2015-11-30, 14:28
Medlem
Hade det inte runnit vatten ur våra kranar, när man än vill det. Så hade vi sett törstiga ut.
Citera
2015-11-30, 22:12
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Hon skrev ju det? Att det inte räcker med att ha HIV men poängen gick uppenbarligen helt förbi dig.

Hon har bevisat det flera gånger men ditt svar var: "jag är inte ett dugg intresserad av hennes identitet".

Det är verkligen intressant att se hur ni tappar greppet fullständigt.

Det är väl bara att göra det eller vad är problemet?
Hon påstår ju att kvinnor knullar hiv-negrer och att de inte bryr sig om blodsmittor, löss, dålig hygien osv. Väldigt få kvinnor håller med om det.
Citera
2015-11-30, 22:54
Medlem
Jag brukar snitta runt 5-10ggr per vecka i mina små korta "förhållanden" beroende på hur mycket man ses. Tycker tjejer generellt också verkar intresserade av sex. Men det beror helt på individ till individ. Jag tycker mycket att ett förhållande/KK är intressant för att sexet faktiskt blir bättre när man får känna av varandra. Sen är det också kul att lära känna personen och förhoppningsvis utveckla känslor som i sig också gör sexet bättre. När man kör engångsligg tycker jag ofta sexet blir sämre än återkommande.
Citera
2015-12-01, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag skulle vilja betona "tror" här. Jag har varit ihop med killar med likadan ekonomi som jag, bättre ekonomi än jag, och kille som blivit arbetslös under tiden vi var ett par. Jag har inte varit mer intresserad av dem som haft mer pengar.
Det förekommer väl skillnader men alltför ofta, särskilt på internet, säger kvinnor att de tjänar bättre än sin kille. Statistiskt sett har vi andra siffror att luta oss mot och med dem i åtanke är det inte troligt att många kvinnor i R&R tjänar mer än sin kille men de ljuger för att vinna diskussionen.

Citat:
Om man träffar någon på krogen så vet man ingenting om mannen. Jag tänder på någon som verkar tycka om sig själv, det är det viktigaste, ej att förväxla med arrogans och liknande. Sedan att han vårdar sitt yttre, verkar tänka hälsosamt (stora ölmagar går tyvärr bort för mig) osv är också invävt i ev. attraktion. Om det går längre så vill jag förstås att han jobbar precis som jag och drar in pengar till vårt gemensamma, sedan om han är snickare, finansman, rörmokare, it-snubbe spelar mindre roll. Det är hur han "för sig" som jag tänder på.
Förstår vad du menar men pengar är i många fall en grov fördel. Resten är sekundära saker men som är desto knepigare att kompromissa om. Gillar man inte negrer så är pengar inte viktigt.

Citat:
Tråkigt att höra. Jag har själv vuxit upp i dysfunktionellt hem så jag har också min rygga att bära. Hur svek den här kvinnan dig?
Vet inte om jag ska kalla det för svek men jag visste inte hur jag skulle förhålla mig till vissa saker och jag fick känslor medan hon inte hade några. Hon var mycket mer erfaren än vad jag var och träffade en annan vid sidan av som jag inte visste om.

Citat:
Ett annat, riktigt förhållande, försökte jag i flera år att få på rätt köl. När vi bråkade så gick vi in i varsitt rum och pratade inte om saken och när jag ville börja agera vuxet och diskutera de få gånger vi verkligen var oense så ville inte han det, noll kommunikation. Dessutom ville jag ha sex oftare än han, för ovanlighetens skull, vi hade kanske 10 ggr/år. Efter fyra år av "dåligt" förhållande (och med ännu längre någotsånär bra innan dess) och med konstgjord andning så gav jag upp och tänkte att jag kanske kunde hitta lyckan på annat håll eftersom jag bara blev mer och mer ledsen och känslorna tog verkligen slut. Som en sista chans föreslog jag parterapi men det ville inte han.
Tråkigt, men kan du säga att ni verkligen försökte?
För mig finns inget försök. Det är bara att hålla ihop så slipper man att försöka. Man har lärt sig att det är enklare att göra slut och byta kille och struntar i konsekvenserna.

Citat:
Vet inte hur gammal du är och hur många relationer du haft, men vissa relationer går inte att rädda. Jag tycker också verkligen att man ska försöka innan man bryter upp.
De flesta relationer kan räddas men människor bryr sig inte längre utan är nyfikna på en annan. Jakten är intressantare än att faktiskt skapa nåt som varar länge. Särskilt kvinnor tror att relationer är en dans på rosor och vid minsta lilla motgång när hon mår dåligt så kommer tanken på att göra slut. Så enkelt. Kvinnor vet om att killar står i rad och är lätt utbytbara.

Jag är snart 30 och har aldrig haft en riktig relation men du skulle inte se mig som någon som aldrig haft en relation. Jag klär mig bra och pratar bra osv.

Citat:
Mitt förslag är att du "glömmer" att du känt dig sviken av den här kvinnan, men såklart tar med dig något du lärt dig av upplevelsen, och agerar som om det verkligen är möjligt att träffa en fin tjej att leva med. Tror det är först då man kan göra det, det går inte att bära på bitterhet in i ett nytt förhållande, enligt mina erfarenheter.
Omöjligt. Jag kan inte släppa in nån på samma sätt som innan för att jag inte orkar gå igenom samma sak igen. Det känns som att hon har spelat med mig från början och när jag förut konfronterade henne så kände jag att jag aldrig fick några ärliga svar. Magkänslan jag hade var en helt annan. Jag kände mig grovt lurad.

Citat:
Jag upplever inte att många killar hatar kvinnor, däremot att en del känner sig svikna och stänger ner - och av det kan det komma hat, ilska, tröstlöshet såklart. Men man behöver också vara vuxen och gå vidare, det får vi alla göra. Bara för att inte kolleger, kompisar, tjejer och killar omkring dig går omkring och är ledsna eller berättar om kärleksnederlag så kan jag nästa svära på att de flesta känt den där känslan av svek, besvikelse, häpnad osv. över att bli lämnade.
Killarna går inte runt och hatar öppet om du trodde det. Hatet sitter mycket djupt och kan tas fram vid tillfällen som här. Ute på stan skulle du aldrig se mig som någon kvinnohatare.
Citat:
Och detta för att en kvinna svikit dig. Och att du sannolikt hört historier från kompisar, läst här osv. Medan jag har hört mina tjejkompisars historier och har blivit sviken själv på olika sätt. Men jag tror inte för den skull att alla killar är så.
Främst erfarenheter. Ärligt talat kan jag säga att jag bara haft en erfarenhet som varit helt ok och den relationen tog slut pga att jag är rädd för att bli förstörd igen. Finns ingen kvinna jag kan lita på och då ska du veta att jag aldrig hade den minsta negativ tanke om kvinnor. Begrepp som svartsjuka, kontrollberoende eller lögner fanns inte. Jag litade på henne fullt ut.

Citat:
Hände det däremot för längre sedan så ... Tror du inte att du gräver ner dig för djupt och förstör för dig själv? Det är den lätta utvägen, man slipper ju chansa och få nya hjärtesorger, men man får heller inte möjligheten att hitta något fint ihop med någon.
Det är några enstaka år men bilden av kvinnor är helt förändrad. Jag vill slippa det här men det är inte något jag väljer. Jag kan inte välja känslor och vad jag råkar tänka på. Och det styr vilka beslut jag tar. Jag tänker inte blunda för att spela kvinnan rakr i händerna. Nu får hon jobba för det om hon ska träffa en kille som jag, annara är det bara att glömma mig.
Citera
2015-12-01, 18:38
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det är vetenskapligt bevisat att sex-frekvensen går ner och att väldigt många kvinnor inte har någon sex-lust.

2) Det som jag tar upp är den enda möjliga anledningen till det. Varför skulle kvinnor annars inte vilja ha sex?

Nej det är inga rimliga slutsatser du tar till, då de är både ologiska och allmänt orimliga, vilket fler än jag har påpekat.

Citat:
Men de utnyttjar inte det. Istället vägrar de att ha sex när män raggar. Det bevisar att kvinnor inte vill ha sex.

Som många andra honor i naturen är kvinnor hypergama, d.v.s. de är selektiva och söker sig till en relativt liten grupp män (s.k. alfahannar).
För som jag skrev tidigare så anser de flesta kvinnor att sex utan känslor är tämligen meningslöst.

Citat:
Det där är en troll-post.

Även om det är en trollpost så beskriver den väldigt bra hur majoriteten av kvinnorna fungerar sexuellt.
Du får väll fråga dina väninnor om du inte tror mig (om du nu har några sådana?).
Senast redigerad av Lasbond3000 2015-12-01 kl. 18:44.
Citera
2015-12-01, 18:43
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
U sure?

alltså kvinnor vill ha sex högst 1-2 gånger/månad. Ni kan räkna med att det är för att mannen ska stanna kvar i relationen.

Men din nöt!
Det var ditt påstående om att man måste vara kåt 24/7 för att gilla sex som jag vänder mig emot.
Det du gör är att du försöker framställa ett idiotiskt påstående som om det vore en sanning, och sen tycker du att vi ska starta diskussionen där ungefär (jag har sett den retoriken bland LCHF-sekterister nämligen).
Citera
2015-12-01, 19:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Nej det är inga rimliga slutsatser du tar till, då de är både ologiska och allmänt orimliga, vilket fler än jag har påpekat.

Det är inga slutsatser det är fakta. Jag är kvinna så jag vet hur kvinnor tänker.

Citat:
Som många andra honor i naturen är kvinnor hypergama, d.v.s. de är selektiva och söker sig till en relativt liten grupp män (s.k. alfahannar).
För som jag skrev tidigare så anser de flesta kvinnor att sex utan känslor är tämligen meningslöst.

Varför gifter sig alla kvinnor med vanliga män i så fall? Varför delar de inte på 1 rik man istället?

Citat:
Även om det är en trollpost så beskriver den väldigt bra hur majoriteten av kvinnorna fungerar sexuellt.
Du får väll fråga dina väninnor om du inte tror mig (om du nu har några sådana?).

Nope. Det är trams.

Citat:
Men din nöt!
Det var ditt påstående om att man måste vara kåt 24/7 för att gilla sex som jag vänder mig emot.
Det du gör är att du försöker framställa ett idiotiskt påstående som om det vore en sanning, och sen tycker du att vi ska starta diskussionen där ungefär (jag har sett den retoriken bland LCHF-sekterister nämligen).

1) Titta på män du kan väcka en man klockan 3 på natten och erbjuda sex och han kommer att säga ja. Det är så man funkar om amn gillar sex.

2) Lägg sen till att kvinnor a) är mer perversa än män b) behöver inte göra så mycket för att ha sex c) kan få många orgasmer i rad d) kan få hela porr-paketet utan mycket ansträngning. Då får du kvinnor som är mycket kåtare än män.

3) Så sex är en all or nothing grej för kvinnor, antingen är man frigid eller så är man över-sexeuell.
Citera
2015-12-02, 21:30
Medlem
Babianens avatar
Här är en reddit-tråd där kvinnor berättar om hur de känner om att ha sex med sina män, rekommenderas, https://www.reddit.com/r/adultery/comments/3mydvq/women_how_many_of_you_have_pretty_decent_husbands/

Citat:
I'm a therapist and in my late 30's. I'm starting to see more of my female friends and clients being described as "low libido" because they have no desire to have sex with their husband. Often I hear them say things like, "I wouldn't care if we never had sex again," or “I just never feel like having sex.” However, these same women either get into affairs and can't get enough of their AP, or they get divorced and then can’t get enough of their new boyfriend. That’s not really “low libido.”

Citat:
This is my situation. My husband is a great man. He's a shitty communicator, but that's not unique. However, when I started having affairs, I was telling myself how horrible he was and how I'm not "meant to be with someone like him." I was justifying my affairs so I wouldn’t feel like a horrible person for not desiring him and wanting to have sex with other men.

Sometimes, people don't even realize that this is what's happening. I think lots of women say they have “low libido” because they assume that must be the problem if they don't want to have sex with their husbands, who they really do care about.

här är några kommentarer som bevisar det som jag säger i den här tråden,

Citat:
Man here. One who recently had his wife say the exact phrases "I wouldn't care if we never had sex again." and “I just never feel like having sex.”.

Citat:
Actually, tonight we had another fight and part of it ended up me venting my frustrations about a lack of any affection at all. She again told me it wouldn't happen (actually the phrase "sex is only meant for procreation" was used).

Citat:
Maybe she has tried, but you haven't seen it. Maybe it's not something that can be fixed. Believe me, I really wish I wanted to fuck my husband. I REALLY, REALLY wish it. I have tried - I have read books, I have bought lingerie, I have tried to focus on his good attributes (physically and mentally). I do find my husband attractive - but attraction doesn't always equate to desire. My husband is good looking and when we do have sex, I cum. He goes down on me, I really have no real complaints. I just have absolutely NO desire to have sex with him. I wish I did because it would solve many, many issues in our relationship. I can't force myself to desire him. I can force myself to have sex with him and I do. But sometimes I'm too tired to even do that. He's resentful and feels undesired, I'm resentful because I feel like I'm doing something I don't want to do. But I'm not alone. I've talked to several women who have the same experience.

Citat:
As a woman, I think the whole self-blaming, everyone's a victim here thing is shitty, too.

Like I said, I am not buying what the OP is selling. If her husband is a shitty communicator, he's not a good husband. Point blank. Her writing that off as "not unique" explains a lot. Maybe it's not unique to have the lines of communication collapse and not want to fuck someone you feel no connection to?

I only want to fuck strangers if they are new and exciting. A spouse who is a virtual stranger is neither new nor exciting, just sad.

Citat:
Sad part is, my husband is great. He's handsome, he works hard, he's a good dad. When I was at the peak of my unhappiness with him (things still aren't perfect, but much better), none of my friends could understand why I would ever want to leave him because he is an awesome husband.

I really, really wish I could feel that sexual attraction/desire towards him. I do what a lot of women do, which is just have sex with him because I want him to feel loved and I don't want to fight about sex. But I can really only make myself to do the "bare minimum" to keep the peace.

I sound like kind of a bitch, right? This is why many women won't own up to exactly what I'm saying. Because the reaction is, "That's a horrible thing to say about your husband! He's great! You should not just do the 'bare minimum' to keep your spouse happy." We're encouraged to suck it up and do it even if we don't want to because we owe it to him. And to an extent I believe that. You made a contract with your partner when you got married and if you break part of that contract by not meeting their needs, then it's unfair to expect the other person to not get those needs met elsewhere.

But, I also know that I'm not a bitch or a horrible person and I don't want to hurt my husband. I have told him before that I love him and I find him attractive, but I just don't desire him and I wish I did. It hurt his feelings... and I felt like an ass hole. This is when I started cheating because I wanted excitement, sexual desire, passion again, but I didn't want to hurt him, so I decided if I did it behind his back, what he didn't know wouldn't hurt him.

hur känner ni white knights och manginas inför att a) kvinnor inte tänder på er sexuellt b) det är stor sannolikhet att de kommer att vara otrogna mot er med män som är mer spännande?
Citera
2015-12-02, 22:42
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Det är inga slutsatser det är fakta. Jag är kvinna så jag vet hur kvinnor tänker.

Du representerar inte hela kvinnosläktet.

Citat:
Varför gifter sig alla kvinnor med vanliga män i så fall? Varför delar de inte på 1 rik man istället?

Det gör de inte heller.
Kvinnor vägrar att gifta ner sig på den socioekonomiska skalan. http://fof.se/tidning/2010/5/relationer-i-siffror
Så har det alltid varit. Men skillnaden nu mot för några decennier sedan är att högskolevärlden (med undantag av teknikutbildningar) domineras av kvinnor.
När alla dessa kvinnor ska en man med motsvarande utbildning och lön så räcker antalet akademikermän inte till.
Av samma skäl råder det stor kvinnobrist inom arbetarklassen.
Detta har skapat en situation där en massa akademikerkvinnor går som singlar år efter år bara för att ingen man duger åt dem.
Samtidigt finns det en massa överblivna män inom arbetarkollektivet som är ofrivilliga singlar.
Naturligtvis har inte profitörer varit sena med att slå sig in i den här branschen.
http://www.elitsinglar.se/

Citat:
Nope. Det är trams.

Varför är det trams?

Citat:
1) Titta på män du kan väcka en man klockan 3 på natten och erbjuda sex och han kommer att säga ja. Det är så man funkar om amn gillar sex.

2) Lägg sen till att kvinnor a) är mer perversa än män b) behöver inte göra så mycket för att ha sex c) kan få många orgasmer i rad d) kan få hela porr-paketet utan mycket ansträngning. Då får du kvinnor som är mycket kåtare än män.

3) Så sex är en all or nothing grej för kvinnor, antingen är man frigid eller så är man över-sexeuell.

Väcker du en man klockan tre på natten och han ska upp till arbetet så vill han nog hellre sova. zzzzzz.....
Citera
2015-12-03, 05:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du representerar inte hela kvinnosläktet.

1) Jag har inte sagt det. Jag har sagt att jag vet hur kvinnor tänker. Om en man tackar nej till sex hela tiden då är det inte svårt för andra män att räkna ut varför han gör det (kvinnan är ful, mannen är bög, etc) det är samma sak för kvinnor.

2) Om du/ni funderar på hur det skulle kännas för män att bli knullade av en annan man kan du säkert förstå varför de flesta män skulle tycka att det var obehagligt och tacka nej till det. Det är samma sak för kvinnor de flesta kvinnor tycker att penetration är obehagligt och förnedrande och vill inte uppleva det.

Citat:
Det gör de inte heller.
Kvinnor vägrar att gifta ner sig på den socioekonomiska skalan. http://fof.se/tidning/2010/5/relationer-i-siffror
Så har det alltid varit. Men skillnaden nu mot för några decennier sedan är att högskolevärlden (med undantag av teknikutbildningar) domineras av kvinnor.
När alla dessa kvinnor ska en man med motsvarande utbildning och lön så räcker antalet akademikermän inte till.
Av samma skäl råder det stor kvinnobrist inom arbetarklassen.
Detta har skapat en situation där en massa akademikerkvinnor går som singlar år efter år bara för att ingen man duger åt dem.
Samtidigt finns det en massa överblivna män inom arbetarkollektivet som är ofrivilliga singlar.
Naturligtvis har inte profitörer varit sena med att slå sig in i den här branschen.
http://www.elitsinglar.se/

1) Förnekar du att de flesta män är helt vanliga män och att de får relationer med kvinnor?

2) Varför gifter sig inte 1000 kvinnor med Mikael Persbrandt i så fall?

3) Kvinnor föredrar män med utbildning för att de känns rikare men ingen kvinna tycker att de är Brad Pitt.

Citat:
Varför är det trams?

Därför att alla kvinnor har träffat män som kör förhållande-game 1000 gånger. Ingen kvinna ställer upp på sex med en man bara för att han säger att han vill ha ett förhållande det krävs konkreta bevis (till exempel att mannen spenderar pengar på kvinnan) för att kvinna ska ha sex.
Citera
2015-12-03, 06:05
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Nope. Det är trams.

Dina argument är inte hållbara.
1: Du kanske är kvinna men det betyder inte att du vet hur alla andra kvinor tänker. Människor har olika åsikter, preferenser, bakgrund, erfarenheter osv. Ingen vet hur alla tänker oavsett kön, intellekt, utbildning, sociala färdigheter, street smartness etc.
2: Det finns tämligen många lägen mellan frigid och översexuell. Det är inte normalt att vara antingen eller. Är man frigid är det nåt som är fel, är man nymfoman så är dt inte heller bormalt. Normalt = normen, det som de flesta lever efter. Att några inavlade byfånar i en latinamerikansk bergsby knullar åsnoreller att herdar i afghanistan knullar får eller getter som en för dem naturlig del av uppväxten betyder inte att det är naturligt för andra män. De tillör mimoriteten, en avart. Frigida och nymfomaner tillhör minoriteten.
3: En trött man som ska upp och arbeta med ett fysiskt tungt arbete lär inte vilja knullanär han blir väckt tre timmar innan han ska till jobbet. Ibland kanske men definitivt inte varje natt.
4: Flera män har berättat hur otillräckliga de känner sig när de är tillsammans med nymfomaner eftersom nymfomanen aldrig får nog. Vem mannen är spelar ingen roll, därför känner sig mannen inte speciell utan mer som en jävl dildo. De som fantiserar om livet med en nymfoman är oftast barnsliga pojkar eller unga vuxna som har liten erfarenhet av sex.
Citera
2015-12-03, 06:09
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Här är en reddit-tråd där kvinnor berättar om hur de känner om att ha sex med sina män, rekommenderas, https://www.reddit.com/r/adultery/comments/3mydvq/women_how_many_of_you_have_pretty_decent_husbands/

här är några kommentarer som bevisar det som jag säger i den här tråden,

hur känner ni white knights och manginas inför att a) kvinnor inte tänder på er sexuellt b) det är stor sannolikhet att de kommer att vara otrogna mot er med män som är mer spännande?
Internetkommentarer från ett fåtal personer säger inget om världens över 5 miljarder människor..
Du kan hitta kommentarer från folk som säger att det är normalt att knulla med spädbarn, lik eller att äta bajs också. Betyder det att det är sant för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in