Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Två trådar jag skrivit i senast i natt är som bortblåsta, finns inte i mina inlägg, prenumerationer eller i papperskorgen. Samma sak hände för någon dag sedan i en annan tråd och efter uppskattningsvis ett halvt dygn så dök tråden plötsligt upp igen i min historik.
Kommer inte ihåg vad TS hade för nick, kommer inte ihåg vart tråden var placerad men letade där jag tyckte att den borde ligga men den verkar helt borta.
Slängs trådar ibland utan att hamna i papperskorgen? Får man inget meddelande isf?
Standard är numera att trådar slängs i papperskorgen när ts-inlägget / första inlägget varnas. Exempelvis för regelbrott eller undermålig trådstart.
För vissa brott så raderas dock fortfarande startinlägget, exempelvis för brott mot regler som börjar på 1. T ex 1.06 eller 1.01. Dessa regelbrott bedöms alltid av moderatorskollektivet i en omröstning för att de kan få påföljden avstängning. När ett inlägg tas upp för en sådan omröstning så raderas det alltid först temporärt, för att eventuell skada ifall inlägget bedöms som ett regelbrott ska minimeras. Är det ett startinlägg så försvinner hela tråden. Om startinlägget återställs så återställs givetvis hela tråden.
Det är därför en del trådar ibland försvinner för att sedan dyka upp igen. Om ett inlägg raderas för omröstning så får det kontot en notifiering om det hela, detta gäller inte alla som postat i en tråd som försvinner som följd av denna omröstning.