2015-12-01, 13:17
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Källa?! Innan 10/7.

FUP 1592
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-07-10 13:10

-Äh, har du vid nåt tillfälle där på kvällen hälsat på din granne?

Det kunde va fredag eller lördag, jag tror på lördag jag åkte hem, efter att jag har tankat.

- Hm, hejade du på din granne då?

Det är mycket möjligt, varje gång jag ser honom jag hälsar på honom

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Och förhörsledaren använder fula trix och påstår den 15 September i förhör att NB aldrig sagt det han faktiskt sa den 7 Juni, med andra ord förhörsledaren LJUGER !!!:

FUP 1654

- Ja. Och det var lördag kväll.

Ja

-äh ja. Vi har ju förhört dig tidigare om vad du har gjort på lördagkvällen där du detaljerat har fått berätta vad du har gjort.

Det har jag sagt att jag har åkt och tankat.

- Nej det har du inte gjort. (POLISEN LJUGER !!!)

Jag minns att jag har sagt det.

- Ja jag undrar varför du inte har sagt det, för det har du inte sagt förut. (POLISEN LJUGER, IGEN !!!)

Som jag minns och jag, jag sa att jag åkte för att tanka.

- Ja det är din, det är din uppfattning.
-Det är ju inga problem för förhören är ju inspelade så att precis vad som har sagts det är ju bara och --spola tillbaka och titta.

Jag minns, jag minns inte exakt vad när jag sa det under vilka förhör jag har sagt att jag har tankat, men jag har sagt att jag har åkt och tanka.

Varför ljuger du? Behöver du det för att kunna "vinna" argumentationen?

Mycket fetstil här, men jag antar att du kastar dig in i diskussionen med att säga att jag ljuger?
Jag antar vidare att det är om förhören före den 10/7, och det faktum att NB kände till vittnesmålen, som du påstår att jag ljuger.
Klart du skall få en källa på det:

(FUP s. 1489)
Citat:
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-06-15 15:15 diarienr: 5000-K698204-15
Hur kommer det sig att din bil är synlig kvart i åtta då? Ute körandes
Verkligen inte kördes, på vilken ställe sågs min bil?
...
Men nu är det så här att din bil är synlig körandes på vägen från Martorp mot
Blomberg
, det är ungefär kvart i åtta söndagkvällen den sjunde juni
Jag går inte med på det här, jag var hemma under den här tiden

(FUP s.1525 )
Citat:
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-06-22 12:11 diarienr: 5000-K698204-15
Mmm, jag vet säkert att under den tiden jag pratade, hur kunde granne se mig när jag åkte,
jag förstår inte
Men jag vet inte varför du pratar om grannen
Det var väldigt konstigt att jag sa så, jag vet inte (ohörbart…) jag garanterat att hundra
procent just då jag var hemma och nån påstår att ha sett min bil…

EDIT: Han konfronteras med uppgiften att han blivit sedd i bilen redan den 14/6, d.v.s. 3 dagar efter att T&A lämnat uppgifter därom:
(FUP s.1407)
Citat:
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-06-14 12:27 diarienr: 5000-K698204-15

Den sjunde juni i år, mellan 19:30 och 19:45, så ses din bil, på vägen från Martorp mot
Blomberg

Det kan inte stämma, min bil stod äh, hemma från klockan halv sex till klockan åtta
Senast redigerad av farbror_barbro 2015-12-01 kl. 14:03.
2015-12-01, 13:22
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo

Därför är det många som förhåller sig skeptiska till den officiella versionen. Trots att man ju måste göra som du säger. Döma efter vad som finns och inte efter vad som inte finns, trots att det är mycket underligt.

I det här fallet är det intressanta (och lugnande, om man nu är orolig) att det inte finns NÅGRA spår på tejpen och repet, av varken Nerius eller någon annan. Däremot finns det gott om spår på annat, både på mordplatsen och på offret.
2015-12-01, 13:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JWP
Inget spår efter MGM på snaran som Lisa hade runt halsen.
Inget spår efter MGM på tejpen Lisa hade runt huvudet och inget spår på tejprullen efter MGM.
Inget spår I MGM:s bil efter Lisa.

Dessa är centrala delar i mordet.

Tveksamma och osäkra vittnen som åklagaren använt som bevis mot MGM.
Tiden för hur lång tid mordet antas ha tagit är för kort.
Mordet med alla momenten runt omkring måste ha tagit längre tid än åklagarsidan påstår.

Motivbilden som åklagarsidan fört fram är bara antaganden. Inget de kan bevisa, men motivet är inte det viktigaste.
Du filtrerar bevisen så att de passar dig:
DNA från både NB och LH finns på snöre av samma slag som det i snaran runt hennes hals. Snöret återfanns på mordplatsen. Detta jämställer jag med spår av NB på mordvapnet.

Du kan ju jämföra med ett knivmord: om MGMs och offrets blod finns på kniven (som i Linköpingsfallet) kräver man inte att den skall sitta kvar i offret för att MGM skall vara bunden till gärningen.

Nej, mordet "måste" inte alls ha tagit längre tid än vad åklagaren påstått. Gör gärna en tidslinje och visa för oss andra varför tiden inte räcker till.
2015-12-01, 13:45
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Har någon här lyssnat på när Helene Almgren berättar hur de hittade lisa i tingsrätten?

Jag rös när jag hörde det. Att knäna pekade nedåt åt skåpets botten och smalbenen uppåt. Onaturlig vinkel.

Fyfan vilka hemska bilder det måste vara. Tur ändå att man inte sett dom.

Det där har jag funderat på, för enligt obduktionsrapporten hade hon inga skador mer än svullnad ( tror jag det var) på ena knäet. ?
2015-12-01, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du filtrerar bevisen så att de passar dig:
DNA från både NB och LH finns på snöre av samma slag som det i snaran runt hennes hals. Snöret återfanns på mordplatsen. Detta jämställer jag med spår av NB på mordvapnet.

Du kan ju jämföra med ett knivmord: om MGMs och offrets blod finns på kniven (som i Linköpingsfallet) kräver man inte att den skall sitta kvar i offret för att MGM skall vara bunden till gärningen.

Nej, mordet "måste" inte alls ha tagit längre tid än vad åklagaren påstått. Gör gärna en tidslinje och visa för oss andra varför tiden inte räcker till.

En tidslinje tror jag inte någon kan göra som menar att NB är oskyldig.
NB har påstått att han var hemma under den aktuella tiden som flera vitten sett honom köra bil som en dåre på olika platser.
Jag hänvisar till den tidslinje som jag tidigare lagt ut på tråden som klar och tydligt visar vad han gjort under aktuella tider enligt vittnen.
Hans hustru och bror kan/ vill inte ge honom alibi.
NB saknar alibi för tiden.
2015-12-01, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När man ser på en sådan här sak måste man kontrollera vad gjorde NB söndagen den 7 juni mellan 19.00 - 20.00., den tiden fanns han i sin bostad som är mycket lätt att få bekräftat.
Att en person kan ta fel på en dag är inget ovanligt sådant händer, men det måste kontrolleras mot andra saker.
NB är helt säker på att det var lördag som han var till Martorp och fyllde diesel till sin bil.
Enligt FUB sid 1653
Sedan fanns det saker från Lisa som blivit placerade på grusvägen mellan cafeet och Martorp som är en sträcka på ca 3 km.
Tidscykeln är mycket viktig och i det här fallet fanns ingen tid för något mord eller placering av de här sakerna.

FUP 1251
Citat:
Har du Irena lämnat lägenheten någon gång efter kl 14.
Efter kl 14 så var det bara kl 20 på kvällen.
Vad hände då?
Då åkte jag o min man till Källby för att tanka bilen.

Intressant att tanke på flera ställen samman dag i närheten av varandra annars. Tyder i mina ögon snarast på att några försökt att synka en historia som trådar upp sig i detaljerna.
Tänka sig hur olika de verkar tanka denna bil, tänker jag.
2015-12-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
FUP 1251

Intressant att tanke på flera ställen samman dag i närheten av varandra annars. Tyder i mina ögon snarast på att några försökt att synka en historia som trådar upp sig i detaljerna.
Tänka sig hur olika de verkar tanka denna bil, tänker jag.

Han kanske haft otur och fått ett litet hål i tanken?
2015-12-01, 14:23
Bannlyst
Den som skiter i det mesta!
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Två saker mitt i alla vetenskapliga utsvävningar:

"Om det är han som gjort det,är han inte min bror längre"...Ett tänkvärt uttalande från lillebror.

Samt,Bajsandet...vem fan sätter sig och krämar mitt på sin arbetsplats utan att ta bort det?!

Vi kan nog alla bli sjuka och behöva skita på plats och ställe NU! Men de flesta skulle nog ta rätt på sina uttryckta extremiteter, liksom den eventuellt kåtslagsframkallade våndan i att spruta armatursocklarna i skyddskåpan med lite blodsprängt kuksnor. Men inte Nerijus. Anledningen torde väl vara svårförklarad som annat än att han inte riktigt bryr sig om det som andra skulle göra...

Och just detta mönster hos denna person tror jag inte är någon unik tillfällighet. Den kan vara behjälplig som kringla vid slutsats analysen. Halsbandet ekar där som en slemfluga genom rosetten.
2015-12-01, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Han kanske haft otur och fått ett litet hål i tanken?

Det måste vara ett ganska stort Hål i tanken - En sådan Otur igen.
Men många gör som Stutsen ---Dom stoppar huvudet i sanden och vill inte se alla fakta och verkligheten.
Ja...vill man blunda för sanningen så blir det Strutsar.
2015-12-01, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
Ja...men lägg ut FAKTA och BEVIS då, men det tror jag inte du kan.
Alla åsikter är välkomma...har man sedan bevis och fakta så är det intressant.
Att du blir raderad när du kallar folk för idioter eller om du framför värdelösa fantasier.
Ja.. då förstår jag du blir raderad.

Det med att kalla varandra idioter hit och dit är ju lika från båda lägren.
Båda är lika goda kålsupare i det fallet.
Det är inga fantasier jag kommer med utan det är fakta från FUP.

Jag konstaterar endast att där finns svagheter i FUP.
En skicklig advokat kan möjligtvis få material för att så tvivel i åklagarsidans påståenden om hen tex begär en ny utredning om DNA-spåren med utomstående experter bla.
2015-12-01, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JWP
Det med att kalla varandra idioter hit och dit är ju lika från båda lägren.
Båda är lika goda kålsupare i det fallet.
Det är inga fantasier jag kommer med utan det är fakta från FUP.

Jag konstaterar endast att där finns svagheter i FUP.
En skicklig advokat kan möjligtvis få material för att så tvivel i åklagarsidans påståenden om hen tex begär en ny utredning om DNA-spåren med utomstående experter bla.

Om man ska leta bland alla smådetaljer så finns det naturligtvis brister i alla FUP.
Men det är ändå den samlade helheten i FUP som har lett till åtal och att mannen
har blivit dömd av tingsrätten. En sak är ju i alla fall säker och det är att det kan
inte gått sämre i hovrätten om mannen hade hade bytt advokat. Det spretiga sätt
som försvarsadvokaten använde i tingsrätten ger inga större förhoppningar för mannen
i hovrätten heller. Livstidsdom med utvisning ser mer eller mindre spikad ut.
2015-12-01, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Om man ska leta bland alla smådetaljer så finns det naturligtvis brister i alla FUP.
Men det är ändå den samlade helheten i FUP som har lett till åtal och att mannen
har blivit dömd av tingsrätten. En sak är ju i alla fall säker och det är att det kan
inte gått sämre i hovrätten om mannen hade hade bytt advokat. Det spretiga sätt
som försvarsadvokaten använde i tingsrätten ger inga större förhoppningar för mannen
i hovrätten heller. Livstidsdom med utvisning ser mer eller mindre spikad ut.

Det är inga smådetaljer jag "snackar" om utan faktorer som för mordet är väldigt viktiga och centrala.
I dessa viktiga delar finns det inga spår efter MGM.
Senast redigerad av JWP 2015-12-01 kl. 15:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in