2015-11-30, 11:47
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
https://www.facebook.com/media/set/?...7059944&type=3

Kolla lite mer på bilderna, rätt blandat och städat!

Du menar att man borde förväntat sig bilder på storslagsmål, flaskor som viner i luften och blodiga människor högt och lågt om det vore så att det var ett stökigt ställe?
Citera
2015-11-30, 11:57
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du menar att man borde förväntat sig bilder på storslagsmål, flaskor som viner i luften och blodiga människor högt och lågt om det vore så att det var ett stökigt ställe?

Nej nej, kolla människorna. Blandat folk.
Jag har bott i Sollentuna och varigt på Paddys väldigt mycket och kan ge en bild.

Finns så klart 40 åriga tanter som sjunger där med
Och snygga tjejer 18-30.

Aldrig vart med om bråk där....någon som vet vem GM är?
Citera
2015-11-30, 12:36
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Nej nej, kolla människorna. Blandat folk.
Jag har bott i Sollentuna och varigt på Paddys väldigt mycket och kan ge en bild.

Finns så klart 40 åriga tanter som sjunger där med
Och snygga tjejer 18-30.

Aldrig vart med om bråk där....någon som vet vem GM är?

Min poäng var att bilder från stället, publicerade av dem själva, knappast kommer att framställa det som stökigt oavsett om det är det eller inte.

Huruvida det är stökigt har jag ingen som helst aning om.
Citera
2015-11-30, 12:51
Medlem
Kalciumnitrats avatar
Citat:
https://www.facebook.com/media/set/?...7059944&type=3

Kolla lite mer på bilderna, rätt blandat och städat!
Visst fan hade man spanat in fel sida, hehe.
Citera
2015-11-30, 13:26
Medlem
radiozetas avatar
Fan inte övervåld om någon drar en flaska i skallen på en person som försöker hugga ner en annan med kniv. Det är väl snarare sunt förnufft?
Citera
2015-11-30, 14:24
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Att hugga en kniv i någon är likställt med att försöka döda personen, träffar man ett stort kärl blöder man ihjäl även med en mindre kniv. Försöker man bringa någon om livet har man förverkat sin rätt till skydd mot "övervåld". Är det "jag eller han"-situation, vilket det är om någon attackerar en med en kniv, så behöver man inte tänka på konsekvenserna för gärningsmannen, då får man freda sig med alla tillgängliga medel. Givetvis får man inte därefter fortsätta misshandla gärningsmannen.
Citera
2015-11-30, 14:33
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Att hugga en kniv i någon är likställt med att försöka döda personen, träffar man ett stort kärl blöder man ihjäl även med en mindre kniv. Försöker man bringa någon om livet har man förverkat sin rätt till skydd mot "övervåld". Är det "jag eller han"-situation, vilket det är om någon attackerar en med en kniv, så behöver man inte tänka på konsekvenserna för gärningsmannen, då får man freda sig med alla tillgängliga medel. Givetvis får man inte därefter fortsätta misshandla gärningsmannen.

Typ. En flaska i huvudet går definitivt in under "värja sig" eller i detta fall "Hjälper annan", om nu knivattacken pågick fortfarande.
Citera
2015-11-30, 16:46
Medlem
Lagen är helt åt helvete på denna fronten.
Om någon gör ett utfall mot dig eller annan person med kniv så är det inget annat än dödligt uppsåt varpå GM rent tekniskt sett kan bekämpas med alla till buds medel för att förhindra GM från att slutföra attacken.

Dödligt våld = Dödligt nödvärn skall tillåtas i mitt tycke.

Jag hade i alla fall inte gapat över att någon dragit en flaska eller ens en lyktstolpe i skallen på mig om jag försökte hugga någon med kniv.

Men verkligheten i Sverige är ju en annan, här kan man bli lagförd för att ha räddat en annas liv när man stoppar en brottslig gärning även om man bara ger förövaren en knock.
Hög tid att allt dödligt våld enligt lag får bemötas med dödligare våld i självförsvar eller försvar av annans liv.

Slåss man med knytnävarna som förövare så skall man vänta sig att bli knockad av vem som helst när som helst.
Slåss man med kniv skall man vänta sig att bli dragen i skallen med järnrör.
Slåss man med skjutvapen skall man vänta sig att bli skjuten själv.
Citera
2015-11-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
enligt rykten är det en Sollentuna kändis som var inblandad

Antar att det va H*mz* som blev attackerad och *ddi* som kom till undsättning med en flara från baren. men vem e kändisen? kanske p*t*r eller kanske p*rtti? eller någon yngre?
Citera
2015-11-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
enligt rykten är det en Sollentuna kändis som var inblandad

för att jag antar att du men kändis på ett dåligt sätt. eller e det sudden limpar eller kanske kajsa bergqvist?

det här e fan flashback så fram med namnet!!
Citera
2015-11-30, 22:53
Medlem
CD-skivas avatar
Några misstänkta?
Tänker direkt på antingen någon av mcPoyle-bröderna, eller möjligtvis Mathew Mara.
Citera
2015-11-30, 23:50
Medlem
Skottlossning för en timme sedan i malmvägen en skadad och förd till sjukhus har detta en koppling till det som skedde på paddys? Fick precis höra att den skjutna är en av bröderna den yngre dvs Or*an Yil*iz. Någon som vet ifall det är länkat med det som hände på puben? Eller är det kanske en hämndattack för rinkeby mordet som bröderna dömdes för 2001/2002?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in