2015-11-25, 15:03
  #11353
Medlem
lugna ner digs avatar
Kommer antagligen inte köpa något kommande släpp (eller jo något kanske) för jag har lite svårt att dricka öl i och med ihållande magsår. Känns tråkigt att bara bygga på ett lager vilket är det jag gjort de senaste månaderna. Dricker en i veckan max.
Citera
2015-11-25, 15:06
  #11354
Medlem
Bewnhurs avatar
Corsendonk Christmas Ale på en 75a?

Här ska det köpas, tror nog att jag plockar på 10 flaskor och lagrar 8 eller så.

Det är helt klart en av höjdpunkterna när det kommer till julöl.
Citera
2015-11-28, 23:36
  #11355
Medlem
SaUrOn81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Jag har sjuka förväntningar på Modus Mandarina, vanliga är en av mina absoluta favoriter.

Jag drack den i Torsdags fick hem en burk tillsammans med en hel del andra roliga öl i en trade men en jänkare. Bild finns i tråden här är min ölkyl på facebook.

Den levde helt klart upp till förväntningarna, och jag tyckte nog att den var något vassare än vanliga Modus Hoperandi. Dock nådde den inte riktigt nådde upp till Grapefruit Sculpin's nivåer om vi skall jämföra IPA med citrus.
Citera
2015-12-01, 21:50
  #11356
Medlem
Bakteriens avatar
Super Bock, typ Portugals svar på Norrlands guld.
En helt typisk lageröl utan konstigheter, varken god eller äcklig. Den är drickbar liksom.
Citera
2015-12-02, 20:27
  #11357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Super Bock, typ Portugals svar på Norrlands guld.
En helt typisk lageröl utan konstigheter, varken god eller äcklig. Den är drickbar liksom.


"Portugals svar på Norrlands guld" hör nog inte riktigt hemma i denna tråd va? kika in i tåden för "Alla typer av öl" istället

https://www.flashback.org/t2607352
Citera
2015-12-04, 10:03
  #11358
Medlem
WalterSullivans avatar
Och så crashar sidan samma sekund som klockan slår 10, är ju jävligt bra. Vissa saker förändras inte med tiden ser man.
Citera
2015-12-04, 10:07
  #11359
Medlem
Tandkolls avatar
Cash and burn, nån som lyckats beställa?

EDIT nu gick min beställning igenom!
__________________
Senast redigerad av Tandkoll 2015-12-04 kl. 10:12.
Citera
2015-12-04, 10:11
  #11360
Medlem
-RW-s avatar
Jag lyckades beställa nu, hoppas allt registrerades ordentligt bara..
Citera
2015-12-04, 10:14
  #11361
Medlem
WalterSullivans avatar
Narwhal sålde slut direkt och det var den jag främst ville ha, tack så jävla mycket för det systemet. Hade jag kunnat logga in direkt hade jag hunnit
Citera
2015-12-04, 11:35
  #11362
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Narwhal sålde slut direkt och det var den jag främst ville ha, tack så jävla mycket för det systemet. Hade jag kunnat logga in direkt hade jag hunnit

Samma här. När sidan väl började funka igen fick jag igenom allt i min beställning förutom Narwhal som var slut.

För mig var det dock tur att det hände just idag. Jag jobbar i regel alltid den här tiden och kan inte ta mig till ett systembolag, men just idag börjar jag jobba 12 istället så jag lyckades ta mig till ett bolag och få ett gäng flaskor Narwhal ändå.
Citera
2015-12-04, 17:06
  #11363
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
I helgen knäppte jag upp kapsylen på en Partizan stout: http://www.systembolaget.se/dryck/ol/partizan-stout-1151903

Jag gillar starka stout och porter, men den här hade nästan noll kolsyra vilket gjorde den helt meningslös i min smak. Det hamnade faktiskt i slasken eftersom jag hade andra beprövade öl som hellre fick förgylla min lördagskväll. Min fråga: Var det jag eller ölet? Den kanske ska vara helt befriad från kolsyra?

Det blev en flaska över som stått och varit i vägen i kylen sen sist. Nu är ölet provsmakat igen och den här gången smakade det bättre. Kolsyran var bättre men ändå lite låg i min smak. Men smakerna var bra.

Alltså: nåt var inte som det skulle med första flaskan.
Citera
2015-12-04, 18:59
  #11364
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Samma här. När sidan väl började funka igen fick jag igenom allt i min beställning förutom Narwhal som var slut.

För mig var det dock tur att det hände just idag. Jag jobbar i regel alltid den här tiden och kan inte ta mig till ett systembolag, men just idag börjar jag jobba 12 istället så jag lyckades ta mig till ett bolag och få ett gäng flaskor Narwhal ändå.


Ja svängde förbi en närliggande butik också och plocka upp några och en Samichlaus, riktigt dålig hemsida med releaser alltså. Det ska inte kunna krasha så där med ett sånt stort etablerat företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in