2015-11-29, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Mannen utan språk

En mycket läsvärd ledare i dagens Sydsvenska från den bästa som den tidningar har kvar. Per T Ohlsson.

http://www.sydsvenskan.se/opinion/per-t-ohlsson/mannen-utan-sprak/

Jotack. Vilken formidabel jävla sågning. En avrättning medelst ord. Snacka om att klä av kejsaren klädesplagg för klädesplagg. Hade Löfven kunnat läsa hade han nog blivit upprörd.
Citera
2015-11-29, 11:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Mannen utan språk

En mycket läsvärd ledare i dagens Sydsvenska från den bästa som den tidningar har kvar. Per T Ohlsson.

Man kan ju också konkludera från artiklen, att Löfven har alldeles FÖR mycket "språk".
Citera
2015-11-29, 12:27
Medlem
Hyfundans avatar
Johan Westerholm på Ledarsidorna tar upp Löfvén-kuvösen. Den stab som skapat en alternativ värld och världsuppfattning runt och för honom. Jag tror Westerholm har hyfsade insikter om vad som pågår där uppe. Själv har jag alltid misstänkt att Löfvén stått ensam utan förtroliga och pragmatiska människor runt sig och mer eller mindre varit utlämnad åt idealister 20-nånting-ideologer.

Citat:
Huruvida statsministern, som enligt uppgift nu börjat försöka inifrån bryta igenom den bubbla hans stab byggt upp runt honom, är medveten om detta är inte klart i dagsläget. Han tillåts inte att träffa egentligen någon från världen utanför på tu man hand utan att ha någon av statssekreterarna, stabschefen eller politiskt sakkunniga med sig. Personer som rapporterar tillbaka till den grupp som hitintills haft den största påverkan på statsministern.

Myndigheter bygger upp Löfvén-kulisser:

Citat:
Vid statsministerns besök i Malmö, vid mässan, rapporteras om att Migrationsverket ”rensat upp” i timmar för att presentera en så ordnad bild som möjligt. När statsministern besökte migranterna vid mässan hade antalet minskat till runt 600 från toppnoteringen 938 personer. Som delat på sex toaletter. Misären var bara timmarna innan total. Vad statsministern sedan fick se var just barnfamiljer.

http://ledarsidorna.se/2015/11/hardare-tag-ar-att-vanta/
Citera
2015-11-29, 16:46
Medlem
Jag står tryggt med fötterna i högermyllan men kan ändå inte låta bli, hur dumt det än må vara, att tycka lite synd om Socialdemokraterna som på relativt kort tid misslyckats så kapitalt med sin rekrytering av ordföranden. Först Juholt, en floskelpolitruk och grå medelmåtta till lokaltidningsjournalist från en underutvecklad glesbygdsregion - och sedan, när ingen trodde det kunde bli sämre - Löfven - en svagbegåvad grovarbetare med en analytisk, retorisk och språklig förmåga värdig en högstadieelev.

Det har sagts mig att hans låga profil i media är en högst medveten, preventiv damage control-strategi från hans stab. De sitter och biter på naglarna så fort han inför journalister försöker lösgöra sig en tum ur deras strama tyglar och förberedda repliker.

I dagens globalt konkurrensutsatta, kunskapsintensiva samhälle duger det inte med en statsminister med 0 högskolepoäng och 0 timmar kvalificerad arbetslivserfarenhet.
Citera
2015-11-29, 18:09
Medlem
jack.danielss avatar
Haha, sversarn har haft öppet mål denna hösten, med flyktingkris och (inbillade) terroristhot! Hade han haft huvet på skaft, så hade han trätt fram och "skapat ordning och reda" det behövs inte så mycket verkstad när folk är oroliga.

Men han missade tåget, nu står vi ensamma kvar med oreda i flyktingmottagningen och svag ledning av landet!
Citera
2015-11-30, 20:47
Medlem
brunstdagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Haha, sversarn har haft öppet mål denna hösten, med flyktingkris och (inbillade) terroristhot! Hade han haft huvet på skaft, så hade han trätt fram och "skapat ordning och reda" det behövs inte så mycket verkstad när folk är oroliga.

Men han missade tåget, nu står vi ensamma kvar med oreda i flyktingmottagningen och svag ledning av landet!
Lugn, han sitter just o filar på ett tal som han hämtat från Australien. Sedan det hållits ska du se på ordning o reda! Romson lär inte se det i förväg.
http://www.hoax-slayer.com/gillard-muslims-leave.shtml
Citera
2015-12-01, 06:30
Medlem
ingodwetrusts avatar
Är Stefan Löfven oskuld? Kan hans misslyckande som statsminister ha en djupare psykologisk orsak, som det att han aldrig har lägrat en kvinna? Tror det stod någonting om att han hade någon livs kärlek vid namn Ulla, men uppenbarligen fick han inte doppa...
Citera
2015-12-01, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingodwetrust
Är Stefan Löfven oskuld? Kan hans misslyckande som statsminister ha en djupare psykologisk orsak, som det att han aldrig har lägrat en kvinna? Tror det stod någonting om att han hade någon livs kärlek vid namn Ulla, men uppenbarligen fick han inte doppa...

Han är ju adopterad har jag för mig. Det sätter nog sina spår när ens egen morsa inte vill befatta sig med en.
Citera
2015-12-01, 11:43
Medlem
brunstdagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Han är ju adopterad har jag för mig. Det sätter nog sina spår när ens egen morsa inte vill befatta sig med en.
Kan förklara varför han tyr sig till Merkel.
Citera
2015-12-01, 18:39
Medlem
Spelar egentligen ingen roll om vad han arbetat med innan huvudsaken är att han förstör landet, han må säkerligen vara god men man kan ju inte ge om det inte finns. Om jag slösar min lön och blir pank tar jag la inget sms lån och ger bort till folk för vara "snäll" menar då alltså lånen från EU.
Citera
2015-12-01, 21:11
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingodwetrust

Det sista landet behöver nu är en avkomma efter landsförrädaren. Finns ingen anledning till att förstöra Sverige mer än vad han redan har gjort.
Citera
2015-12-01, 22:31
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Mannen utan språk

Lövhögen fördärvar inte bara Sverige, han fördärvar svenska språket också.

Löfven: Sverige är committade i klimatfrågan
http://sprakforsvaret.bloggagratis.se/2015/11/30/11225501-lofven-sverige-ar-committade-i-klimatfragan/
Citat:
I en radiointervju från klimatmötet i Paris som sändes i Studio ett den 30/11 förklarade statsminister Löfven att han i sitt tal skulle säga att Sverige är committade i klimatfrågan. Allra först tyckte jag han sa "komintade" och undrade vad det var, men sekunden efteråt förstod jag att det syftade på "committed". Löfvens eget lilla bidrag till det svällande svengelska vokabuläret hos politiker och beslutsfattare som gillar att vara med i stora världen... och kanske också ett tecken på hur svagt "commitade" svenska politiker är det svenska språket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in