Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Det är dags för dig att släppa halmstrået och gå vidare.
NB blev förhörd hela juni och konfronterad med uppgiften att han blivit sedd körandes sin bil 19:30-19:45 på söndagkvällen. Sedan ger han olika uppgifter den 10/7, 18/8 och 15/9 om vad han gjorde lördag kväll. Gemensamt är att NB i det läget vet mycket väl att han måste förklara bort vittnesmålet från T&A m.fl. från söndagskvällen. Han försöker då förlägga vittnesmålen till en annan dag, men det saknar ju fullständigt trovärdighet för alla med förstånd. Ingenting, absolut ingenting, talar för att vittnena förväxlar dagen för LHs försvinnande med lördagen.
Källa?! Innan 10/7.
FUP 1592
Förhör med Bilevicius, Nerijus;
2015-07-10 13:10
-Äh, har du vid nåt tillfälle där på kvällen hälsat på din granne?
Det kunde va fredag eller lördag, jag tror på lördag jag åkte hem, efter att jag har tankat.
- Hm, hejade du på din granne då?
Det är mycket möjligt, varje gång jag ser honom jag hälsar på honom
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Och förhörsledaren använder fula trix och påstår den
15 September i förhör att NB aldrig sagt det han faktiskt sa den 7 Juni, med andra ord förhörsledaren LJUGER !!!:
FUP 1654
-
Ja. Och det var lördag kväll.
Ja
-äh ja. Vi har ju förhört dig tidigare om vad du har gjort på lördagkvällen där du detaljerat har fått berätta vad du har gjort.
Det har jag sagt att jag har åkt och tankat.
- Nej det har du inte gjort. (POLISEN LJUGER !!!)
Jag minns att jag har sagt det.
- Ja jag undrar varför du inte har sagt det, för det har du inte sagt förut. (POLISEN LJUGER, IGEN !!!)
Som jag minns och jag, jag sa att jag åkte för att tanka.
- Ja det är din, det är din uppfattning.
-Det är ju inga problem för förhören är ju inspelade så att precis vad som har sagts det är ju bara och --spola tillbaka och titta.
Jag minns, jag minns inte exakt vad när jag sa det under vilka förhör jag har sagt att jag har tankat, men jag har sagt att jag har åkt och tanka.
Varför ljuger du? Behöver du det för att kunna "vinna" argumentationen?