2015-12-02, 21:15
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Polisbrodern borde nog synas. Men polisen drar sig nog för att nysta i detta. Det kan nog sluta hur jävla illa som helst.
Om hans bror nu är samme Erik som är polis så kan vi lugnt dra slutsatsen att hans bror är helt ovetandes om Svens affärer och att han inte ger sin bror några som helst favörer. Brodern ringer ju faktiskt förundersökningsledaren och ber om tillstånd att gå in i lägenheten (trots att han har nycklar), han ringer sedan omedelbart förundersökningsledaren när han hittar mer narkotika i lägenheten. Han håller alltså inte sin bror bakom ryggen på något vis, trots att han hade ett ypperligt tillfälle.
2015-12-02, 21:19
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckio1980
Så alla som inte är poliser skulle ringa å be förundersökningsledaren om lov att gå in i lägenheten för att hämta kläder och kolla post?
Känns inte som något gemene man skulle göra. Luktar polis lång väg...

Det är något som talar för att han är polis, ja. Men det vederlägger ej det. För smaskighetens skull hade det varit smaskens om brodern var polis, men något mer måste vi väl ha.
2015-12-02, 22:37
Medlem
duckio1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Det är något som talar för att han är polis, ja. Men det vederlägger ej det. För smaskighetens skull hade det varit smaskens om brodern var polis, men något mer måste vi väl ha.

Man kanske ska sätta sig å gå igenom alla led i den fina adeln för att se...
Skämt å sido så skulle det som du säger sitta fint med den sista spiken i kistan å få det konstaterat att brorsan är snut.
2015-12-02, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FidoDido
Sven mår nog bara bra av att tillbringa några år i finkan. Då får han en rejäl chans att bli kvitt sitt missbruk.
Jag gissar att hans missbruk är mycket djupare rotat än så, vad har han för liv, vad kan han, vad har han gjort i sitt liv. Inget gissar jag är svaret!

Så, vad ska han göra när han isåfall kommer ut, 60 år gammal samla frimärken och leva ett lungt liv eller?

Hans största vinst i att sitta inne länge är att han kanske lära sig lite om livet, helt enkelt läsa ikapp sitt liv och kanske kanske fatta vad livet går ut på.
2015-12-02, 22:47
Medlem
frankie16s avatar
Tillhör han den adliga eller friherrliga grenen?
2015-12-02, 22:58
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Svensk adelsman smugglade kokain i en skateboard

Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller

/Moderator
2015-12-03, 00:32
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Han kan ju inte ha det så gott ställt om han smugglar kola... Det finns en del adelsfamiljer som är inne på sin sista gren nu, en rik adelsfamilj hade nog betalat ur sig det där för att förskona sig publicitet.
Kanse inte besvarar din fråga men förstår den inte heller.
2015-12-03, 01:03
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16

Om du är friherrerlig så är du per definition adlig. Du kan dock vara adlig utan att vara friherrerlig. Det finns olika grenar av släkten von Essen men samtliga är adliga.
2015-12-03, 01:04
Bannlyst
Tycker synd om personen i fråga.
Han har antagligen utnyttjats utav annat folk med högre befattning, än avdankad "tjackadelsmann"

Han har det nog riktigt hårt där han nu sitter, med att brottas med sin abstinens, samt ångest.
Hade min bror angivit mig som det antyds i tråden(orkar inte läsa fupen) så hade jag först och främst distanserat mig helt i från brosan, steg 2 skulle vara att sabba upp HANS liv, dock ej bragt honom om livet, då han har fru och barn.

Hade han ej haft det, hade han varit död så fort jag kom ut, troligtvis innan.
Spelar ingen roll om han är polis eller en parkbänksalkis och allt där emellan.
Du anger ej din egen bror. PUNKT.
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-12-03 kl. 01:07.
2015-12-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
Jag gissar att hans missbruk är mycket djupare rotat än så, vad har han för liv, vad kan han, vad har han gjort i sitt liv. Inget gissar jag är svaret!

Så, vad ska han göra när han isåfall kommer ut, 60 år gammal samla frimärken och leva ett lungt liv eller?

Hans största vinst i att sitta inne länge är att han kanske lära sig lite om livet, helt enkelt läsa ikapp sitt liv och kanske kanske fatta vad livet går ut på.

Eftersom karln är känd för att vara rakt igenom genomhygglig, en glad och rolig prick (även privat som nykter) kommer det av alla han känner och umgåtts med garanterat finnas några kvar som vill stötta och bjuda tillbaka om han vill styra upp livet.

Och får han inte styrning på livet har han ändå sett, upplevt, roat och uppskattas långt mer än dom flesta gör i hela sina liv.

Döm inte så hårt, det är lätt hänt att man tappar greppet när man lever, jobbar och rör sig i dom miljöerna och blad dom människorna.
2015-12-03, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duckio1980
Inga dåliga grejor, 82% enligt analys.
Vet inte om det var på det större eller ett av dom mindre beslagen men om det var det stora hade han kunnat banka ut det till ett kilo och ändå fått standardkvalitet (i Sverige vill säga)...
Nu förstår man varför han alltid verkade så överjävligt positiv i alla offentliga lägen samt att han orkade hålla det tempo han gjorde.
Sitter nog med en halvrolig AT på häktet och blånekar...

82% är fint!
En gång i tiden så skickade någon någon för att hämta ett halvt kg, vilket borde ha legat ännu högre då det bankades till 1,5kg, med komentarer som"det här är det bästa jag har testat" osv.

Men det är en sprungen tid
Mvh
2015-12-03, 01:56
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Tycker synd om personen i fråga.
Han har antagligen utnyttjats utav annat folk med högre befattning, än avdankad "tjackadelsmann"

Han har det nog riktigt hårt där han nu sitter, med att brottas med sin abstinens, samt ångest.
Hade min bror angivit mig som det antyds i tråden(orkar inte läsa fupen) så hade jag först och främst distanserat mig helt i från brosan, steg 2 skulle vara att sabba upp HANS liv, dock ej bragt honom om livet, då han har fru och barn.

Hade han ej haft det, hade han varit död så fort jag kom ut, troligtvis innan.
Spelar ingen roll om han är polis eller en parkbänksalkis och allt där emellan.
Du anger ej din egen bror. PUNKT.

Missförstånd, Sven satt redan i häktet när hans bror kontaktade polisen/tullen. Ganska självklart att han "tjallade" när Sven redan satt inne för smuggelförsök, tullen kunde ju haft span på det paketet med, varför då ta risken att försöka dölja det paketet när han redan åkt dit för ett halvkilo...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in