2006-11-15, 15:06
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Gellerfeldt tvålade till Carl Johan de Geer ordentligt i en debatt på TV3 för några år sedan. Det var Pål Hollenders pinsamma film om prostitution i Baltikum som debatterades. Gellerfeldt tyckte den var bottenlöst usel. Då sa de Geer att den var alldeles utmärkt, och att Gellerfeldt inte begrep någonting om film. Då tände Gellerfeldt till ordentligt och hävde ur sig:

"Vad fan vet du om vad jag vet om film...du, din jävla slafskonstnär!"

Jag drar mig också till minnes Hollender-debatten på TV3. Gellerfelt själv stod för en total moralpanik, och menade att Hollender vinklat allt eftersom hans vänner ofta åker till Talinn och aldrig någonsin stött på prostitution. Jodu, tjoflöjt...
Citera
2006-11-15, 16:49
Medlem
Atems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hako Otoko
Det här är fantamej en radioklassiker och ett finfint exempel på Gellerfelts heta temperament med ett frenetiskt frontalangrepp på Louise Boije af Gennäs som en kommersiell flata.

www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=985&artikel=211166
Klicka på "lyssna nu" under rubriken "bråk".

Som en bonus hakar Jan Guillou på i bakgrunden med några "låga" knivhugg mot stackars Louise. Hon får dock in några pareringar:
- lilla Louise Boije af Gennäs...
- du är inte så lång själv Jan...

Gellerfelt kunde börja ge kurser i härskartekniker..
Citera
2006-11-15, 16:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Gellerfett var även med på en TV3-debatt (typ hos Aschberg) där han rök ihop med diverse folk angående kokain-bruket i kändis-kretsar. Han körde sin vanliga osympatiska stil där han först rackar ned på folk, och sedan berättar om sina egna erfarenheter av exakt samma sak. Var faktiskt rätt pinsamt att se, och gamle Tidningen Z-redaktören Almqvist (?) vart förbannad och skällde ut Gellerfett ungefär så här:
"Alla skiter väl fullständigt i om du har tagit kokain eller ej."

I ett annat program öste Gellerfett galla över pseudo-kändisar typ Alice Timander och Pontus Platin, återigen på ett osympatiskt, hjärtlöst sätt som tyder på rätt rejäla problem i själen.

Någon social kameleont är inte Mats, utan tyvärr är han expert på att framställa sig själv som en osympatisk idiot utan någon som helst glimt i ögat.

- F.G
Citera
2006-11-15, 18:05
Medlem
Han påminner faktiskt om Kjelle Bergkvist i sina missriktade utbrott. Båda har nån sorts goda sunda insikter, "the voices of reason inom svensk kultur". Men där Kjelle inte kan följa upp sina agressioner borde Gellerfelt kunna göra det med sin kunskap och bredd. Men det blir pannkaka där med.

Som rabulist i rutan ger han ett alltför surt intryck. Bättre att läsa honom då i SvD. Tror faktiskt att han bidrog till att jag röstade på Alf Svensson några gånger. Gellerfelt hade goda erfarenheter av frireligösa sommarferier.

När det tänks efter så var det faktiskt skriverier för några år sen om "telling tales of drunkenness and cruelty (Ray Davies)" som pekade mot en känd kulturskribent men jag hade bara vaga aningar.

När han var i U-a på 90-talet var det en kul intervju med en uppenbart full MG efter en soiree eller vad det heter. Han hade blivit tafsad på (eller värre) av nån känd modebög som ung i Paris.

Klart FB-material denne man.
Citera
2006-11-15, 18:18
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Av det jag läst verkar han duktig och intelligent men varje gång man ser den rackaren i TV så är han ju helt on the edge. Jävligt störig, liksom patologiskt frustrerad. Jobbiga egenskaper men ofta underhållande.

Ikväll hade jag bänkat mig för att se honom köra ännu en "sur-sarkasm-show" på Studio Virtanen. Men vad händer? Gästsoffan är tom. Gellerfeldt har blivit blixt förbannad för att han själv fick lägga ut cash till taxin och vad gör han? Jo han vänder i studion, skäller ut redaktionen och åker hem! Han verkar ha tagit sig själv till en ny dimension.

Vad är det med den här mannen - är han medveten om sin provocerande attityd, driver han med oss eller är han helt fucked up?
"Patologiskt frustrerad" är en underbar sammanfattning av den mannen!

Dessutom kan han verkligen konsten att ta sig själv på för stort allvar.
Citera
2006-11-15, 18:41
Medlem
Atems avatar
Han lär ha skrivit en bok med titeln Handbok för ungkarlar.
Citera
2006-11-15, 21:38
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atem
Han lär ha skrivit en bok med titeln Handbok för ungkarlar.
Inte svårt att lista ut varför han förblivit ungkarl heller...
Citera
2006-11-15, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Han påminner faktiskt om Kjelle Bergkvist i sina missriktade utbrott. Båda har nån sorts goda sunda insikter, "the voices of reason inom svensk kultur". Men där Kjelle inte kan följa upp sina agressioner borde Gellerfelt kunna göra det med sin kunskap och bredd. Men det blir pannkaka där med.:

He, he! Rolig och bra liknelse där. Kanske skulle starta en tråd om Kjelle också. Nja förresten, tror inte det.
Citera
2006-11-16, 22:39
Medlem
Bacchus94s avatar
Gellerfelt har också ondjort sig över män som bär shorts på sommaren i Sthlms city.

"Rör man sig i city ska man bära kostym..."
Citera
2006-11-16, 23:21
Avslutad
Vad tror ni händer om man sätter Gellerfelt och Horace Engdahl i samma rum?
Citera
2006-11-16, 23:50
Avslutad
Tro det eller ej, men Björn Widegren, kulturredaktör på Gefle Dagblad föreslog Gellerfelt som kulturminister när Stegö Chilò fick avgå. "Intressant" idé. Hade kunnat bli sköj.
www.gd.se/Article.jsp?article=88718
Citera
2006-11-17, 11:39
Medlem
Citat:
Tro det eller ej, men Björn Widegren, kulturredaktör på Gefle Dagblad föreslog Gellerfelt som kulturminister när Stegö Chilò fick avgå. "Intressant" idé. Hade kunnat bli sköj.
www.gd.se/Article.jsp?article=88718

Radiobråket är ju otroligt roligt. Vad trodde Louise när hon gick med på det där? Att Guillou lackar efter att ha blivit uthängd i hennes (dåliga) bok förstår jag, men Gellerfelt kör ju en skön, "allmänt förbannad" stil. Mycket underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in