2015-12-02, 20:53
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OK, då ber jag om ursäkt om jag feltolkade dig. Du kan kanske förklara vad du menade med denna mening och vad jag missförstod?

Jag har redan sagt här att jag gjort en polisanmälan och även kontaktat jurister, utan napp, tvärtom fick öppnare provokationer efter det ...

Som jag har berättat så har min telefon, data etc varit avlyssnat och all sådan kommunikation snappas upp vilket jag trodde var underförstått . Efter att jag polisanmälde en person , så började riktiga öppna provokationer (grupp 4 ) , inte utav advokaterna, och var jobbigt då jag ännu inte kunde ta bladet från munnen, men jag dokumenterade det i stort oftast och detaljerat i bland .
Senast redigerad av Harfager 2015-12-02 kl. 21:11.
Citera
2015-12-02, 22:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Som jag har berättat så har min telefon, data etc varit avlyssnat och all sådan kommunikation snappas upp vilket jag trodde var underförstått . Efter att jag polisanmälde en person , så började riktiga öppna provokationer (grupp 4 ) , inte utav advokaterna, och var jobbigt då jag ännu inte kunde ta bladet från munnen, men jag dokumenterade det i stort oftast och detaljerat i bland .

Det är ett faktum att man inte vågar "underförstå" saker i denna tråd eftersom man då ofta omedelbart blir anklagad för att vantolka och t.o.m. stalka folk. Det ställer förstås även krav på er som anser er utsatta, att vara mycket noggranna och definitiva i hur ni uttrycker er. Skriver du så det ser ut som om juristerna utsatte dig för provokationer så måste du alltså vara beredd på att bli tolkad så. Nu när du har rett ut detta missförstånd så hoppas jag att du även inser att jag inte var ute efter att vantolka dig så jurister ska rygga tillbaka inför dig, som du uttryckte det..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-12-02 kl. 22:15.
Citera
2015-12-02, 22:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Som jag har berättat så har min telefon, data etc varit avlyssnat

Med risk att vara tjatig: Du menar att du tror att din telefon och datakommunikation varit avlyssnad.
Citera
2015-12-03, 08:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filep
Du måste förstå att de gör det för att terrorisera och att de vill att offret ska veta.

Hur vet du att Harfagers datatrafik är avlyssnad, hur vet du att de gör det för att terrorisera och hur vet du att de vill att han ska veta? Och vem är "de" i Harfagers fall och hur kan du veta vilka de är?
Citera
2015-12-03, 11:38
Bannlyst
Det kan ju vara så att det är privatpersoner som har börjat trakaserat en uttsat person en längre tid. Tillslut har denna person utveklat paranoia och är mycket mer misstänksam och tror att det är myndigheten som övervakar.
Citera
2015-12-03, 13:33
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur vet du att Harfagers datatrafik är avlyssnad, hur vet du att de gör det för att terrorisera och hur vet du att de vill att han ska veta? Och vem är "de" i Harfagers fall och hur kan du veta vilka de är?

Vanligtvis kan man nog bara anta avlyssning, men då man fick tex pikar av vänner till nya bekanta om vad man sagt precis på telefonen , eller fick pikar om vad man precis gjort i lägenheten trotts neddragna och vinklade persienner(= insyn på något sätt ), eller då då ringer till en växel och det är din nya bekanta som svarar och ställer udda frågor som att det inte är bra att tjalla på dem ( liten omskrivning men samma innebörd) .

Eller som du sänder mejl och mottagarens mejl blir blockerad av spam samtidigt. Korrigerat !

Eller som om du ringer och talar om känsliga för dina terroriserare, ämnen och samtalet bryts gång på gång , bland en massa andra sådana händelser genom åren .

Antingen trodde de att jag var helt dum i roten och blev slarviga eller så tänkte de att deras grupp ändå skulle kunna tysta ned allt och skylla på paranoia.

Tom telefonautomater bredvid var avlyssnade , minns då jag blev knuffad på stan (med vittnen som frågade vad var detta ?

Har några fler sådana händelser i dagböckerna , tar bara det som kommer direkt fram ur minnet.
Senast redigerad av Harfager 2015-12-03 kl. 13:57.
Citera
2015-12-04, 01:35
Medlem
Det finns en person som vunnit i rätten mot en som använt psycho-elektronisk mikrovågsteknik.

https://youtu.be/HSy02_S2viw
Citera
2015-12-04, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vi vet alla att det finns hammare, mikrovågor, telefonavlyssning, rfid-chip, spaning, röda bilar, doftämnen och tusen andra verktyg. Vad vi försöker diskutera (tror jag) är om det förekommer att dessa verktyg används mot oskyldiga människor. Vi försöker även diskutera vilka som utför detta, hur många de är, hur de finansieras och vilket motiv de har.

Du säger att organiserad GS mot vanliga oskyldiga är vanligt.
Jag frågar dig hur du kan veta det - speciellt med tanke på att du själv säger att det inte går att bevisa. Hur skiljer du på en dum vit bil och en snäll vit bil? Vilken metod använder du och vilka kriterier avgör skillnaden mellan dum bil och snäll bil?

Ok, vad bra. Jag har gett flera länkar som förklarar detta. Det finns blodslinjer som har makten i världen. De behöver nödvändigtvis inte ha NÅGOT med de underhuggare som vi tror ligger bakom detta förutom att de ger verktygen och nödvändig kunskap(på en mer grundläggande nivå alltså). De kan arbeta helt på egen hand. Det finns några till exempel som kallas för "The Black Nobility" som inte har koppling till de blodslinjer med högst makt.

Du måste ju själv förstå hur omöjligt det kan vara att bevisa om det endast är meningen att offret ska upptäcka/förstå att de är förföljda med hjälp av "sensivitering". Det är inte mycket till bevis att en bil med viss färg dyker upp ofta vid samma ställe.

Du verkar tro att brist på bra bevis betyder att det inte är sant vilket är en totalt felaktig slutsats.
Citera
2015-12-04, 07:26
Medlem
Citat:
Vanligtvis kan man nog bara anta avlyssning, men då man fick tex pikar av vänner till nya bekanta om vad man sagt precis på telefonen , eller fick pikar om vad man precis gjort i lägenheten trotts neddragna och vinklade persienner(= insyn på något sätt ), eller då då ringer till en växel och det är din nya bekanta som svarar och ställer udda frågor som att det inte är bra att tjalla på dem ( liten omskrivning men samma innebörd) .

Eller som du sänder mejl och mottagarens mejl blir blockerad av spam samtidigt. Korrigerat !

Eller som om du ringer och talar om känsliga för dina terroriserare, ämnen och samtalet bryts gång på gång , bland en massa andra sådana händelser genom åren .

Antingen trodde de att jag var helt dum i roten och blev slarviga eller så tänkte de att deras grupp ändå skulle kunna tysta ned allt och skylla på paranoia.

Tom telefonautomater bredvid var avlyssnade , minns då jag blev knuffad på stan (med vittnen som frågade vad var detta ?

Har några fler sådana händelser i dagböckerna , tar bara det som kommer direkt fram ur minnet.

Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Den killen har några bra videos.

Har själv testat lite olika förhållningssätt till mina stalkers och det har varit intressant att se deras reaktioner.

* Om jag har varit inne i en affär och handlat och jag har märkt en stalker som står i närheten av min bil på parkeringen och väntar på mig för att kunna meddela via sin mobil när jag lämnar platsen ... vad jag då har gjort är att gå in i min bil men inte köra iväg som man normalt gör utan istället sitta kvar bakom ratten utan att starta motorn en längre stund och bara göra ingenting. Ganska snabbt så märker man att han/hon börjar uppträda rastlöst och kasta fler och fler blickar åt mitt håll, vandra lite av och an och se ganska så frågande eller nervösa ut. De stannar ofta kvar ganska länge och blickarna kommer allt oftare. Vissa ger upp och går till slut därifrån medan andra går och ställer sig lite längre bort men fortsätter titta åt mitt håll hela tiden.

* En gång när jag hade parkerat bilen längs med gatan och återvände till den såg jag att en stalkerbil med två personer i hade parkerat precis bakom mig. De gjorde ingen hemlighet av vilka de var för de glodde på mig och hånlog. Jag satte mig i bilen utan att köra iväg och bara satt där och kollade i min kartbok. Efter cirka tio minuter eller så startade de sin bil och körde iväg med en rivstart och glodde argt på mig när de körde förbi.

* Några gånger har jag gått fram till dessa stalkers och börjat prata med dem. Det är lustigt att se hur de börjar stamma (precis som en stalker i en av hans videor också gjorde). Det är som om de får tunghäfta av förvåning när man börjar prata vänligt med dem. De har väl inte räknat med att man ska ta kontakt och de har inget färdigt skript på vad de ska säga i en sådan situation så därför börjar de stamma eller prata osammanhängande. De är instruerade att bara finnas där och hålla koll samt att skicka rapporter via mobilen.

* Har också bytt jacka till en annan färg lite snabbt och fått se några perplexa uttryck i ansiktet på de stalkers som hade blivit tillsagda att bära jackor i exakt samma färg som mig.

Lite sådana här saker kan man göra ibland om man orkar. Det viktiga är nog att man inte uppträder ohyfsat eller argt utan istället är lugn och sansad med ett vänligt bemötande och att man använder subtila metoder.

Rosalotus och Harfager !

Jag vet inte om Ni är utsatta för GS, det kan vara så.

Men det Ni beskriver är för mig vardagliga händelser. Dessutom om man agerar som Rosalotus beskriver så kan det leda till att helt vanliga personer tycker det verkar misstänksamt om någon kommer fram och talar med dem i kryptiska ordalag (för de ev. helt vanliga medborgare och då inte GS) Att man sätter sig i sin bil men kör inte utan sitter kvar och väntar.
. Finns det en möjlighet att dyligt beteende kan orsaka att man drar till sig uppmärksamhet.

Det återkommer om sabotage av telefoner och datorer.
Jag ska inte bli för personlig men jag köpte för ett antal år sedan dator och en smart phon till min mor som är runt 80 år, men blixtrande klar i huvudet.

Anledningen var att jag anser hemdatorn och www är den största landvinning människan har gjort avseende möjlighet att ta till sig kunskap (om man använder sunt förnuft och källkritik) de möjligheter datorer ger kan jämföras med tryckpressen och att barn fick lära sig läsa.

Tyvärr är datornsutveckling inte kopplat till någon utbildning i hur man värderar i all information, det går att finna lika mycket tokerier som kalla fakt, och tyvärr tror vissa att antal visningar på youtube är det samma som tillförlitlighet och sanningshalt för galna påståenden.

Det innebär att man exempelvis kan söka på GS och få ofantligt många träffar och få sin världsbild bekräftad. Du kan testa själv genom att söka på något du inte tror på och se resultatet (använder snakelissken som sökte på UFO och Nazister och fick över 1 miljon träffar.

Tillbaks till min mor i början vet jag inte hur många samtal jag fick om att datorn och telefonen var trasig, den fungerade inte ikoner försvann, mail försvann etc.

Jag påstår inte att Ni inte kan hantera en dator eller telefon, men hur bra ör Eran kunskap, kan det vara handhavande fel i vissa fall.

Slutligen så har jag själv och många med mig varit med om att sms som skickas inte kommer fram det kan ta 24 timmar innan det når mottagaren. Mail som även de kommer sent eller inte alls, eller plötsligt landar i skräpposten.

Ovanstående gör mig förbannad när tekniken inte funkar men jag tror inte att det är en organisation som bevakar mig.

Även när jag går på stan så ser jag folk som tittar på mig lite för länge eller intensivt, det kan vara störande men jag tror att de kollar in mig för att jag påminner om någon, har en jacka som det tycker är ful, eller snygg ja det kan vara mycket men jag uppfattar det inte som att de förföljer mig.

Slutligen med risk för att bli klassad som TI så är det lustigt när jag och min syster umgås, då händer det inte en gång utan väldigt ofta att jag tänker på något eller börjar med en aktivitet och då frågar eller säger hon exakt det samma. Jag kan tänka och ta fram telefon för att ringa min syster och precis då ringer hon och vill tala om kalaset på lördag.

Det händer så ofta att vi skämtar om det, men jag tror att det beror på att människor i grund och botten är enkla varelser och under samma betingelser så har vi liknande behov, vid ungefär samma tidpunkt.

Men som sagt jag tror inte att det är någon organisation som ligger bakom utan vanliga vardagshändelser som sker utan att jag reagerar som TI.

Jag är övertygad att Ni som är TI skulle uppfatta ovanstående händelser på ett helt annat sätt, har jag rätt ?
Citera
2015-12-04, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Rosalotus och Harfager !

Jag är övertygad att Ni som är TI skulle uppfatta ovanstående händelser på ett helt annat sätt, har jag rätt ?

Vad du då till skillnad från Ti:s sluppit utsättas för är sensitivisering, den beskrivs klart och tydlig här:
https://www.youtube.com/watch?v=A3y-w37Nbic&feature=youtu.be

Du har troligen alldeles rätt, eftersom Ti:s blivit sensitiviserade reagerar de precis som traumatiserade även på indifferenta stimuli.
Citera
2015-12-04, 09:12
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Rosalotus och Harfager !

Men det Ni beskriver är för mig vardagliga händelser. Dessutom om man agerar som Rosalotus beskriver så kan det leda till att helt vanliga personer tycker det verkar misstänksamt om någon kommer fram och talar med dem i kryptiska ordalag (för de ev. helt vanliga medborgare och då inte GS) Att man sätter sig i sin bil men kör inte utan sitter kvar och väntar.
. Finns det en möjlighet att dyligt beteende kan orsaka att man drar till sig uppmärksamhet.

Det återkommer om sabotage av telefoner och datorer.
Jag ska inte bli för personlig men jag köpte för ett antal år sedan dator och en smart phon till min mor som är runt 80 år, men blixtrande klar i huvudet.

Anledningen var att jag anser hemdatorn och www är den största landvinning människan har gjort avseende möjlighet att ta till sig kunskap (om man använder sunt förnuft och källkritik) de möjligheter datorer ger kan jämföras med tryckpressen och att barn fick lära sig läsa.

Tyvärr är datornsutveckling inte kopplat till någon utbildning i hur man värderar i all information, det går att finna lika mycket tokerier som kalla fakt, och tyvärr tror vissa att antal visningar på youtube är det samma som tillförlitlighet och sanningshalt för galna påståenden.

Det innebär att man exempelvis kan söka på GS och få ofantligt många träffar och få sin världsbild bekräftad. Du kan testa själv genom att söka på något du inte tror på och se resultatet (använder snakelissken som sökte på UFO och Nazister och fick över 1 miljon träffar.

Tillbaks till min mor i början vet jag inte hur många samtal jag fick om att datorn och telefonen var trasig, den fungerade inte ikoner försvann, mail försvann etc.

Jag påstår inte att Ni inte kan hantera en dator eller telefon, men hur bra ör Eran kunskap, kan det vara handhavande fel i vissa fall.

Slutligen så har jag själv och många med mig varit med om att sms som skickas inte kommer fram det kan ta 24 timmar innan det når mottagaren. Mail som även de kommer sent eller inte alls, eller plötsligt landar i skräpposten.

Ovanstående gör mig förbannad när tekniken inte funkar men jag tror inte att det är en organisation som bevakar mig.

Även när jag går på stan så ser jag folk som tittar på mig lite för länge eller intensivt, det kan vara störande men jag tror att de kollar in mig för att jag påminner om någon, har en jacka som det tycker är ful, eller snygg ja det kan vara mycket men jag uppfattar det inte som att de förföljer mig.

Slutligen med risk för att bli klassad som TI så är det lustigt när jag och min syster umgås, då händer det inte en gång utan väldigt ofta att jag tänker på något eller börjar med en aktivitet och då frågar eller säger hon exakt det samma. Jag kan tänka och ta fram telefon för att ringa min syster och precis då ringer hon och vill tala om kalaset på lördag.

Det händer så ofta att vi skämtar om det, men jag tror att det beror på att människor i grund och botten är enkla varelser och under samma betingelser så har vi liknande behov, vid ungefär samma tidpunkt.

Men som sagt jag tror inte att det är någon organisation som ligger bakom utan vanliga vardagshändelser som sker utan att jag reagerar som TI.

Citat:
Kan inte gå in riktigt på starten här bara att det var nästan 20 år sedan .

Har jag nämnt advokat någonstans här, men ok en som blivit informerad om något denne inte kunnat känna till annars så svar ja.

Sedan med det du säger om "Eniro folk" ,jag vet inte vem som plockade bort mitt nummer men om jag kan se trafiken gjord från en dator eller telefon så kan jag ju avbeställa det vederbörande beställt och behöver inte involvera hela ENIRO.

Nya grannar som jag tom har på band, svar ja,

Polis åtminstone en som berättat detta, svar ja men inte alla på polisen.

Postanställda / folk som haft tillträde till brev och annat som sett till att min post inte kommit fram, svar ja men inte hela posten och dess anställda .

Läkare som missat för påtagliga symtom och fördröjt operation och behandlingar i ett decennium och dessutom skrivit annat i journaler . svar ja

Grupper runt polisen som ovan nämnt Grupp 2, senare grupper 3 och 4 , och grupp 1 allt började med som jag inte skulle förvånas om det var ett par handplockade som styrde dem mot mig .svar Ja

Sedan som du glömde var AF och de två senaste arbetsplatserna där det hänt massor som sabotagen, inbrott etc . Tror inte hela AF men givetvis någon som sätt ut en lämplig plats där de har en mottagningskommitté. Svar ja där.

Ang Palme mordet så har jag läst lite nu om det och ser andra sammanträffanden som det kördes lite teater på en krog i början av hela historien och bland annat så var det där ett lite äldre par som ville ha kontakt och prata , där mannen ledde in samtalet på CP och kvinnan berättade att hon var /varit barnpsykolog , jag visste inte att LP var barnpsykolog etc så pikarna duggade tätt även om jag inte förstod dem då jag inte kände till allt runt dem, men då mycket mer sådant hände och jag tolkade det då som att de vet att jag är i krig och håller bara ett öga på hur jag mår kanske, men det var inte viktigt utan kriget var nog för att bränna ut "ljuset" (orken) från bägge hållen .

Sedan "att de misstänkte mig för ha sätt mördaren" är en lika god anledning som någon annan till vad jag haft efter mig dessa 20 år , det stämmer med vad som tex polisen sade och ett spår där och varför förhör de mig inte utan kommer med antydningar på stan ?

En sluten grupp som är vana att begå människorätts brott och vet att om de åker dit så blir det inte roligt och alltså vet att de ska hålla käften i alla väder och förmodligen även kollar varandra lika noggrant för att kunna ge "lämplig" vård" om någon börjar få kalla fötter, skulle ju kunna dels döda någon och hålla käft i 30 år så vad jag hört , varit med om och nu läst så kan dessa vara oroliga att jag sätt dem mörda Palme och har velat kollat detta och vilka jag kontaktar . Det var en sak som jag hade som inte blev noterat att jag inte hade längre förrns efter mordet och då det var lite detektiv arbeta att få tag på detta så kan de missat detta ...

Förminska gruppen har jag inte gjort, men inte heller blåst upp det till ofantliga otrovärdiga proportioner.

Diskutera inte om två skribenter i samma text tack. Dela upp det !!!

Jag har nu i texten ovan beskrivit när det började och vad jag kan tolka anledningen till .

Och jag har ofta sagt att man ska inte övertolka allt utan tänka tex varför tittar denne på mig , jo jag tittade dit tex, det där lärde man sig snabbt även om det var provokation då jag ju inte då kunde anmäla och var så fattig så jag inte hade kamera etc.

Sedan finns det små bagateller som jag såg att en person hakat upp sig på och det var att denne fått flera varningar om att någon loggat in på dennes konto med en annan webbläsare och tog det för givet att det var någon annan . Men då jag haft samma varningar då jag loggar in så vet jag att det är för att dels modemet byter IP nummer varje gång man startar om det (dynamiskt IP) eller att jag loggat in från mobilen plus att jag ofta kör CCleaner som tar bort alla kakor . Så i den personens fall så kan denne kolla tiderna och se om det inte är dennes egna inloggning , även om du tex är kameraövervakad inomhus så skulle det gå att synka tex.

Förövrigt så har jag också många gånger sagt att då jag först hittade detta med Zersetzung och GS så såg jag att det var som en kopia av min dag bog sedan i alla fall i början på 2000.

Jag sökte brottsrubriceringar och då jag bara hittade sömn tortyr och att det inte räknades som så allvarlig så sökte jag på STASI metoder och fann zersetzung.
Senast redigerad av Harfager 2015-12-04 kl. 09:54.
Citera
2015-12-04, 09:27
Medlem
Harfagers avatar
Du beskriver dina "Hallowen " vardagshändelser men om dessa började öka markant så vore du ju dum om du inte funderade över vad som händer.

Här är lite om zersetzung klippt ur en tysk wiki sida . Översättningen är som vanligt med dessa datorer inte så bra så läs noga.https://de.wikipedia.org/wiki/Zersetzung_(Ministerium_f%C3%BCr_Staatssicherheit)

Stasi vände nedbrytning före, under, efter eller i stället för fängelse för "target personen" på. De operativa förfaranden följs i detta fall är oftast inte målet att ge bevis för ett brott av offret att inleda en utredning. Snarare, Stasi såg nedbrytnings åtgärder som ett separat instrument, som användes när straffrättsliga påföljder för politisk eller "politisk operativa" skäl var (till exempel den internationella rykte DDR inte äventyra) inte tillåtet. [27] [28] I vissa Men försökte fall Stasi individer att kriminalisera avsiktligt med gott exempel Wolf Biermann zuführte minderåriga, i syfte att kunna åtala honom kriminellt senare. [29] Som brott av sådana kriminalisering opolitiska brott såsom narkotikainnehav, tull och valuta brott var, stöld, bedrägeri eller våldtäkt sökt. [30]

Som bästa formerna av nedbrytning, direktiv 1/76, bland annat:

"Systematisk misskreditera den offentliga rykte, anseende och prestige på grund av sammankopplade sant, kontrollerbara och misskreditera, och osanna, trovärdigt, inte motsägas och därmed också misskreditera information, systematiskt organisera yrkesmässiga och sociala misslyckanden att undergräva självförtroende individer; [...] Generera tvivel om personliga perspektiv; Generera misstro och ömsesidig misstänksamhet inom grupper [...]; lokala och tids förbjuder eller begränsar de ömsesidiga relationerna mellan medlemmarna i en grupp [...] till exempel genom [...] fördelning av lokalt avlägsna jobb "

- Direktiv nr 1/76 om utveckling och förädling Operativ januari 1976. [31]
Stasi skapas med de kunskaper som förvärvats genom att spionera på socio - och psychograms och tillämpat den på för personlighetsinriktade former av nedbrytning. Denna personliga egenskaper och böjelser riktade (såsom homosexualitet) och antog "charakterliche svagheter" av "bearbetade fiendens personen" tagit - till exempel yrkes misslyckande, försummelse av föräldra tullar, pornografiska intressen, äktenskapsbrott, alkoholism, missbruk av droger, en tendens att begå kriminella handlingar, samlare - och spela passioner och kontakter med högerextrema kretsar -. eller exponeringen av offrets utspridda som ett rykte i miljön [32] [33] Ur Stasi, de åtgärder som var mer framgångsrika personlighet relaterade, var de tillämpas alla "schematism" var det nödvändigt att undvika. [32]

Dessutom, bland de nedbrytnings metoder uppenbara, dold eller låtsad spioneri, brev och telefon kontroll, skadar privat egendom, manipulering med fordon upp till förgiftning av livsmedel och felaktig medicinsk behandling. [34] I det här fallet tog enskilda Stasi anställda självmord av nedbrytnings offer också gill accepteras. [35]

I vissa fall, som mot pastor och senare minister för nedrustning och försvar av den sista DDR regeringen Rainer Eppelmann [36] och hans vän Ralf Hirsch, [37] även konkreta mordiska avsikter (död genom frysning, förgiftning, få till stånd en bilolycka) i dokumenten från Stasi ockuperade.

Det gick inte att klargöras slutgiltigt om Stasi röntgen började producera långsiktiga hälsoskador på politiska motståndare. [38] Så dog med Rudolf Bahro, Gerulf Pannach och Jürgen Fuchs vartannat år, tre samtidigt greps, framträdande östtyska dissidenter till cancer. [39] En studie av BSTU men drog slutsatsen på grundval av de befintliga filerna sådan avsiktlig användning av röntgen och dokumenterade i stället bara enskilda fall av vårdslös riskbruk av radioaktiva källor, till exempel för att markera dokument. [40]

På uppdrag av offren vände Stasi kontakter eller annonser, utlöste varor order eller sätta nödsamtal från att terrorisera dem. [41] [42] För att hot eller hot och att producera psykos, Stasi gav tillgång till hem offer, lämnar tydliga spår av närvaro där, kvar av objekt som har tagits bort eller ändras. [30]

Nedbrytning av grupper, förstörelse av familjen och vänskap relationer [redigera]
Vänskap, kärlek, äktenskap och familjeförhållanden manipulerade Stasi genom anonyma brev, telegram och telefonsamtal samt (ofta falska) komprometterande bilder. [43] På detta sätt bör alienerade föräldrar och barn systematiskt. [44] För provokation relationskonflikter och utomäktenskapliga relationer förde Stasi av så kallade Romeo agenter riktade Umwerbungsversuche. [29]

För nedbrytningen av grupper (minderåriga riktade [45]) IM rekryteras och anställd i koncernen. Oppositionsgrupper har hämmats i sitt arbete genom att ständigt korrigeringar och motförslag har införts i sina programmatiska diskussioner IM. [46] För att generera misstro inom gruppen, Stasi vaknade ibland bara intrycket att enskilda gruppmedlemmar är IM fungerar. Förutom ryktesspridning eller manipulerade bilder [47] Stasi fiktivt fall indiscretions om påstådda möte IM eller inbjudna enskilda gruppmedlemmar till myndigheter innan ge intryck av IM verksamhet. [4] Även genom riktade beviljandet av privilegier - exempelvis semester och resetillstånd eller fördelningen av bostäder eller bilar - ska intryck av en Stasi verksamhet enskilda gruppmedlemmar produceras. [29] tvivel uppstod också av fängslandet av endast några medlemmar i en grupp. [46]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in