2016-09-28, 20:56
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Tack ScarySully för orden.
Ja, jag ska faktiskt träffa nån och snacka med.
Jag vet bara inte vad mitt missbruk ska ersättas med, dock bor jag i hus snart så kommer ju bli sysselsatt upp till röven men det är bara roligt, gillar att fixa, bygga och lösa praktiska saker.
Kan vara en bra ersättare, bli nån sorts ständigt upptagen man som hela tiden har bollar i luften.
Jag är nog lite så små dampig egentligen men väljer ofta att snöa in mig i saker och spel är ju något man snöar in sig i.
Jag har ingen ork att få återfall idag, har känslan jag behöver.
Sist sluta jag med tungt drogmissbruk och spelmissbruk samtidigt, bara bestämde mig.
Den här gången har jag samma känsla.

Ska se vad terapeuten har att säga mig och hjälpa mig med, ska bli intressant.
Jag gick på spelberoende möten några gånger innan jag fick kontakt med en Psykolog. Är så glad över att jag fick möjligheten att få en professionell psykolog. När det gäller missbruk så är inte missbruket det största problemet. För mig var det massor med problem som låg bakom missbruket, vilket min psykolog och jag såg.

Så jag rekommenderar dig till att kontakta en Psykolog för att prata om dina känslor. En person som du helt kan öppna dig för.
Citera
2016-09-28, 21:02
Medlem
likeets avatar
Okej låter bra det.
Ja jag tror samma, jag är väldigt inbunden i mig men utstrålar verkligen inte detta, jag är en glad skit som alltid skämtar o håller på, men inne i min hjärna mår jag piss.
Ända gången jag känt mig riktigt lycklig är på droger.
Lite magstarkt att säga men det är sant.
Missbruket gör det bara så jävla mycket värre.
Mitt förra ras i livet tog jag 5 gram amfetamin i hopp om att ta livet av mig, som tur var klarade jag mig av nån andlig anledning.

Jag gillar att prata känslor, beteenden hos människor, olika situationer, alltså tänker ofta väldigt psykiskt.

Tack för tipsen!

Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag gick på spelberoende möten några gånger innan jag fick kontakt med en Psykolog. Är så glad över att jag fick möjligheten att få en professionell psykolog. När det gäller missbruk så är inte missbruket det största problemet. För mig var det massor med problem som låg bakom missbruket, vilket min psykolog och jag såg.

Så jag rekommenderar dig till att kontakta en Psykolog för att prata om dina känslor. En person som du helt kan öppna dig för.
Citera
2016-09-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
Fucking this, bra skrivet ScarySully!

Tillägg: Som AA, erkänn för dig själv att du har ett problem med spel / jag är spelberoende.
Insikt kan förtydligas genom att faktiskt uttala orden.

Tack för det
Citera
2016-09-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Tack ScarySully för orden.
Ja, jag ska faktiskt träffa nån och snacka med.
Jag vet bara inte vad mitt missbruk ska ersättas med, dock bor jag i hus snart så kommer ju bli sysselsatt upp till röven men det är bara roligt, gillar att fixa, bygga och lösa praktiska saker.
Kan vara en bra ersättare, bli nån sorts ständigt upptagen man som hela tiden har bollar i luften.
Jag är nog lite så små dampig egentligen men väljer ofta att snöa in mig i saker och spel är ju något man snöar in sig i.
Jag har ingen ork att få återfall idag, har känslan jag behöver.
Sist sluta jag med tungt drogmissbruk och spelmissbruk samtidigt, bara bestämde mig.
Den här gången har jag samma känsla.

Ska se vad terapeuten har att säga mig och hjälpa mig med, ska bli intressant.

Det behöver inte nödvändigtvis vara så att du letar efter en grej att ersätta med.
Du bör med fördel försöka fundera ut vad du skulle vilja lägga din tid på.
På en spelberoendekurs brukar man få skriva ner grejer man tycker är roligt samt grejer man gärna vill testa. Sedan får man i "hemläxa" att göra minst en grej från varje lista.
Försök hitta och upptäcka många grejer. Det gör också att du har massor av alternativ när du av någon anledning inte kan vill/göra en grej.
Fixa och dona i ett hus är ju jättebra.
Sedan är sociala grejer bra som div sporter, hobbies mm.
Är man ensam är det lätt att grubbla/fundera. Har man fullt upp och omgiven av andra hinner man inte med det lika lätt. Och det är också en bra ingång till att utöka bekantskapskretsen.
Citera
2016-09-28, 22:25
Medlem
likeets avatar
Kloka ord.
Det är mest dö-tiden när man på kvällen avrundar innan man ska sova det varit väldigt lätt att spela.
Jag behöver nog aktivera mig lite mer som du skriver, jag ska göra allt i min makt nu.
Kommer uppdatera hur det går.
Spelfri idag iaf, inte ens en liten youtube video eller stream.
Klapp på axeln.

Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Det behöver inte nödvändigtvis vara så att du letar efter en grej att ersätta med.
Du bör med fördel försöka fundera ut vad du skulle vilja lägga din tid på.
På en spelberoendekurs brukar man få skriva ner grejer man tycker är roligt samt grejer man gärna vill testa. Sedan får man i "hemläxa" att göra minst en grej från varje lista.
Försök hitta och upptäcka många grejer. Det gör också att du har massor av alternativ när du av någon anledning inte kan vill/göra en grej.
Fixa och dona i ett hus är ju jättebra.
Sedan är sociala grejer bra som div sporter, hobbies mm.
Är man ensam är det lätt att grubbla/fundera. Har man fullt upp och omgiven av andra hinner man inte med det lika lätt. Och det är också en bra ingång till att utöka bekantskapskretsen.
Citera
2016-09-28, 22:37
Medlem
Är så trött. Kommer aldrig lyckas sluta.

Är riktigt illa spelberoende sen 12 år tillbaka. Spelar för enorma summor. Extremt höga bets. Vann riktigt stort ikväll, 3000xbet, och bara grämer mig för att betet var en tiondel av vad det brukar vara. Samtidigt som tanken "det här skulle jag ju missat om jag hade slutat idag" kommer. Om (senast) några veckor sitter jag där igen och undrar vad som hände.

Är så fruktansvärt trött. Jag vill inte det här, jag vill inte vara beroende, men jag kan aldrig lyckas hejda mig. Vill inte söka hjälp, för jag kommer ALDRIG berätta för min familj -jag menar det. Aldrig. Och det verkar vara ett "krav". Vill inte heller att det ska stå i min sjukhusjournal. Och psykolog har inte hjälpt för andra problem. Det känns bara hopplöst.
Citera
2016-09-29, 00:05
Medlem
Äh vad i helvete. Sitter man där igen och har spelat för för mycket. Blir så trött på mig själv. Jag vet ju innerst inne att det kommer sluta med att man spelar bort skiten, trots att man haft tur och vunnit tillbaka några gånger på sista snurret.

Så nu är det fan krafttag som gäller. Ingen mer insättning what so ever. Första målet är att klara en månad nu - och förhoppningsvis mer efter det. Lyckas jag inte med det, så tänker jag fan ringa en stödlinje. Trots att jag inte ligger back så närmar jag mig nollpunkten mer och mer för varje dag som går. Jag vill verkligen inte spela bort mer nu, och jag hoppas att jag går in här och läser mina egna ord om jag känner ett sug.

Orkar inte med mig själv.
Citera
2016-09-29, 10:54
Medlem
Jävla skit! Går ju fan inte att sluta. Satsar en tusing till odds 3,5 på Champions League. Alla matcher klara förutom man city. Dom har fem klara chanser sista 10 där bollen bara ska in, men misslyckas. Att man alltid är så jävla nära gör att man känner "jag kan det här, analyserar rätt men blir fel."

Nästa gång man känner att man har koll vill man inte stå utanför om det skulle gå in. Egentligen borde man tänka logiskt att det finns inga säkra bets, och att man i längden går plus på att bara skita i det.

Skitspel!
Citera
2016-09-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Äh vad i helvete. Sitter man där igen och har spelat för för mycket. Blir så trött på mig själv. Jag vet ju innerst inne att det kommer sluta med att man spelar bort skiten, trots att man haft tur och vunnit tillbaka några gånger på sista snurret.

Så nu är det fan krafttag som gäller. Ingen mer insättning what so ever. Första målet är att klara en månad nu - och förhoppningsvis mer efter det. Lyckas jag inte med det, så tänker jag fan ringa en stödlinje. Trots att jag inte ligger back så närmar jag mig nollpunkten mer och mer för varje dag som går. Jag vill verkligen inte spela bort mer nu, och jag hoppas att jag går in här och läser mina egna ord om jag känner ett sug.

Orkar inte med mig själv.

Om du är fast i ett spelberoende så lär du sluta på minus och mer där till. Med tanke på att ditt belöningssystem skall ha sin del av kakan. Samt att det destruktiva i spelandet kommer att kännas mer och mer som vinsten och inte att vinna massa av dollars... Fast jag inte känner dej så kan jag lova att du kommer tänka samma tanke om nån månad att "jag måste fan ringa en stödföreningen". Gör det redan nu.
Det som fungerade för mej när jag blev ren för 5 år sedan är att någon tog kontroll över alla mina pengar/bankkort/inloggningsuppgifter/
pass osv. På så sätt tvingar du hjärnan att ge upp. Men då gäller det så klart att ha en person i sin omgivning som är stenhård.

Ta hjälp nu så slipper du ännu mer konsekvenser... Det tråkiga börjar när du spelar bort lägenhet, x-antal miljoner och din närmaste krets tillit.

Bara kör!
Citera
2016-09-29, 17:25
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Är så trött. Kommer aldrig lyckas sluta.

Är riktigt illa spelberoende sen 12 år tillbaka. Spelar för enorma summor. Extremt höga bets. Vann riktigt stort ikväll, 3000xbet, och bara grämer mig för att betet var en tiondel av vad det brukar vara. Samtidigt som tanken "det här skulle jag ju missat om jag hade slutat idag" kommer. Om (senast) några veckor sitter jag där igen och undrar vad som hände.

Är så fruktansvärt trött. Jag vill inte det här, jag vill inte vara beroende, men jag kan aldrig lyckas hejda mig. Vill inte söka hjälp, för jag kommer ALDRIG berätta för min familj -jag menar det. Aldrig. Och det verkar vara ett "krav". Vill inte heller att det ska stå i min sjukhusjournal. Och psykolog har inte hjälpt för andra problem. Det känns bara hopplöst.

Du behöver absolut inte berätta för din familj om du inte känner att det är en option.
Tips: Gå till spelförening och bara lyssna en gång, man behöver inte dra sin story.
Räcker med ett: "Hej jag heter SweetinSthlm och jag är här för att lyssna, jag stanna där."'
Citera
2016-09-29, 20:30
Medlem
Thraxxs avatar
Fy fan fick världens återfall idag alltså :/ Tvinga en polare att sätta in 5k på mitt casumo konto för att sedan betala han kontant. Han tvekade först men när jag e spelsugen så kan jag övertala vem som helst att det kommer gå bra. Satte mig på book of the dead med 50 kr per spin. En 15/20 minuter tog det för att lira bort varenda krona och nu sitter man här med världens ångest och ånger. Kunde inte hjälpa mig själv blev så EXTREMT SPELSUGEN! Hade riktigt jobbig abstinens kunde inte sitta stilla eller tänka på något annat än att få snurra det där hjulet på automaten.

Det stämmer nog en som jag hörde berätta på en förening för spelmissbrukare " En gång en missbrukare alltid missbrukare, Man kommer aldrig ifrån det de enda man kan göra det är att dämpa suget.
Citera
2016-09-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
Du behöver absolut inte berätta för din familj om du inte känner att det är en option.
Tips: Gå till spelförening och bara lyssna en gång, man behöver inte dra sin story.
Räcker med ett: "Hej jag heter SweetinSthlm och jag är här för att lyssna, jag stanna där."'

Jag vet inte vad det skulle ge. Jag vet att det finns fler som jag. Drar mig även för det då jag är tjej, minoritet vad gäller detta beroende. Men vet samtidigt inte vad jag ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in