera på hur skadad man blir efter att ha lyssnat på Silvferbielke för inget har nåt samma höjder som han.
Citera
2015-03-09, 13:44
Medlem
leinblads avatar
Den kommer jag inte läsa tror jag, om jag inte köper den i pocket längre fram.
Det hela känns sjukt uttjatat, senaste boken längtade jag bara på att den skulle ta slut.
Citera
2015-03-09, 18:11
Medlem
PhG.s avatar
Författarna Butler och Öhrlund kör på tomgång sedan ett antal böcker. hur skurkaktigt charmig kanaljen CS än är så har vägs ände nåtts för länge sedan. Tyvärr fortsätter författarna in i den snåriga skogen och där skumpar läsaren fram utan att riktigt veta vad det hela ska vara bra för. Konceptet är en aning för urvattnat och osannolikt. Men böckerna fungerar som en stunds underhållning och det är väl gott så om man bortser att allt har dragits ut i absurdum.
inte så att jag missunnar folk från att läsa böckerna och visst är det kul att böckerna säljer, till glädje för B&Ö, men det är sedan länge sen dags att plocka fram nya idéer ur skafferiet och servera läsarna istället för gammal skåpmat som CS.
Citera
2015-04-22, 21:45
Medlem
Silverbielkess avatar
Nu har jag lyssnat på Hämnaren, dessvärre med besvikelse.

Det saknas något i språket och tokiga kommentarer i hans tankar, typ skyll dig själv gången eller käka frollicen nu!

Historien och handlingen gör mig på ovanligt dåligt humör...
Citera
2015-05-09, 10:24
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag stör mig på att han röker mer än en arbetslös 4-barnsmorska från Gubbängen. Det är low class om något. Han är WT och borde ta livet av sig själv.
ingen WT når de mängderna av kokain-intag som Silverbielke når upp i.
Enda riktigt märkliga agerande från Silverbielke och som skaver genom hela serien sedan är i bok 2 eller 3

Ny bok Erövraren ute sen en tid tillbaka, måste berömma Stefan Sauk för hans uppläsarskills som är bästa jag någonsin hört
Citera
2015-05-30, 20:48
Medlem
Faktiskt ett riktigt spännande slut på Hämnaren. Faktiskt den näst bästa boken med Silverbielke.

Man kan nog utgå ifrån att den kommer en fortsättning. Och förhoppningsvis blir det filmer.

Läste någonstans att Lasse Hallströms bolag köpt rättigheterna till både Silverbielke och Anton Modin.
Citera
2015-07-02, 21:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Jag tycker att avslutningen på uppgörelsen vad väldigt bra.
Beträffande Silfverbielke så tappar historien betydligt i trovärdighet eftersom att
Citera
2015-07-02, 23:42
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tycker att avslutningen på uppgörelsen vad väldigt bra.
Beträffande Silfverbielke så tappar historien betydligt i trovärdighet eftersom att

I morron ska jag hämta "Hämnaren" Jag kommer att låsa in mej och sträckläsa. Plikter och fint väder får ursäkta.
Silfverbielke är min stora inspiratör. Jag är lite rädd för att jag ska göra nåt i hans stil. Fast bara lite. Jag vet ju vilka som blir min målgrupp för den stora HÄMNDEN. Var tog alla tiggare vägen?

Det var så skönt när han blev av med psyko-Melissa. Hopplöst fruntimmer.
Citera
2015-07-03, 04:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det var så skönt när han blev av med psyko-Melissa. Hopplöst fruntimmer.
Verkligen. En annan som i mina ögon borde dö är Linda Schecker. Alla politiskt korrekta karaktärer drar faktiskt ner böckerna ganska mycket och det vore härligt om författarna skulle våga få ut dem ur handlingen. I hur många böcker tjatades det om konflikten mellan Jacob och Melissas föräldrar? Det var hur som helst otroligt tjatigt att läsa om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in