2015-11-26, 23:57
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
Steffe är en fackgubbe och vill helst snacka industrin, kärnkraft och jobb. Problemet är att han kidnappats av HBTQ- genus- och muslimfraktionen inom sosseriet. Det spelar ingen roll vem man sätter in som partiledare, eftersom det ändå slutar likadant när batikhäxorna har makten. Om man så satte in Chuck Norris som partiledare i Socialdemokraterna så skulle han stå och stamma om transpersoners problem, att islam räddar pensionerna i Sverige och att Sd är nazister efter en vecka.

Haha, det där fick mig faktiskt att skratta och det är ganska ovanligt

Jag tror du har rätt, det finns en för stark maktstruktur inom S som gör att varje ledare blir i princip mentalt kastrerad och tvingas bekänna sig till HMFBTQCULNA eller vad fan den senaste bokstavskombinationen nu är.
Citera
2015-11-27, 13:30
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Statsministern vill inte svara på kritiska frågor

Tydligen anser inte statsminister Stefan Löfven att kritiska journalister ska få ta upp hans tid. I fem veckor har SvD Näringsliv (se tweet nedan) sökt statsministern för att få svar på frågor om den lukrativa svenska asylmarknaden. Statsministern vill dock inte svara på frågor, utan tackar helt enkelt nej. Kanske är min syn på saken utdaterad, men i mina ögon är det en statsministers förbannade skyldighet att svara inför folket, hur obekväm frågeställningen än månde vara.

Att ignorera parter som ställer jobbiga frågor brukar vara någonting som svider i svenskens ögon. Har detta med ledarsidans (tillhörande Svenska Dagbladet) färgpreferenser att göra, eller är det helt enkelt så att Sveriges statsminister saknar svar?

Sitter statsministern på höga hästar och skiter på sin befolkning?

Tweeten:
"Vi på @SvDNaringsliv har sökt Löfven i 5 v för att få svar på frågor om den lönsamma svenska asylmarknaden. Han tackar nej. @socialdemokrat"
https://twitter.com/Frisund/status/669997578197590016

Frida Sundkvist, SvD Näringsliv:
http://www.svd.se/av/frida-sundkvist
Citera
2015-11-27, 13:35
Medlem
Y2Ws avatar
Löfven är ju ett skämt som politiker, än mer än Juholt än Sahlin. Men med det i åtanke, han kan ju inte tacka ja till en sådan här intervju - det skulle ju bli ett politiskt självmord.
Citera
2015-11-27, 13:38
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Löfven är ju ett skämt som politiker, än mer än Juholt än Sahlin. Men med det i åtanke, han kan ju inte tacka ja till en sådan här intervju - det skulle ju bli ett politiskt självmord.

Visst är det så (på alla punkter), men; att göra sig otillgänglig för kritiska frågor bör leda till samma sak. Är detta ett tecken i tiden? Finns det så att säga allvarligare saker för statsministern att fokusera på? Jag tänker här på exempelvis landets totalförfall.
Citera
2015-11-27, 13:39
Medlem
GeneralPoops avatar
Han har väl tillslut insett att det är bättre att han håller käften och undviker reportrar som ställer "svåra" frågor än att öppna munnen och se partiet falla ytterliga ett par procent i väljarstöd..

Att sen övrig media låter Svetsar'n komma undan med det är en stog bajshög till dom. Det är på alla sätt och vis tydligt hur media har gått ifrån att vara en instans som ska granska makten till att vara en instans som hjälper makten att dölja sin inkompetens och sina dåliga beslut.
Citera
2015-11-27, 13:46
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Han har väl tillslut insett att det är bättre att han håller käften och undviker reportrar som ställer "svåra" frågor än att öppna munnen och se partiet falla ytterliga ett par procent i väljarstöd..

Att sen övrig media låter Svetsar'n komma undan med det är en stog bajshög till dom. Det är på alla sätt och vis tydligt hur media har gått ifrån att vara en instans som ska granska makten till att vara en instans som hjälper makten att dölja sin inkompetens och sina dåliga beslut.

Jag håller med dig, men håller du inte med mig om att de senaste veckorna har visat upp en närmast exponentiell ökning av kritik mot sittande regering från journalistiskt håll. Låt gå att denna kritik huvudsakligen kanaliserats via namn som Gudmundsson och Arpi med anhang, men den senaste veckan tycks avföringen ha träffat fläkten, om du ursäktar mitt uttryck - plötsligt synes det vara legitimt från bredare redaktionellt håll att ställa jobbiga frågor, någonting som var otänkbart för bara maximalt två veckor sedan.

Juholt gick ju under med dunder och brak. Kommer luften i Löfven bara att pysa ut?
Citera
2015-11-27, 13:51
Medlem
Svetsaren har NOLL koll, han rapar bara upp sina utvecklingstörda "konsulters" ord.

Svetsaren är fan värre än Måna Muslim - det säger en del.

Fyfan!
Citera
2015-11-27, 13:51
Medlem
GrusNegers avatar
Ordspråket "Bättre att vara tyst och bli betraktad som en idiot än att öppna munnen och bevisa det" passar bra in.
Det finns absolut ingenting som han kan säga när han misslyckats så katastrofalt så för hans egen vinning är det lika bra att hålla käft.
Citera
2015-11-27, 14:02
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjaxTvattmedel
Svetsaren har NOLL koll, han rapar bara upp sina utvecklingstörda "konsulters" ord.

Svetsaren är fan värre än Måna Muslim - det säger en del.

Fyfan!

Är dom inte bara två sidor av samma mynt? I mina ögon är Löfven dum och naiv, medan Mona Sahlin bara är dum. Det gör henne farligare. Den som är naiv är förvisso inte lämpad att leda ett land, men den som är direkt farlig är det sannerligen inte heller.

Är det verkligen så här tomt i socialdemokraternas partitunna?

Citat:
Ursprungligen postat av GrusNeger
Ordspråket "Bättre att vara tyst och bli betraktad som en idiot än att öppna munnen och bevisa det" passar bra in.
Det finns absolut ingenting som han kan säga när han misslyckats så katastrofalt så för hans egen vinning är det lika bra att hålla käft.

Du har helt rätt. Öppnar han munnen (särskilt i denna fråga) så försätter han sig i svårare trångmål. Men - långsiktigt - är denna taktik försvarbar? Det känns inte riktigt "Sverige" med en ledare som undviker att svara på frågor i fem hela veckor. Borde inte media ha tuggat sönder och spottat ut honom redan vid det här laget, eller är de medvetna om att den som kommer efter är sju resor värre?

Han. Måste. Bort.

[x] Palme
[ ] Reinfeldt
[ ] Löfven
[ ] Romson/Fridolin

I den ordningen.
Senast redigerad av BlodigtHelvete 2015-11-27 kl. 14:02. Anledning: fel citat
Citera
2015-11-27, 14:06
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2015-11-27, 15:32
Medlem
Enydrions avatar
Vad stygga ni är, jag tycker att han väljer snygga huvudbonader, och har bra omdöme angående vår industri och andra områden tex immigrationen.

Senast redigerad av Enydrion 2015-11-27 kl. 15:34.
Citera
2015-11-29, 09:16
Medlem
Mannen utan språk

En mycket läsvärd ledare i dagens Sydsvenska från den bästa som den tidningar har kvar. Per T Ohlsson.

http://www.sydsvenskan.se/opinion/per-t-ohlsson/mannen-utan-sprak/

Citat:
Trots Socialdemokraternas enorma reservoar av erfarenhet ratade han kompetensen till förmån för rungande stolpskott – tänk Gabriel Wikström, Kristina Persson, Mehmet Kaplan et consortes – och en koalition med ett parti, MP, som aldrig haft regeringsansvar. Det var symptomatiskt att Löfven i tisdags redogjorde för skärpningar i flyktingpolitiken sekonderad av en vice statsminister som han inte vågat göra till vice statsminister på riktigt. Åsa Romson borde för övrigt vara diskvalificerad i sådana sammanhang efter sin historielösa Auschwitzliknelse tidigare i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in