2015-12-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Hur skulle denna notifikation annonseras? Det går ju knappast att göra i den tråden som för tillfället inte syns.
Ja inte fan vet jag, jag uttalade en önskan och kom inte med några kreativa förslag eftersom jag inte kan något om hur fb fungerar bakom kulisserna. Det syns när trådar flyttas till annat delforum så en liknande notifikation kanske skulle fungera.
Citera
2015-12-02, 19:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja inte fan vet jag, jag uttalade en önskan och kom inte med några kreativa förslag eftersom jag inte kan något om hur fb fungerar bakom kulisserna. Det syns när trådar flyttas till annat delforum så en liknande notifikation kanske skulle fungera.
Du menar något i stil med "tråd dold i väntan på utredning"? Inte helt fel, men frågan är till vilken nytta och var?

I forumavdelningen där tråden startades i så fall, men hur löser det problemet med att tråden försvinner från "mina prenumerationer" och "mina inlägg"?
Citera
2015-12-02, 19:51
Medlem
Citat:
Du menar något i stil med "tråd dold i väntan på utredning"? Inte helt fel, men frågan är till vilken nytta och var?

I forumavdelningen där tråden startades i så fall, men hur löser det problemet med att tråden försvinner från "mina prenumerationer" och "mina inlägg"?

Fråga dom som vet.
Citera
2015-12-02, 20:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Fråga dom som vet.
Och vilka skulle det vara? Det var ju du som ville att det skulle utannonseras. Man kan ju inte bara komma med tomma önskemål utan att själv ha konkreta förslag. Det blir bara så platt om man överlämnar tankeverksamheten åt andra.
Citera
2015-12-02, 20:42
Medlem
Citat:
Och vilka skulle det vara? Det var ju du som ville att det skulle utannonseras. Man kan ju inte bara komma med tomma önskemål utan att själv ha konkreta förslag. Det blir bara så platt om man överlämnar tankeverksamheten åt andra.

Men vad vill du att jag ska svara på, jag ställer väl vilka jävla naiva eller vettiga frågor jag vill. Två moderatorer har redan gett mig det svar jag var ute efter, fråga dom om du undrar över mina följdfrågor. Jag måste säga att jag häpnar över att du tror att jag ska ställa frågor som jag redan har svaret på

Jag har redan påpekat att jag inte kan något om hur fb fungerar bakom kulisserna och du fortsätter komma med insinuerande frågor till mig om hur idiotiskt mitt önskemål var, jag är irriterad på dig och undrar om du kan utläsa ironi? Retorisk fråga, fortsatt diskussion icke önskvärd.
Citera
2015-12-02, 20:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Men vad vill du att jag ska svara på, jag ställer väl vilka jävla naiva eller vettiga frågor jag vill. Två moderatorer har redan gett mig det svar jag var ute efter, fråga dom om du undrar över mina följdfrågor. Jag måste säga att jag häpnar över att du tror att jag ska ställa frågor som jag redan har svaret på

Jag har redan påpekat att jag inte kan något om hur fb fungerar bakom kulisserna och du fortsätter komma med insinuerande frågor till mig om hur idiotiskt mitt önskemål var, jag är irriterad på dig och undrar om du kan utläsa ironi? Retorisk fråga, fortsatt diskussion icke önskvärd.
Var har en moderator svarat på ditt önskemål om notifikation? Det måste jag ha missat. Det är ju desdutom just det som jag har svarat på.

För övrigt ger jag vilka jävla svar jag vill inom topic, och det har det definitivt varit här.
Citera
2015-12-02, 20:53
Medlem
Citat:
Var har en moderator svarat på ditt önskemål om notifikation? Det måste jag ha missat. Det är ju desdutom just det som jag har svarat på.

För övrigt ger jag vilka jävla svar jag vill inom topic, och det har det definitivt varit här.

Det var en följdfråga som var av sekundärt intresse från min sida men likväl intressant. Jag har aldrig påstått att du inte får ge vilka jävla dumma svar du vill. Jösses du har problem med att utläsa kontexter förstår jag.
Citera
2015-12-02, 21:36
Medlem
MonsterMagnuss avatar
När drar årets julkort igång?
Citera
2015-12-02, 21:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Okej, där lärde jag mig något nytt. Kan ju tycka att någon sorts notifikation borde finnas dels för att forumet fungerar så bra på alla andra sätt och dels för att man ska slippa klia sig i huvudet och undra om man hallucinerat.
Behövs det? Om en tråd försvinner återfinner man den antingen i papperskorgen eller så är den "borta" vilket betyder att den prövas för ett regelbrott av 1.xx-karaktär.
Citat:
Det var två trådar startade av samma person. Kan inte svära på att jag postat i den andra men jag hade den i mina prenumerationer.
Du postade inte i den andra och du kan som sagt dra slutsatsen att ett (eventuellt) regelbrott ligger till grund för att trådarna och därmed ditt inlägg försvunnit.
Citera
2015-12-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Behövs det? Om en tråd försvinner återfinner man den antingen i papperskorgen eller så är den "borta" vilket betyder att den prövas för ett regelbrott av 1.xx-karaktär.

Du postade inte i den andra och du kan som sagt dra slutsatsen att ett (eventuellt) regelbrott ligger till grund för att trådarna och därmed ditt inlägg försvunnit.

Ja det har jag förstått nu efter att jag frågat, tar för givet att det finns fler än mig som även de undrar om trådar som försvinner.

Den förra tråden som försvann någon dag innan, letade jag också och tänkte att det är fb som tillfälligt strular, det händer då och då att det buggar eller vad jag ska kalla det. Jag pm,ade en som jag diskuterat med i den tråden och den människan visste inte heller vad som hänt.

Jag förstår inte varför du förtydligar detta då jag redan fått svar och inte undrat över detta. Tjafset med tempezzt kan ni bortse ifrån från min sida.
Citera
2015-12-02, 22:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det var en följdfråga som var av sekundärt intresse från min sida men likväl intressant. Jag har aldrig påstått att du inte får ge vilka jävla dumma svar du vill. Jösses du har problem med att utläsa kontexter förstår jag.
Jag har rakt upp och ner svarat på dina frågor. Primära, följdfrågor och/eller sekundära. Vad du finner intressant att ta åt dig kan ju inte jag veta. Du kan ju inte heller klanka ner på att jag har svarat "när du redan har fått svar från två moderatorer". Jag svarade ju faktiskt före.

Kan du inte ta till dig det du benämner "dumma svar" är det ditt problem. Svaren har varit helt adekvata i samtliga fall.
Citera
2015-12-02, 22:23
Medlem
Citat:
Jag har rakt upp och ner svarat på dina frågor. Primära, följdfrågor och/eller sekundära. Vad du finner intressant att ta åt dig kan ju inte jag veta. Du kan ju inte heller klanka ner på att jag har svarat "när du redan har fått svar från två moderatorer". Jag svarade ju faktiskt före.

Kan du inte ta till dig det du benämner "dumma svar" är det ditt problem. Svaren har varit helt adekvata i samtliga fall.

Du ställde en dum fråga
Citat: Hur skulle denna notifikation annonseras? Det går ju knappast att göra i den tråden som för tillfället inte syns.
Slut citat.
Tydligen måste jag förklara varför den är dum. Du utgår ifrån att en tråd som inte syns är onödig att posta info i...tror du alltså att jag menade att det skulle noteras i en tråd som inte finns att den är bortplockad?!

Sen frågar du
Citat: Du menar något i stil med "tråd dold i väntan på utredning"? Inte helt fel, men frågan är till vilken nytta och var?
Slut citat.

Nyttan är väl för fan given annars kan man lika gärna sluta notifiera mycket annat som tex. att en tråd papperskorgats...finns den inte så är den i papperskorgen....eller nä förresten den kan vara tillfälligt bortblåst från alla utom moderatorerna i väntan på utvärdering.

Sen ställer du frågor till mig om hur fb ska lösa detta problem som om jag har utgett mig för att någonsin veta hur fb fungerar, det finns fb-tekniker som är mer eller mindre datasnillen som du kan fråga sådant om. Hade inte irriterat mig tillnärmelsevis hälften om du istället hade formulerat dina frågor till mig som dina egna funderingar.

Ursäkta rörigt inlägg men orkade inte börja om och citera inlägg, jag kopierade texten ist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in