2015-10-01, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Aldrig ens tänkt på att laga. Lämnar du in jeansen till en vanlig skräddare? Vad kostar det ungefär?

Japp, har lämnat på NK i Göteborg. Alla skräddare bör klara av det, inget avancerat. Lovar att det kommer hålla!
Citera
2015-10-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Är det bara jag som aldrig tagit sönder ett par jeans, vare sig skrevet eller någon annan stans..?

Ett par av mina Denim Demon gick sönder vid gylfen. Har haft flertalet jeans av det märket och kvaliten har alltid varit på topp. Kanske produktionsfel.
Tror att de som har jeans som går sönder i grenen har för tighta jeans och möjligtvis lite "häng".
Citera
2015-10-01, 17:45
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Ett par av mina Denim Demon gick sönder vid gylfen. Har haft flertalet jeans av det märket och kvaliten har alltid varit på topp. Kanske produktionsfel.
Tror att de som har jeans som går sönder i grenen har för tighta jeans och möjligtvis lite "häng".
Kraftiga lår kombinerat med långa kliv är en bra jeansmördare har jag märkt genom åren!
Citera
2015-10-01, 18:40
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Kör nästan enbart Denim Demon här också, synd bara att dom ska lägga ner..
Citera
2015-10-01, 21:38
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Har relativt smala lår och kör aldrig skinny fit. Har en gnutta häng ibland (ser det inte direkt som "häng") men beror på skorna.
Citera
2015-10-01, 21:44
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Har relativt smala lår och kör aldrig skinny fit. Har en gnutta häng ibland (ser det inte direkt som "häng") men beror på skorna.
Jag kör jeans som ser "lagom" ut på mig, inte för tajt och inte för baggy. Har dock ett problem med att mina jeans sitter perfekt över låren men är för tajta över vaderna...
O män kommer ha häng, förutom de som aktivt tränar rumpan o kan fylla ut.
Citera
2015-10-02, 16:20
Medlem
Citat:
Kör nästan enbart Denim Demon här också, synd bara att dom ska lägga ner..

Ja det är tråkigt. Har följt deras utveckling i några år nu. Gillade framförallt deras lite mindre tajta modeller för några år sedan.

Något tips på jeans i liknande kvalitet för runt 1000 lappen?
Deras andra märke Sarva verkar ju rätt intressant och minimalistiskt , precis som det ska vara.

Kör ibland på lite Carhartt för runt 700 när jag varvar mellan dyrare. Tyvärr uppgradera de sin bästa modell Carhartt Klondike pant till en betydligt smalare siluett som sitter för tight på mina ben.
Citera
2015-10-02, 16:21
Medlem
Citat:
Jag kör jeans som ser "lagom" ut på mig, inte för tajt och inte för baggy. Har dock ett problem med att mina jeans sitter perfekt över låren men är för tajta över vaderna...
O män kommer ha häng, förutom de som aktivt tränar rumpan o kan fylla ut.

Kör mer bencurl och knäböj
Citera
2015-10-02, 16:53
Medlem
Mounotos avatar
Citat:

Något tips på jeans i liknande kvalitet för runt 1000 lappen?
Deras andra märke Sarva verkar ju rätt intressant och minimalistiskt , precis som det ska vara.

Citat:
Kör mer bencurl och knäböj
Haha, jag jobbar på det
Köp typ Nudie, lite dyrare första gången man köper men sen får man ju 30 % av på nästa köp man gör om man lämnar in sina gamla jeans (förutsatt att du kör raw).
Citera
2015-11-03, 19:48
Medlem
lugna ner digs avatar
Har ett par slim tapered selvedge 13,5oz från Brave Star på väg till mig. Tillverkade i USA, har fått riktigt bra recensioner och det ska vara ungefär samma fit som på Nudie's Lean Dean. Byxan kostade $79, uppläggning kostade $9 (annars 36" lång) och frakten till Sverige gick på $18. Detta blev 920kr, mycket bra pris! Med svensk moms blir det 1150 kr men det är fortfarande ett bra pris. Skrev dock att jag ville att de skulle skriva "gift" eller liknande på paketet så man slipper svensk moms.
Citera
2015-11-03, 21:13
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Är sjukt insnöad på svarta jeans, har nog i stort sett knatat runt i svarta/gråa varje dag de två senaste åren. Har andra par som jag såhär i efterhand inte fattar varför jag köpte.

Har bland annat jeans från Diesel, Replay och Tiger som jag aldrig använder då jag anser att färgen inte matchar med mycket och oftast är svarta jeans bara så mycket snyggare.

Vilka tvättar tycker ni man bör äga? Räcker det med ett blåjeans (rådenim) och sen enbart svarta modeller? Förut gillade jag G-Star och Replay men känns som att deras slitna jeans passar yngre människor.
Länka gärna schyssta tvättar och modeller om ni har några tips!
Citera
2015-11-03, 23:04
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
Är sjukt insnöad på svarta jeans, har nog i stort sett knatat runt i svarta/gråa varje dag de två senaste åren. Har andra par som jag såhär i efterhand inte fattar varför jag köpte.

Har bland annat jeans från Diesel, Replay och Tiger som jag aldrig använder då jag anser att färgen inte matchar med mycket och oftast är svarta jeans bara så mycket snyggare.

Vilka tvättar tycker ni man bör äga? Räcker det med ett blåjeans (rådenim) och sen enbart svarta modeller? Förut gillade jag G-Star och Replay men känns som att deras slitna jeans passar yngre människor.
Länka gärna schyssta tvättar och modeller om ni har några tips!
Ett par i rådenim är ett måste (seriöst), samt ett par som är riktigt ljusblå samt något där emellan. Självklart kör man på det man gillar men så ser mina jeans ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in