2015-12-01, 09:48
Medlem
andersaanderssonas avatar
Måste återigen skriva om min teori.

Alla de som testade WT i en butik, till de som iakttogs med en WT mordnatten, har ingenting med mordet att göra.

Varför.

Mordet utfördes inte av amatörer. Mördaren iakttogs inte av någon före mordet. Där Morelius beskrev vad det handlade om. Efteråt såg han ut som ett vittne. Precis som han inte deltagit. Och dessutom försvann i tomma intet efteråt.

Samtidigt saknade denna gruppen möjligheten att själva bestämma tid och plats. Annars hade man inte låtit offret bestämma parametrarna. Hitmen och mördargrupper har alltid gjort samma sak. Man iakttar offret och letar efter mönster och beteenden som öppnar upp för ett tillfälle och en attack.

Vilka kunde då befinna sig på denna platsen naturligt. Utan att iakttas. Och samtidigt fångade tillfället i flykten. Eftersom man redan fanns på plats i ett annat ärende. Där ärendet kan stavas Holmer enligt Dallas. Här har vi ringat in de skyldiga som ingick i HHs styrkor. Samtidigt som vi har definierat de som aldrig kan avslöjas. Och de som aldrig kan avslöja.

HH genomförde en superhemlig övning eller manöver. Där alla i Gropen förstår varför ett mord rapporteras. Och man förstår samtidigt varför det inte ska tas på allvar. Liksom alla chefer som anslöt på mordnatten. Detta är inte på riktigt! Vi väntar på den som är ansvarig och kan reda upp detta.

De som inte tror mig, läs Inuti Labyrinten.

Där jag aldrig läst att någon påstår att författarna ljuger. Även de som ljuger, får problem när sanningen presenteras.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-12-01 kl. 10:33.
Citera
2015-12-01, 10:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Måste återigen skriva om min teori.

Alla de som testade WT i en butik, till de som iakttogs med en WT mordnatten, har ingenting med mordet att göra.

Varför.

Mordet utfördes inte av amatörer. Mördaren iakttogs inte av någon före mordet. Där Morelius beskrev vad det handlade om. Efteråt såg han ut som ett vittne. Precis som han inte deltagit. Och dessutom försvann i tomma intet efteråt.

Samtidigt saknade denna gruppen möjligheten att själva bestämma tid och plats. Annars hade man inte låtit offret bestämma parametrarna. Hitmen och mördargrupper har alltid gjort samma sak. Man iakttar offret och letar efter mönster och beteenden som öppnar upp för ett tillfälle och en attack. Där vissa

Vilka kunde då befinna sig på denna platsen naturligt. Utan att iakttas. Och samtidigt fångade tillfället i flykten. Eftersom man redan fanns på plats i ett annat ärende. Där ärendet kan stavas Holmer enligt Dallas.

HH genomförde en superhemlig övning eller manöver. Där alla i Gropen förstår varför ett mord rapporteras. Och man förstår samtidigt varför det inte ska tas på allvar. Liksom alla chefer som anslöt på mordnatten. Detta är inte på riktigt! Vi väntar på den som är ansvarig och kan reda upp detta.

De som inte tror mig, läs Inuti Labyrinten.

Där jag aldrig läst att någon påstår att författarna ljuger.

Inte ens de som har lögnen som livsluft . Eftersom sanningen i längden vinner på lögnens bekostnad.
Nej, en professionell mördargrupp behövde inte gå omkring i grannskapet och uppmärksammas när de gjorde wt-tester och uppträdde allmänt störande. Men det var planerat för diverse aktiviteter på Sveavägen denna kväll. Och även HH skulle vara där - men ändå inte.

Jag tror på ett samband mellan de olika aktiviteterna och att det hade att göra med symboliken.
Senast redigerad av iesho 2015-12-01 kl. 10:29.
Citera
2015-12-01, 10:57
Medlem
[quote=iesho|55576958]Nej, en professionell mördargrupp behövde inte gå omkring i grannskapet och uppmärksammas när de gjorde wt-tester och uppträdde allmänt störande. Men det var planerat för diverse aktiviteter på Sveavägen denna kväll. Och även HH skulle vara där - men ändå inte.

Jag tror på ett samband mellan de olika aktiviteterna. Alla verkar vara överens om att ingen kan tjäna på att mordet ska lösas.

Jag kan förstå att Holmer ljög. Eftersom han hade något tjäna på lögnen.

Det jag inte förstår är idag är att dagens politikers vägran uttala sig i frågan.

Sanningen dog med Holmer.

Där vi aldrig i denna tråd kommer att få reda på sanningen. Eftersom hela trådens samlade kunskap, betyder mindre än maktens samlade beslut om att dölja sanningen.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-12-01 kl. 11:07.
Citera
2015-12-01, 11:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, en professionell mördargrupp behövde inte gå omkring i grannskapet och uppmärksammas när de gjorde wt-tester och uppträdde allmänt störande. Men det var planerat för diverse aktiviteter på Sveavägen denna kväll. Och även HH skulle vara där - men ändå inte.

Jag tror på ett samband mellan de olika aktiviteterna..
Citat:
Alla verkar vara överens om attingen kan tjäna på att mordet ska lösas.

Jag kan förstå att Holmer ljög. Eftersom han hade något tjäna på lögnen.
as
Det jag inte förstår är idag är att Åsa vägrar uttala sig i frågan.

Sanningen dog med Holmer. Där hon verkar dö som lögnens kolportör.

Där vi aldrig i denna tråd kommer att få reda på sanningen. Eftersom hela trådens samlade kunskap, betyder mindre än maktens samlade beslut om att dölja sanningen.
Men samordningen, inklusive Stig Engström i Skandiaentrén, talar för symboliken.

Jag är medveten om att jag har lite väl många hypoteser vilka svårligen kan kontrolleras, men bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig lagt pilen till bågen.
Senast redigerad av iesho 2015-12-01 kl. 11:12.
Citera
2015-12-01, 13:10
Medlem
[quote=iesho|55577247]Men samordningen, inklusive Stig Engström i Skandiaentrén, talar för symboliken.

Jag är medveten om att jag har lite väl många hypoteser vilka svårligen kan kontrolleras, men bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig lagt pilen till bågen.[/QUOT

Grattis iesho. Nu börjar du förstå.

Att andra inte tycker som du, innebär inte att du eller andra har rätt eller fel,

Fakta

Ett mord på ett demokratiskt lands valda ledare kan inte lösas efter 30 år.

Varför,

Alla deltagare idag anser sig inte vinna något. Snarare förlora.

Det jag vill se är SD, som vill ha en neutral utredning. Eftersom man på den tiden inte fanns och därmed är oskyldiga, och samtidigt utmanar den makten som gjorde en lösning omöjlig än idag.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-12-01 kl. 13:16.
Citera
2015-12-01, 15:48
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Men, det finns en skitstövel som vet. Hans initialer är IC.

Jag börjar nog också tro att allt ligger inom den personliga sfären. (s) var dödsförskräckta för vad som skulle komma fram. Man visste vad som fanns. HH kunde hjälpa (s) igen.

I det värsta scenariot vet man mycket väl vem som höll i bössan.

Varför är IC en skitstövel?. Har du nåt konkret att peka på?.

Var han en riksväktare eller en opportunist så som han framställs i AJ:S"Landsförrädaren". Vad är övriga tråddeltagares åsikter?
Citera
2015-12-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Du får läsa om Ebbe Carlsson-affären. Huvudpersonens baktalande av PG Näss som sovjetspion är en central komponent i den skandalartade historia.

Var har du källorna för att Tore Forsberg skulle varit KGB planta. Nog för att han mellan varven kunde verka vara lite bohemisk. Men under hans ledning för ryssroteln nåddes stora framgångar i form av utvisade sovjetagenter, något som var mycket kännbart för Lubjanka.
Där har vi det. Du skrev det själv. "Under hans ledning för ryssroteln nåddes stora framgångar". Det rykte karln hade saknar motstycke. Det finns ju mer, de sånger han skrev och utvisningarna på Tjeka-dagen. Ett mycket välregisserat skådespel. En underrättelsetjänst tar hand om "de sina" och vårdar sina agenter. Såklart Forsberg hade framgångar.

Glöm inte heller ungdomsvännen Stig Bergling som han "försonades" med på äldre dagar.
Eller KGB-översten Boris Grigorjev, också en personlig vän som det skulle visa sig.

Jag är övertygad om att Bergling och Forsberg ingick i en spionring med två eller tre andra medlemmar med förebild i de spionringar i andra västliga länder som knäckts. Det har visat sig vara ett mycket framgångsrikt sätt att bedriva spioneri.
Citera
2015-12-01, 16:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Fakta

Ett mord på ett demokratiskt lands valda ledare kan inte lösas efter 30 år.

Varför,

Alla deltagare idag anser sig inte vinna något. Snarare förlora.
När en demokratiskt vald ledare mördas ska mördaren gripas. I USA greps Oswald och i Sverige Pettersson. Demokratiska lösnigar är alltid kommitteproduker.
Citera
2015-12-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Varför är IC en skitstövel?. Har du nåt konkret att peka på?.

Var han en riksväktare eller en opportunist så som han framställs i AJ:S"Landsförrädaren". Vad är övriga tråddeltagares åsikter?
Med tanke på "männen på taket" ska man nog inte tro att IC var den som bestämde.
Citera
2015-12-01, 17:51
Medlem
Sprang på det här av en tillfällighet http://documents.tips/documents/mordet-pa-olof-palme.html

Vet ej om det varit uppe i tråden men blir förvånad av att Holmérs älskarinna skulle vistats i Skandiahuset vid mordet. Hon var väl polis och de därinne väktare från ABAB eller tillhörande huset?
Finns fler saker som kanske inte stämmer eller inte är verifierat? Ange gärna listans numrering så behövs det inte skrivas så mkt i onödan.
Citera
2015-12-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Sprang på det här av en tillfällighet http://documents.tips/documents/mordet-pa-olof-palme.html

Vet ej om det varit uppe i tråden men blir förvånad av att Holmérs älskarinna skulle vistats i Skandiahuset vid mordet. Hon var väl polis och de därinne väktare från ABAB eller tillhörande huset?
Finns fler saker som kanske inte stämmer eller inte är verifierat? Ange gärna listans numrering så behövs det inte skrivas så mkt i onödan.

Det grundar sig på ett "missförstånd". Storyn säger att väktaren AK bodde i samma uppgång som Holmers dåvarande älskarinna och blivande fru Åsa och det blir lite väl snabba slutsatser där.
Citera
2015-12-01, 20:34
Medlem
Holmer och väl förtrogna Palmehatare i dennes krets, i samarbete med Sydafrikas regering mördar Palme. E. de Kock och Williamson utför avrättningen. Vapnet kommer ifrån polisens eget förråd och de Kock och Wiliamson reser, checkar in i falska namn på hotel Lord nelson för att reka, lämplig tidpunkt blir när Holmer meddelar att Palme är obevakad vid sitt biobesök den 28 feb 1986. De Kock är f.ö. mycket lik Christer Pettersson i mörkret och Lisbeth Palme kan inte se skillnad i chocken. plus att hon blivit informerad om konfrontationen i förväg om att polisen har gripit en eventuell förövare, C.P. var aklis vilket hon blev informerad om innan. Vilket gjorde att hon kunde peka ut honom i raden av spänniga poliser som agerade misstänkta.

Roligt är dock att Sydafrikas dåvarande president P.W.Botha också använder sina initialer på samma sätt som vår mest berömda kriminolog G.W. Persson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in