2015-12-01, 18:13
Medlem
FING är en saga på riktigt!

1000:- kommer att nås snabbare än vi tror, senast Q2 2016 tror jag...
2015-12-01, 18:21
Medlem
varmochkalls avatar
Som vanligt är det lätt att vara efterklok. Avvaktade väldigt länge med att kliva på aktien för att trenden och många signaler tydde på krasch. Ändå föll jag på det. Köpte in mig dyrt. Idag har det varit minst sagt panik

Morgondagen bjuda på lite raket. Det tycker ialf jag att aktien förtjänat! Nyheter osv. brukar ju komma ganska lägligt i FPC Sen får hoppas jag att ingen säljer av pga. osäkerheten efter idag
2015-12-01, 18:38
Medlem
Har 200 aktier med ett GAV på 200 kr. Sugen på att köpa mer aktier men känns så sjukt dyrt med 600 kr / aktie nu jämfört med när man sist köpte. Dock vet jag att aktien kommer stiga ännu mer inom en rimlig period.
2015-12-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Köpte 500 st Blanka Fing N på Avanza igår, mest som en trisslott men upp hela 245 spänn nu . Nöjd om jag gör en eller två tusingar sedan säljer jag.
Måste ha blivit en mc Donalds hamburgare för dig med ovan summa efter avdrag på alla kostnader och volan lär inte ha hjälpt mycket heller.
2015-12-01, 19:36
Medlem
Varit för feg för att gå in i fingerprint och har sedan några veckor tillbaka iakttagit aktien i väntan på en krasch.. men någon sådan har ju inte kommit Jag antar att det är lite sent att kliva på tåget nu...
2015-12-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWorldwide
Varit för feg för att gå in i fingerprint och har sedan några veckor tillbaka iakttagit aktien i väntan på en krasch.. men någon sådan har ju inte kommit Jag antar att det är lite sent att kliva på tåget nu...

Det finns uppsida till ca 1000 kr. Så du har fortfarande ca 400 kr att tjäna per aktie. Det har skrivits om att det blir ett prognos på 10 miljarder i omsättning under 2016 , vilket blir något över 1000 kr.

Det har redan skrivits mycket baserad på olika nycklar och faktorer. 1000 kr minst per aktie.
2015-12-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Det finns uppsida till ca 1000 kr. Så du har fortfarande ca 400 kr att tjäna per aktie. Det har skrivits om att det blir ett prognos på 10 miljarder i omsättning under 2016 , vilket blir något över 1000 kr.

Det har redan skrivits mycket baserad på olika nycklar och faktorer. 1000 kr minst per aktie.
Vecka 49 - Positiva och Negativa Triggers http://goo.gl/fVFSHU
Negative triggers- # 1 som kan pressa kursen denna vecka:
Positive Triggers - #1+#5 +# 13 som kan lyfta kursen denna vecka:
.
Positiva Triggers: ÖVERSIKT

1.) Smartphone Lanseringer med fingerprint sensor

Morgondagens telefonsläpp (1400 Beijing tid tror jag (+7h). Dvs 0700 här.)
Morgon PM att vänta? *Hoppas*

"TCL P590L Will Be Announced on December 2nd; 5-inch Device with Fingerprint Scanner, Priced at $78"

Ny lur imorgon, Onsdag- men ej Huawei --den är den är på torsdagen!

Imorgon TCL, 14.00 lokal tid tror jag, isf 0700 här om det är Beijing tid...
Se min tidigare länk ang TCL för mer info..

http://www.gsmdome.com/tcl-p590l-will-be-announced-on-december-2nd-5-inch-device-with-fingerprint-scanner-priced-at-78
Xiaomi May Stock Up Mi 5 , Expected Release In January 2016
According to the latest rumors, we will meet the new Xiaomi Mi 5 flagship as soon as January 2016. Now, Pan Jiutang, the analyst from China has revealed some more details about the upcoming device.
He revealed earlier today via a Weibo post that Xiaomi will start selling Mi 5 to the masses after the Spring Festival that happens in February in China. There will be a plenty of stock available for sale, which means the company hopes to sell a lot of units of the upcoming flagship.
Specs wise, nothing is confirmed, but it is said that the phone will feature the new Snapdragon 820 quad-core chipset with a 5.2-inch FHD 1080p display and 4GB of RAM. There will be a 3000mAh battery on board. Details about the camera and other specifications is yet to be known.
Overall, it looks like we will have to wait at least a couple of months more for the Xiaomi Mi 5 launch. Since the company is taking so much time to update the lineup, we hope that the phone offers the best specs for a decent price.

Mi5 kommer kanske med FPC1200 ?
http://www.gizmochina.com/2015/11/26/xiaomi-may-stock-up-mi-5-in-plenty-expected-release-in-january-2016/

StreetDog‏@alpine890 13 timför 13 timmar sedan
Jag siktar på att vi ser TCL den 2/12, TENAA läckor är 99,99% rätt. http://www.gsmdome.com/tcl-p590l-will-be-announced-on-december-2nd-5-inch-device-with-fingerprint-scanner-priced-at-78

"ZTE Nubia Z11 To Release By Q1" = expect extreme revenue for Q1 - 2016. FPC ? Antagligen! http://www.gizmochina.com/2015/12/01/zte-nubia-z11-to-release-by-q1-2016-with-snapdragon-820/

2.) Smartcards with FPC sensors under 2016

Det som är mest spännande är om JL säger något om smarta kort!

Då exploderar kursen om minsta signal ges om påbörjad försäljning inom det segmentet!!

3.) MÅNGA MÖJLIGA OMRÅDEN EFTER SMARTA KORT för FPC sensors

FPC+Zwipe

http://www.racksecure.net/products/fingerprint-activated-rfid-swipe-card-desfire-ev1-4k

4.) Gapet mellan marknadsledaren FPC och konkurrenterna kommer utökas

5.) JL/ Urban Fagerstedt presentations/Interviews- positive och självsäker

6.) Ny Carnegie Köp Rek- Kurspotential överstigande 600 kr.

7.) Otippade positiva PM om smartphone lansering med FPC sensor- Händer ganska ofta nuförtiden

8.) Index fonder börjar köper FPC

9.) Positive TA/Market analysis Market indicators from other companies FPC works with (Crucial Tec, SMIC etc.

Top5 köp/sälj idag. UBS/MSI vräkte ur sig sammanlagt 505k aktier. Certifikaten förstörde dagens uppgång. Blått imorn

FPC, CT, O-film Customer List(will continue to Update) http://blog.daum.net/serapeum/7593979

Vilken rörelse! Detta hände i Fingerprint idag!

Av tasajten.se , Daytrader
igår 18.27, 2 kommentarer
Det pågår en short-squeeeze i Fingerprint. Alla stora fonder ligger på köpsidan och har inte på långa vägar fått in så mycket aktier i portföljen som vore "hälsosamt". Detta diskuterade vi i gårdagens blogg.

Vi kan i diagrammet till höger se att aktien stiger utan rekyl, och detta bekräftar denna tes - fonderna ligger snett. Enda orsaken att aktien inte stiger ännu fortare är att några placerare som redan varit lång, nu tar hem sin vinst genom att kliva av tåget.

Fingerprint dagsdiagram (diagram källa: Infront)
Fingerprint dagsdiagram (diagram källa: Infront)
Var RSI-kurvan befinner sig är just nu ointressant, eftersom vi vet att den befinner sig uppe i nättaket.

I första hand skall aktien alltså upp (som tidigare nämnt) till +20 % som är tumregeln vid "nya all-time-high" dvs +20 % på 530 kr, vilket ger 636 kr. Målkursen ur det kortare perspektivet är 630-730 kr.

Kan Fingerprint fortsätta vidare upp, ännu högre?
-Jajemen, lika säkert som amen i kyrkan!

Men kan aktien verkligen nå 1000 kr?
-Har Påven lustig mössa?

För att se diagram:
http://www.tasajten....-idag--29469413

Fingerprint Cards B

Tidpunkt Värde
Idag 08.00 620,00 SEK
När inlägget skrevs 620,00 SEK

10.) Blankare kan varit tvungit att köpa tillbaka FPC aktier snart- driva upp kursen
Lite info om Coatues blankning:

Förlust: 218-249 miljoner
Snitt: 373-404
Blankat vid sju tillfällen

https://goo.gl/Jqi3IH

11.) Insiders Köper

12.) Det går bra på FPC Smartphones!

13.) FPC kan kommer i Samsung Snart!

14.) Prognos for 2016

15.)
Crowhater’s words of wisdom:

Då skulle man helt klart kunna säga att vi bör få MINST 8.6 mdr i prognos för nästa år.

Bara detta skulle innebära med dessa parametrar.
Opex 500M, PE tal 30, BM 45% , skatt 22%, 64 miljoner aktier.

....en vinst på 2,64mdr som motsvarar en kurs på 1237 sek
Avanza Forum: Prognos:

FPC 2016 Revenue: (pe:30,opex 450M,margin 40%)

6mdr -> 712:-

7mdr -> 860:-
8mdr -> 1005:-
9mdr -> 1151:-
10mdr -> 1300:-

my Guess: 9-10mdr

DETALJER: http://goo.gl/fVFSHU
1) Smartphone Lanseringer med fingerprint sensor

30/11: Vivo X6

1/12: Samsung A9 ( ?)
2/12: TCL

3/12: Xiaomi MI 5 (?)
2015-12-02, 00:37
Medlem
Mouses avatar
Tack för den sammanställningen Heaton!
Sitter bara och myser i FPC just nu. Första gången jag någonsin prickat en dipp var FPC på 315:- (blygsamt belopp), sålde av lite i veckan så jag bara har vinstaktier kvar nu. Inser ju dock nu att jag inte borde sålt, men men jag klagar inte
2015-12-02, 01:15
Medlem
Snabbt prisfall på fingersensorer
Kl. 14:35, 24 sep 2015 65

Biometri Priserna på fingeravtryckssensorer har nyligen fallit till under 5 dollar och lär sannolikt falla ytterligare under 2016. Det skriver nättidningen Digitimes, som hänvisar till industrikällor.
Priserna på avtryckssensorer har enligt Digitimes kommit ned från 7-8 dollar i början av 2015 till att nu ligga under 5 dollar. Som skäl till nedgången anför nättidningen bland annat det ökade antalet leverantörer samt prispress från kunder i Kina och Taiwan.

Med tanke på den ökande konkurrensen i sektorn kommer priserna på fingeravtryckssensorer sannolikt att närma sig 3 dollar under 2016, enligt Digitimes källor. Produktionskostnaden är lägre än 2 dollar, enligt samma källor.
2015-12-02, 01:19
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guckan
Snabbt prisfall på fingersensorer
Kl. 14:35, 24 sep 2015 65

Biometri Priserna på fingeravtryckssensorer har nyligen fallit till under 5 dollar och lär sannolikt falla ytterligare under 2016. Det skriver nättidningen Digitimes, som hänvisar till industrikällor.
Priserna på avtryckssensorer har enligt Digitimes kommit ned från 7-8 dollar i början av 2015 till att nu ligga under 5 dollar. Som skäl till nedgången anför nättidningen bland annat det ökade antalet leverantörer samt prispress från kunder i Kina och Taiwan.

Med tanke på den ökande konkurrensen i sektorn kommer priserna på fingeravtryckssensorer sannolikt att närma sig 3 dollar under 2016, enligt Digitimes källor. Produktionskostnaden är lägre än 2 dollar, enligt samma källor.
Vilket är positivt då för aktien antar jag? Ursäkta min eventuella efterblivenhet.
2015-12-02, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Tack för den sammanställningen Heaton!
Sitter bara och myser i FPC just nu. Första gången jag någonsin prickat en dipp var FPC på 315:- (blygsamt belopp), sålde av lite i veckan så jag bara har vinstaktier kvar nu. Inser ju dock nu att jag inte borde sålt, men men jag klagar inte

Jag sålde lite också. drömmar om att köpa "ocean front property" i Florida. Men det alltid kliar i köp fingret när FPC dippar lite!
2015-12-02, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Jag sålde lite också. drömmar om att köpa "ocean front property" i Florida. Men det alltid kliar i köp fingret när FPC dippar lite!
Grattis!

Det är du värd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in