Citat:
Ursprungligen postat av
zumgalli
Kan passa på att svara i tråden för lite uppföljning.
Jag fick berättat för min sambo som blev väldigt ledsen och besviken, mest för att jag sa till henne sist att detta var sista gången. Även berättat för min familj, vilket var väldigt tufft, men grymt skönt i efterhand. Familjen finns där du inte kan lösa dina egna problem eller behöver hjälp. Ta vara på det.
Min sambo har också fått ta all kontroll över ekonomin tills jag är klarar av det igen. Vilket återstår att se, men inte allt för långt in i framtiden hoppas jag.
Samtidigt tog jag kontakt med en öppenbehandling som ska kontakta mig inom kort för att hjälpa mig att bryta mitt oönskade beteende och komma tillrätta med problemen..
Väldigt tufft att inte ha några pengar att köpa eller kunna spendera några hundralappar på nöje (_inte_ spel med pengar). Utan undvara lite för att handla hem något extra fint käk, gå ut och käka, "investera" i någon serie, eller köpa något datorspel, etc.
Det känns betydligt bättre, och för min egen del hoppas jag att det fortsätter på samma bana.
Tack för feedback och inputs!
Grattis zumgalli! Du överlevde sambon, härligt! Nu har du äntligen fått lite frist. Passa på nu och möt din sambo och uppskatta henne för den hon är. Din familj är också påkopplad och förstår vilka problem du har. Du har även sökt hjälp, starkt!.
Nu har du hamnat i en väldigt känslig situation och då är nog råd och tips inte flashback rätt forum för att gå vidare men jag ska försöka välja min ord så gott det går.
När, om jag får säga kommande smekmånad så sakta börjar lägga sig och allt går tillbaka till vardagen igen så är det din egen rannsakan som är nr 1! Att det gick bra denna gången är inte säkert det gör om du trillar dit igen. Det här måste du se som en allvarlig väckarklocka och du har fåt Tid! Använd nu denna tid till att ta ta i dig själv när du är ensam inse att du fortfarande har problemet kvar.
Gud Nåde! vilken tur du hade att sambon fortfarande tycker om dig.
Att du inte kan hantera din egen ekonomi och lämnat bort den är OK för stunden men på sikt ska du fungera som alla andra samhällsmedborgare och kunna ha ditt eget kort betala räkningar osv. Använd även den tid du harr fått tiil att fundera över hur du ska hantera det i framtiden. Med det önskar jag dig och din sambo all lycka som tänkas kan.