2015-12-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
199/145=1,37

Observera att detta gäller riket som helhet. Några lokala tal finns inte.

Det slår mig nu att CrispyKreem och oyto kanske misstar sig när de tror att detta är rådatan. Kanske är det viktade siffror. Som sagt så låter 61 procent i högsta laget för en stor valkrets som Skåne västra, och till och med CrispyKreems 42 procent är förbluffande högt.
(Säg till om ni får info om de är rådata eller viktad data senare :-) )
Gör en omräkning av valkretsdata utifrån 1,37
Eftersom det är så få tillfrågade i varje valkrets så är osäkerheten stor
(95% av det ligger mellan de två siffrorna som redovisas nedan)
Men siffror är ändå intressanta

Stockholms kommun mellan 6,2 och 12,9
Stockholms län mellan 8,9 och 15,6
Uppsala län mellan 9,9 och 23,3
Södermanlands län mellan 16,2 och 34,3
Östergötlands län mellan 21,6 och 37,9
Jönköpings län mellan 17,7 och 34,8
Kronobergs län mellan 9,0 och 28,4
Kalmar län mellan 24,8 och 49,7

Blekinge län mellan 23,6 och 51,9
Malmö kommun mellan 14,1 och 33,4
Skåne läns västra mellan 30,6 och 55,2
Skåne läns södra mellan 19,0 och 35,6
Skåne läns norra och östra mellan 24,1 och 44,1
Hallands län mellan 17,0 och 35,2
Göteborgs kommun mellan 9,5 och 20,1
Västra Götalands läns västra mellan 14,4 och 29,6
Västra Götalands läns norra mellan 16,6 och 35,1
Västra Götalands läns södra mellan 10,4 och 31,2
Västra Götalands läns östra mellan 12,2 och 29,6
Värmlands län mellan 13,3 och 31,5
Örebro län mellan 14,5 och 31,0
Västmanlands län mellan 13,3 och 31,5
Dalarnas län mellan 14,8 och 33,7
Gävleborgs län mellan 14,4 och 34,4
Västernorrlands län mellan 11,4 och 31,9
Jämtlands län mellan 11,4 och 39,2
Västerbottens län mellan 7,5 och 22,1
Norrbottens län mellan 5,1 och 19,0

Framför allt siffrorna för Skåne läns västra är starka. mer än 97,5% sannolikhet att SD ligger över 30% där. Och det kan vara mycket mycket högre.
2015-12-03, 18:55
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Kul att kolla på Facebook-likes. Jimmie Åkesson fick, hör och häpna, 800 nya likes på en dag. 800 nya människor bestämde sig för att öppet gilla SD. Nu har Jimmie över 100 000 likes på Facebook, vilket är otroligt mycket på en sida där alla kan se vad man gillar. Vindarna vänder Sverigevänner, vi kommer att vinna.
2015-12-03, 19:14
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
När fan ska SD komma över 10% i Stockholm? Bor och är uppväxt här och invandringen här är totalt kaos. Vill inte veta hur det är på andra ställen då med tanke på att bara runt 6% här verkar rösta på SD. Där jag bor tror jag SD fick under 2% i senaste valet.

Varför har SD så svårt för huvudstaden?

Jag antar att Stockholmare verkligen tycker att lantisar är dumma och att alla som inte pratar Stockholmsdialekt är lantisar. Troligen begriper de inte vad en Bleking säger.

Flyktingarna skickas ju mestadels till avfolkningsbygd där hus stått tomma länge. Cp-Annie verkar tro att de tänker stanna där. Hon tror att de skall få landsbygden att blomma. Men ingenting blommar utan näring.
2015-12-03, 19:55
Medlem
För få LO-medlemmar i Stockolm för att Sd ska få lika höga siffror där?

Citat:
När fan ska SD komma över 10% i Stockholm? Bor och är uppväxt här och invandringen här är totalt kaos. Vill inte veta hur det är på andra ställen då med tanke på att bara runt 6% här verkar rösta på SD. Där jag bor tror jag SD fick under 2% i senaste valet.

Många personer röstar med plånboken.
Det enda sättet att klara av en mycket hög invandring och få det gå med en mindre förlust än idag (och då prata jag inte om den extrema invandringen som varit den här hösten) är att man ökar lönespridningen bland de som tjänar mindre än median lönen. Det kommer påverka LO-grupperna som inte jobbar i exportindustrin enormt. De som bor i Stockholm tjänar mer pengar än den genomsnittliga svensken och LO-grupperna är svagare i Stockholm.
Medparten av LO-medlemmarna borde rösta på Sd om de röstade efter plånboken. Men jag tror det är färre LO-medlemmar i Stockholm och mer tjänstemän.
2015-12-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
SD 14.5% i PSUn. Oj, oj, oj!

Är det rådatan som är 14.5% eller är det "partisympatierna" (alltså inte "vad kommer du rösta på idag") där SD har 14.5%, eller är det båda?

När tror du att du har lyckats få in den nya SCB-datan i din modell?

Och vart tog Gotland vägen?

These questions—and many others—will be answered in the next episode of.....

2015-12-03, 20:05
Medlem
Är ju tydligt att SD sympatierna sprids från Skåna via östkusten uppåt i landet, nu har de nått Södermanland så Stockholm står på tur, kan ta ett tag att bryta den barriären men det kaos vi lär ha att se fram emot kommande år lär göra att ingenting, inte ens PK skadade hipsters i Stockholms innerstad, kan stå emot hur länge som helst.
2015-12-03, 20:24
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Finns det någon data som visar i vilket valdistrikt i Stockholm där SD är störst?
2015-12-03, 21:04
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Finns det någon data som visar i vilket valdistrikt i Stockholm där SD är störst?

Val.se om du orkar leta, men jag vill minnas att det är Kungsholmen (om vi bara räknar innanför Tullarna).
2015-12-03, 22:53
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidr23
Är det rådatan som är 14.5% eller är det "partisympatierna" (alltså inte "vad kommer du rösta på idag") där SD har 14.5%, eller är det båda?

När tror du att du har lyckats få in den nya SCB-datan i din modell?

Och vart tog Gotland vägen?

These questions—and many others—will be answered in the next episode of.....

.....Soap

Partisympatierna som helhet är 14,5%, men den viktning som görs har mindre genomslag än för val idag.
2015-12-03, 23:11
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Är ju tydligt att SD sympatierna sprids från Skåna via östkusten uppåt i landet, nu har de nått Södermanland så Stockholm står på tur, kan ta ett tag att bryta den barriären men det kaos vi lär ha att se fram emot kommande år lär göra att ingenting, inte ens PK skadade hipsters i Stockholms innerstad, kan stå emot hur länge som helst.

Stockholm är redan igång. Jag skulle gissa på omkring 20-25%.

Börjar på allvar tro att de kan dubbla valresultatet, men gissar på 28%.
2015-12-03, 23:55
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:

Jag tror att åsiktskorridorsängsligheten är allra starkast i ekokammaren Stockholm, även Göteborg verkar ha hamnat på efterkälken i det sunda och nödvändiga uppvaket. Dosen från narkosläkaren var enorm på just dessa ställen, men trenden är dock att uppvak från konsensusdosen är sakta pågående hela tiden.

Verklighetsrapport:

Jag snackade med en random person i ett köpcentrum igår, invandrare från Grekland på 70-talet.

Jag lurade in honom i en politisk diskussion trots att han var tydlig med att han INTE pratar politik. Som vanligt körde jag RingRings succéstrategi för att dyrka upp PK-locket, PK-locket som numera faller av påtagligt lätt för nästan alla med något sånär sunt tankeliv.

Han berättade att han bodde i Husby och sen kom hela utläggningen om knarförsäljning, stenkastande på fordon och hur invandrarna som kommer hit beter sig som djur. Han tryckte på att han älskar Sverige och att han tycker att Sverige är/var det bästa landet i världen, hans hjärta slog verkligen starkt för Sverige och den svenska kulturen och samhällslivet (den som inte finns enligt Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt m fl.). Han hade innan pension jobbat inom svensk verkstadsindustri och vevade tydligen ut nån stor gigantisk kabel mellan Sverige och Danmark vid Öresund "på den gamla goda tiden".

Tillslut kom det fram att alla hans tre barn röstar SD och att han själv överväger att gå från S till SD, han verkade mycket nära.

Gatan säger allt, vi är en bra bit över 20% om min radar fungerar som den ska. Vi har med lätthet 30% som antingen redan röstar SD eller allvarligt funderar på att nu gå över, lätt. Inkluderar vi de som är halvnära att gå över till SD har vi vad jag känner upp mot 40% plus!

SD är i ett fullständigt galet momentum, och det beror som vi alla vet på att landets politik har varit och är fullständigt oxtokigt rabiat.

Det är revolutionära (nåja) vindar som blåser mot svikarna i sjupartierna nu. Det är den egna oron att Sveriges själ som vi känner den är hotad, det är allvar för folk nu, det är på riktigt.

Mot 50%, heja Sverige!

MVH RingRing Stockholm.
Senast redigerad av RingRing2014 2015-12-04 kl. 00:25.
2015-12-04, 01:10
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Är ju aktiv kring EUs förslag om att totalförbjuda vapen för civila.

Alla partier svarar svävande, eller inte alls.

SD har svarat:

"Vi kommer självklart att rösta nej till förslagen"

Kort, koncist, ärligt och tydligt. Inga politikersvar.

Budskapet kommer att gå hem hos 600.000 jägare och deras familjer, där jakt, vapen, friluftsliv är mycket viktigt.

En topp 5 valfråga kommer att bli om civila, som sportskyttar och jägare, ska få äga vapen för målskytte och jakt.

Moderaterna har ännu ej förstått att en stor anledning till att de förlorade valet 2014 är att de initierade och försökte genomföra det EU nu försöker med, i sviterna av Paris.

De skyller på att "de inte varit tydliga och inte fått ut sitt budskap". Nå, så är det nog... för det kunde ju inte vara tvärtom?

EU har med vapenförbudet grävt upp en råtta som i förlängningen kommer att innebära att EU-negativa partier (SD) växer. Storbritannien visar vägen ut ur EU, dock av andra skäl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in