• 1
  • 2
2015-12-03, 13:03
Medlem
Nu är det så att jag har en sista visdomstand som de ej kunde ta bort då den bedömdes svår. Nu ska jag få den bortopererad hos kirurg. Men problemet är att det kostar 3800 kr. De sa att de kunde dela upp betalningen, alltså 1500kr första besöket och sedan 2300/2.

Men problemet är att jag har inte råd till nått av detta.. Har en hyra på 9000kr. Har räkning på 1900kr. Och sen så vill csn kräva 2000kr av mig i månaden och de förhandlar inget annat. Alltså har jag utgifter på 12,900 kr samt busskort för att ta mig till jobbet. Alltså 13400kr.

Vad i helvette ska jag ta mig till? Min nuvarande ekonomi räcker inte för maten ens. Har en lön på 15000kr efter skatt :s
Citera
2015-12-03, 13:29
Medlem
CindyXs avatar
Låter som du är tvungen att hitta en betydligt billigare lägenhet eftersom din ekonomi inte direkt tillåter dig att bo på det sätt du gör idag...
Citera
2015-12-03, 13:32
Medlem
Jovisst kan jag det när det inte finns något.. Jag fick ju ta det som var tillgängligt.. Alla lägenheter här i malmö har över 400 st i kö!!
Citera
2015-12-03, 13:37
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Nu är det så att jag har en sista visdomstand som de ej kunde ta bort då den bedömdes svår. Nu ska jag få den bortopererad hos kirurg. Men problemet är att det kostar 3800 kr. De sa att de kunde dela upp betalningen, alltså 1500kr första besöket och sedan 2300/2.

Men problemet är att jag har inte råd till nått av detta.. Har en hyra på 9000kr. Har räkning på 1900kr. Och sen så vill csn kräva 2000kr av mig i månaden och de förhandlar inget annat. Alltså har jag utgifter på 12,900 kr samt busskort för att ta mig till jobbet. Alltså 13400kr.

Vad i helvette ska jag ta mig till? Min nuvarande ekonomi räcker inte för maten ens. Har en lön på 15000kr efter skatt :s
Tandvårdsavtal? Tigg på Facebook, gå till Soc, sök fonder, finns avbetalningar att få hos tandvårdens kreditbolag.. Kolla upp det.
Citera
2015-12-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Tandvårdsavtal? Tigg på Facebook, gå till Soc, sök fonder, finns avbetalningar att få hos tandvårdens kreditbolag.. Kolla upp det.
Söka fonder? Tandvårdens kreditbolag? Tack för konstruktiva tipsen, men vad är dessa för något? Hur kollar man upp det? Ursäkta men har så ont orkar knappt tänka
Citera
2015-12-03, 14:11
Medlem
onnyts avatar
Förstår faktiskt inte varför du skulle få betala så mycket. Jag fick två visdomständer, förvisso en massa år sedan, bortopererade på Odontologen i Göteborg. Fick bara betala den vanliga sjukvårdsavgiften. Är det kirurgi handlar det inte längre om tandvård. Det där får du kolla upp lite bättre. Känns som de försöker sno dig på pengar.

Alternativt kan du klä ut dig till zigenare och få det gjort gratis.
Citera
2015-12-03, 14:14
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Söka fonder? Tandvårdens kreditbolag? Tack för konstruktiva tipsen, men vad är dessa för något? Hur kollar man upp det? Ursäkta men har så ont orkar knappt tänka

En del tandläkare, län,erbjuder kreditlån just till tandvård.
http://www.1177.se/Stockholm/Regler-...-med-tandvard/

https://www.folktandvardenstockholm..../tandvardslan/

Nu blir det automatiskt Stockholm när jag söker, men många erbjuder det.

Kolla med din klinik. Eller googla tandvårdslån Malmö. Dom är inte lika kritiska om man ex har skulder. Det viktigaste är att man inte har skuld till dom och att man har inkomst.
Citera
2015-12-03, 14:15
Medlem
DRD4s avatar
Sök socialbidrag! Tandvård är din rättighet! Men du får ju inte ha några tillgångar då!
Citera
2015-12-03, 14:32
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Sök socialbidrag! Tandvård är din rättighet! Men du får ju inte ha några tillgångar då!

Haha missbruka inte ordet rättighet. Till varje rättighet hör en skyldighet, vilket skulle vara att betala för det själv. Ingen annan ska betala dina dåliga tänder.
Citera
2015-12-03, 14:34
Medlem
Citat:
Jovisst kan jag det när det inte finns något.. Jag fick ju ta det som var tillgängligt.. Alla lägenheter här i malmö har över 400 st i kö!!
Du kan ju byta med den lägenhet du har idag. Titta på blocket eller annonsera själv.
Citera
2015-12-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du kan ju byta med den lägenhet du har idag. Titta på blocket eller annonsera själv.
XD absolut klokt o byta ut en andrahandslägenhet som jag har avtal till den 30juni
Citera
2015-12-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
En del tandläkare, län,erbjuder kreditlån just till tandvård.
http://www.1177.se/Stockholm/Regler-...-med-tandvard/

https://www.folktandvardenstockholm..../tandvardslan/

Nu blir det automatiskt Stockholm när jag söker, men många erbjuder det.

Kolla med din klinik. Eller googla tandvårdslån Malmö. Dom är inte lika kritiska om man ex har skulder. Det viktigaste är att man inte har skuld till dom och att man har inkomst.
Tack! Ska kolla på detta snarast!

Ang soc bidrag får också kolla upp det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här