Citat:
Ursprungligen postat av
Prio4
Här.
Jag tycker? Hela USA skrattade åt det republikanska primärvalet 2012, Mitt Romney var precis som du säger en kompromiss med väldigt lite karisma och noll ideologisk övertygelse. Ett mellanval med en mellankandidat helt enkelt, skämten duggade tätt om att om valet stod mellan en sten och Obama så hade de flesta republikanerna valt stenen.
Men orkar inte gå OT mer så skriv återigen att jag borde läsa på och inte begriper så avslutar vi det här efter det.
Hans kandidatur, inte hans politik. Romney är en kompromisskandidat med kompromissåsikter som inte skulle elda upp några massor genom spektakulärt uppträdande, men hans inträde skulle pumpa in nytt blod i primärvalen och ändra spelplanen helt.
Du menar att årets fält är mindre skrattretande? Det är just i den gyttja som utgör årets fält, en blandning av tandlösa och tokstollar, som det finns utrymme för en sen kandidatur.
Han är en tråkkandidat med electable, till skillnad från i princip hela det övriga fältet. Partihöjdarna letar inte efter en "spännande" kandidat, man letar efter någon som kan slå Hillary. Och som du såg i artikeln jag länkade till hade han slagit Trump enkelt i NH.