2015-11-22, 13:56
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Är det någon "Julkort 2015"-tråd i faggorna?

Behöver min årliga dos av hjärtevärme <3

Tack för svar
Citera
2015-11-28, 15:08
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Är det någon "Julkort 2015"-tråd i faggorna?

Behöver min årliga dos av hjärtevärme <3

Tack för svar
Det verkar som dom skiter i det i år. Det går ju inte heller att som användare skapa nya trådar i den forumdelen. En tradition som går i graven.

Jag undrar varför Aktuella brott och kriminalfall-sektionen bara sträcker sig tillbaka till 2007.
Citera
2015-11-28, 17:34
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag undrar varför Aktuella brott och kriminalfall-sektionen bara sträcker sig tillbaka till 2007.
Forumet har delats upp i flera forum. Det finns även ett arkiverat forum. Troligen så är det så långt bak som trådar flyttades in i de nya forumen.

(FB) Kriminella nätverk och brottslighet (arkiverad version)
Citera
2015-11-28, 19:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Forumet har delats upp i flera forum. Det finns även ett arkiverat forum. Troligen så är det så långt bak som trådar flyttades in i de nya forumen.

(FB) Kriminella nätverk och brottslighet (arkiverad version)
Det var väl 2009 A, B & K kom till. Sedan flyttades väl som du säger äldre trådar in i den nya delen.
Citera
2015-11-29, 00:45
Medlem
Emerains avatar
I vanlig ordning så följer ni riktlinjer för att klaga på Moderatorsåtgärder när ni vill klaga och ni postar inte heller Off topic i denna tråd.

/Mod
Citera
2015-12-02, 14:24
Medlem
Två trådar jag skrivit i senast i natt är som bortblåsta, finns inte i mina inlägg, prenumerationer eller i papperskorgen. Samma sak hände för någon dag sedan i en annan tråd och efter uppskattningsvis ett halvt dygn så dök tråden plötsligt upp igen i min historik.

Kommer inte ihåg vad TS hade för nick, kommer inte ihåg vart tråden var placerad men letade där jag tyckte att den borde ligga men den verkar helt borta.

Slängs trådar ibland utan att hamna i papperskorgen? Får man inget meddelande isf?
Citera
2015-12-02, 14:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Slängs trådar ibland utan att hamna i papperskorgen? Får man inget meddelande isf?

Ja, om det handlar om regelbrott i trådstarten.

Annars kan det hända att trådar tillfälligt mjukraderas så att användarna inte ser dem. En orsak kan vara att tråden behöver diskuteras eller ses över.
Citera
2015-12-02, 14:34
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Två trådar jag skrivit i senast i natt är som bortblåsta, finns inte i mina inlägg, prenumerationer eller i papperskorgen. Samma sak hände för någon dag sedan i en annan tråd och efter uppskattningsvis ett halvt dygn så dök tråden plötsligt upp igen i min historik.

Kommer inte ihåg vad TS hade för nick, kommer inte ihåg vart tråden var placerad men letade där jag tyckte att den borde ligga men den verkar helt borta.

Standard är numera att trådar slängs i papperskorgen när ts-inlägget / första inlägget varnas. Exempelvis för regelbrott eller undermålig trådstart.

För vissa brott så raderas dock fortfarande startinlägget, exempelvis för brott mot regler som börjar på 1. T ex 1.06 eller 1.01. Dessa regelbrott bedöms alltid av moderatorskollektivet i en omröstning för att de kan få påföljden avstängning. När ett inlägg tas upp för en sådan omröstning så raderas det alltid först temporärt, för att eventuell skada ifall inlägget bedöms som ett regelbrott ska minimeras. Är det ett startinlägg så försvinner hela tråden. Om startinlägget återställs så återställs givetvis hela tråden.

Det är därför en del trådar ibland försvinner för att sedan dyka upp igen. Om ett inlägg raderas för omröstning så får det kontot en notifiering om det hela, detta gäller inte alla som postat i en tråd som försvinner som följd av denna omröstning.
Citera
2015-12-02, 14:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Förklaringen brukar vara att TS innehåller ett misstänkt regelbrott (1.xx-regel). Frias TS återställs tråden och därmed inläggen i den. Fälls TS förblir tråden och inläggen raderade. Vad jag kan se har detta hänt med en av de trådar du skrev i under natten.

Meddelande utgår bara till TS så som det brukar vara vid misstänkta regelbrott.

I det andra fallet kanske du minns fel för jag kan bara hitta en tråd och med din vaga beskrivning finns inte mycket mer att gå på.
Senast redigerad av Tinuviel 2015-12-02 kl. 14:42.
Citera
2015-12-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Standard är numera att trådar slängs i papperskorgen när ts-inlägget / första inlägget varnas. Exempelvis för regelbrott eller undermålig trådstart.

För vissa brott så raderas dock fortfarande startinlägget, exempelvis för brott mot regler som börjar på 1. T ex 1.06 eller 1.01. Dessa regelbrott bedöms alltid av moderatorskollektivet i en omröstning för att de kan få påföljden avstängning. När ett inlägg tas upp för en sådan omröstning så raderas det alltid först temporärt, för att eventuell skada ifall inlägget bedöms som ett regelbrott ska minimeras. Är det ett startinlägg så försvinner hela tråden. Om startinlägget återställs så återställs givetvis hela tråden.

Det är därför en del trådar ibland försvinner för att sedan dyka upp igen. Om ett inlägg raderas för omröstning så får det kontot en notifiering om det hela, detta gäller inte alla som postat i en tråd som försvinner som följd av denna omröstning.

Okej, där lärde jag mig något nytt. Kan ju tycka att någon sorts notifikation borde finnas dels för att forumet fungerar så bra på alla andra sätt och dels för att man ska slippa klia sig i huvudet och undra om man hallucinerat.
Citera
2015-12-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Förklaringen brukar vara att TS innehåller ett misstänkt regelbrott. Frias TS återställs tråden och därmed inläggen i den. Fälls TS förblir tråden och inläggen raderade. Vad jag kan se har detta hänt med en av de trådar du skrev i under natten.

Meddelande utgår bara till TS så som det brukar vara vid misstänkta regelbrott.

I det andra fallet kanske du minns fel för jag kan bara hitta en tråd och med din vaga beskrivning finns inte mycket mer att gå på.

Det var två trådar startade av samma person. Kan inte svära på att jag postat i den andra men jag hade den i mina prenumerationer.
Citera
2015-12-02, 19:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Okej, där lärde jag mig något nytt. Kan ju tycka att någon sorts notifikation borde finnas dels för att forumet fungerar så bra på alla andra sätt och dels för att man ska slippa klia sig i huvudet och undra om man hallucinerat.
Hur skulle denna notifikation annonseras? Det går ju knappast att göra i den tråden som för tillfället inte syns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in