2015-12-04, 11:17
Medlem
Dan88s avatar
Akeliusspar är en scam. När man vill ta ut pengarna tar det 1 år innan man kan ta ut dem, och när man får räntan på kontot tar det ett år till för att kunna ta ut räntan.
Citera
2015-12-04, 15:28
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk99
Såg nyss att Sevenday ger 1,35% vid 6 månaders bindning, rätt bra om man orkar krångla och flytta.
(12 - 36 månader ger mindre ränta, 0,9 - 1,3%)

Snällt att tipsa, men räntorna är verkligen bedrövliga, jämfört med den dolda inflationen.

Besvär med att fixa nytt konto => ersättning 157:- efter skatt, per 100 000:-... (för 6 månader)
Citera
2015-12-04, 21:33
Medlem
Enydrions avatar
tack för tipset, fick in pengarna på sevenday idag, inte dumt med en tusenlapp extra.
Citera
2015-12-07, 08:41
Medlem
Fick handpenningen idag på ca 150k efter försäljning av huset.
Dessa kommer inte behöva användas förrän om ca 6 månader.
Frågan är om de kan göra någon nytta på ett sparkonto?
Att lägga i fond/akter känns alldeles för riskabelt.
Citera
2015-12-07, 09:46
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gr3ger666
Fick handpenningen idag på ca 150k efter försäljning av huset.
Dessa kommer inte behöva användas förrän om ca 6 månader.
Frågan är om de kan göra någon nytta på ett sparkonto?
Att lägga i fond/akter känns alldeles för riskabelt.

Beror på hur mycket du vill jobba för att få 300 till 450 kronor...på ett halvår efter skatt.
Citera
2015-12-07, 09:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Akeliusspar är en scam. När man vill ta ut pengarna tar det 1 år innan man kan ta ut dem, och när man får räntan på kontot tar det ett år till för att kunna ta ut räntan.

De skriver ju inom tre bsnkdagar, är det inte korrekt menar du?

De ger 1,5℅ utan bankgaranti -känns inte som det är värt risken...
Citera
2015-12-07, 13:38
Medlem
Doctors avatar
OKQ8:s visakort har ju varit på tapeten tidigare här i tråden då de hade bra ränta på insatta pengar. Den räntan har de ju försämrat drastiskt redan tidigare (0,5% nu), och ny dödar de i stort sett cashbacken också med hänvisning till nåt nytt EU-direktiv.
Från imorgon så sänks bonusen man får när man betalar med kortet från 1% till 0,3%.
Citera
2015-12-07, 19:18
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
OKQ8:s visakort har ju varit på tapeten tidigare här i tråden då de hade bra ränta på insatta pengar. Den räntan har de ju försämrat drastiskt redan tidigare (0,5% nu), och ny dödar de i stort sett cashbacken också med hänvisning till nåt nytt EU-direktiv.
Från imorgon så sänks bonusen man får när man betalar med kortet från 1% till 0,3%.

TF? Har de informerat om detta? Jag har inte sett nått.

edit: Ja de skriver att de ska ändra imorgon på hemsidan. Då kan de ju ta sina kort och köra upp någonstans. Det fattar de väl att den enda anledningen någon skaffar deras kort är för bonusen och inget annat.
Senast redigerad av OlagligtDjur 2015-12-07 kl. 19:23.
Citera
2015-12-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor

Man får verkligen leta på hemsidan för att hitta denna sänkning. Och inget meddelande till befintliga kunder, eller har jag missat något?

Letar även på de hemsidor som är största konkurrenter till OKQ8-kortet, dvs Coop Mastercard (1% tillbaka på allt), Shell Mastercard (1% tillbaka) samt Bank Norwegian (1% tillbaka som tillgodo för resor), men hittar inget om någon sänkning på deras sidor. Känns som att alla kommer byta till Coop eller Shell nu? Finns ju ingen anledning att va kvar hos OKQ8.
Citera
2015-12-07, 22:57
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Man får verkligen leta på hemsidan för att hitta denna sänkning. Och inget meddelande till befintliga kunder, eller har jag missat något?

Letar även på de hemsidor som är största konkurrenter till OKQ8-kortet, dvs Coop Mastercard (1% tillbaka på allt), Shell Mastercard (1% tillbaka) samt Bank Norwegian (1% tillbaka som tillgodo för resor), men hittar inget om någon sänkning på deras sidor. Känns som att alla kommer byta till Coop eller Shell nu? Finns ju ingen anledning att va kvar hos OKQ8.

Jag fick ett brev av OKQ8 idag.

Coop har väl skrotat sitt system helt och gått över till värdelösa poäng istället.

Jag har också hunnit ställa frågan till Shell och fick detta svar:
Citat:

Vi har inte fått någon information om att det skulle ändras.

Så i nuläget är det 1% som gäller i bonus på köp.

Hälsningar

Jxxx

Shell MasterCard Kundservice

Eftersom mellanbanksavgiften får ett tak som gäller alla så tror jag dock bara att det är en tidsfråga innan de sänker också. Tänkte vänta nån vecka, och håller de kvar 1% så går jag över till Shell.
Citera
2015-12-09, 13:22
Medlem
Så jag har en kvart mille som ligger och skräpar på 0 räntekonto på Swedbank, vart får jag absolut bästa räntan och villkor? vill inte chansa med dem på något sätt bara få ut mest ränta, behöver inte pengarna så ifall de blir uppbundna en stund spelar ingen roll.
Citera
2015-12-09, 14:05
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Så jag har en kvart mille som ligger och skräpar på 0 räntekonto på Swedbank, vart får jag absolut bästa räntan och villkor? vill inte chansa med dem på något sätt bara få ut mest ränta, behöver inte pengarna så ifall de blir uppbundna en stund spelar ingen roll.

Sevenday har fortfarande 1,35 på 6 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in