2015-12-03, 23:38
Medlem
[quote=Milo.Minderbender|55600403]Rätten att söka asyl ska vi försvara. Skydd, tak över huvudet och mat på bordet kan och ska vi ge asylsökande.

Det som är fel idag är att vi också ger livslånga bidrag, gratis sjukvård, tandvård och pensioner åt människor som inte är födda i landet och som aldrig har arbetat här.
Asylsökande borde inte få några kontanter alls. De som vill bo här för att fly från krig ska få göra det, men helt utan bidrag. De ska få tak över huvudet och mat - inte livslånga bidrag.

Att det är 8,2 års väntekö för ensamkommande flyktingbarn och att regeringen tycks vara helt passiv och bara hoppas att det ska lösa sig, är skrämmande.[/QUOTE

Lägg av. Det finns inte 8, 2 års väntekö. Regeringen är inte heller passiv. Det finns dessutom ensamkommande barn som inte får asyl främst på grund av att de är barn utan på grund av att de har skyddsskäl.
Citera
2015-12-04, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Man blir så attsingens upprörd och besviken. Man vill bara gråta nu. Att stänga bron och låta dessa frusna, tårögda barn behöva vända om. Vi har hjärta och ta emot dom. Hoppas dom inte stänger bron, det leder till farligare resor för dom. Järnspikar vad upprörd och ledsen jag blir. MP måste stoppa Löfven nu.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21877394.ab

Kan du inte åka ner och volontärjobba lite då? Din gode humanist. Säkerligen kan du inhysa några hemma hos dig också.
Citera
2015-12-04, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Kan du inte åka ner och volontärjobba lite då? Din gode humanist. Säkerligen kan du inhysa några hemma hos dig också.

Det är ett kollektivt ansvar vi alla har. Jag gav 150 kr till en migrant utanför mataffären idag. Det liksom klickade mellan oss och personen bjöd jag in på kaffe/osv på Måndag. Vad har du gjort? Hade tagit emot flyktingar om jag inte hade vovsing/mycket oregelbunden arbetstid. Det är med sorg jag nu ser alla attsingens (svordom) nazister härja överallt.
Vi bygger inga murar vännen min.
Senast redigerad av praktjakt 2015-12-04 kl. 02:56.
Citera
2015-12-04, 05:21
Medlem
Sverige har inget ansvar för välfärds turister punkt.Politisk galenskap som kommer att förgöra landet socialt och ekonomiskt.
Citera
2015-12-04, 19:38
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Det är ett kollektivt ansvar vi alla har. Jag gav 150 kr till en migrant utanför mataffären idag. Det liksom klickade mellan oss och personen bjöd jag in på kaffe/osv på Måndag. Vad har du gjort? Hade tagit emot flyktingar om jag inte hade vovsing/mycket oregelbunden arbetstid. Det är med sorg jag nu ser alla attsingens (svordom) nazister härja överallt.

Nä du är ju ingen frimure så jag förstår att du är naiv.
Citera
2015-12-04, 19:57
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tyvärr är ju resultatet av satsningarna som tidigare gjorts mycket magert. Istället verkar många hamna i kriminalitet och missbruk. Jobb och högre studier lyser näst intill med sin frånvaro.

Kanske du har andra data att dela med dig av?

Det är väldigt många afghaner som skulle kunna ta nobelpriset..
Citera
2015-12-05, 04:01
Medlem
Europes avatar
Hmm...Aftonblaskan verkar ha raderat artikeln. Hade de räknat fel eller kom de bara på att det är nazistpropaganda?
Citera
2015-12-05, 04:25
Medlem
VarMansPosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hmm...Aftonblaskan verkar ha raderat artikeln. Hade de räknat fel eller kom de bara på att det är nazistpropaganda?
Aftonbladetartikeln kan läsas via http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21873586.ab
Citat:
Fram till den 23 november har 3 711 ärenden om ensamkommande barn avgjorts av Migrationsverket. Med den takten skulle det enligt TT:s beräkning ta 8,2 år att avgöra alla ärenden för de ensamma barn som kommit bara i år.
Citat:
På boendena bor många barn tätt, utan föräldrar som sörjer för dem. Barnen har svårt att känna tillit till andra, och de är oroliga för att inte få stanna.

– De har också svårt att förstå processen. Det är så många inblandade - socialtjänsten, Migrationsverket, skolan, hälsovården och goda män. Vi får ofta rita upp för att förklara hur allt hänger ihop, säger Pernilla Rempe Sjöstedt.

Väntetiderna är plågsamma, förklarar hon. Mycket kretsar kring om de ska få stanna.

– De lever under stor stress under lång tid, och det påverkar väldigt negativt. Särskilt för barn som ska utvecklas. De har ofta svårt att koncentrera sig i skolan.
Citera
2015-12-05, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
De ensamkommande jag mött som flyktingguide känner en oerhörd tacksamhet mot de svenska civilsamhället, de vill inget hellre än att studera, komma i abete och ge tillbaka till det gemensamma. Man möter en respekt för vuxna, en entusiasm och inte minst ett driv som det inte är vanligt att se hos svenska ungdomar. Varje krona som satsas på denna grupp är en satsning på att stärka vårt svenska samhälles framtid. Varje resurs för att underlätta för dessa barn att integreras är en satsning på att bevara och förbättra välfärdssamhället.
Tack gode Gud för dessa underbara barn och ungdomar som berikar vårt land, när nu våra egna Svenska barn är sådana oduglingar!
Vi borde ju faktiskt betala Afghanistan för att få hit ännu fler välfärdsräddare.
Citera
2015-12-05, 05:37
Medlem
Citat:

Jag skulle om polisen inte hade prioritering på dessa typ av brott helt enkelt kunna tänka mig att mörda dessa "asylanter" helt utan arvode och som sidosyssla skulle jag även kunna avlägsna mångkulturförespråkare och kvinnor som uppmuntrar dessa orcher att komma hit genom att ligga med dom. Det hade varit min goda gärning. Men eftersom polisen prioriterar brott mot folk med mörk hy så blir det lite knepigt om man vill göra skillnad. Det verkar vara det enda sättet att få bukt med problemet.

Jag har 0 ansvar för dessa Orcher som kommer hit så ditt kollektiva ansvar kan du köra upp någonstans där solen inte skiner.
Citera
2015-12-05, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarMansPost
Aftonbladetartikeln kan läsas via http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21873586.ab

Man kan ju skicka tillbaka dom till deras familjer så slipper de stressen samt får utvecklas normalt. Vem vet, de kanske får tillbaka håret på huvudet om man skickar tillbaka dom.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in