Citat:
Ursprungligen postat av
biggestblow
I övrigt har du nämnt att du inte värdesätter en fingertrycksavläsare på din mobil. Det kanske är där skon klämmer. Du förstår dig inte på tekniken och vilka fördelar den har, och uppskattar därför inte den. Dock borde du kunna förstå att det finns många andra, miljontals konkurrenter, som går bananas när de hör att en viss ny modell kommer ha en förbättrad fingertrycksavläsare.
Yes jag har en sådan, men jag använder den aldrig i princip.
Citat:
Ursprungligen postat av
biggestblow
Förklara gärna vad mer det är du ser är så förfärligt med bolaget?
Jag har inget problem med bolaget, det kan säkert gå ok. Men det är på längre sikt jag investerar. Betydligt längre än de flesta på detta forum och i synnerhet i just denna tråd. Därför köper jag inte FPC efter det omöjligt går att säga hur det går om 10 år.
Sekten och kulten kring bolaget är nog det som skrämmer mig mest. Många har skaffat sig lite väl bra självförtroende som investerare och kommer att bränna sig rejält inom en snar framtid.
Det är svårt för mig att föreställa mig ett scenario i framtiden där FPC bara håvar in vinsten och ingen konkurrens finns. Så kommer det inte bli. Teknik blir alltid prispressat till max i förlängningen. Aktien är bra nu och kanske upp till ett år framåt men det intressanta för mig är längre bort än så.
Jag letar mer efter "självspelande pianon" till bolag att köpa aktier i och det finner jag inte FPC vara på långa vägar.
Några exempel på kvalitetsaktier jag gillar: Google, H&M, SCA, Industrivärden, Investor etc.
DVS aktier som bara går och går och ger löpande utdelning.