Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det mest intressanta med dig är att du utger dig vara så ytterst kunnig inom psykologi, förmer än andra. Du med all din kunskap borde väl dels kunna delge oss detta och främst:
kunna omsätta teori till praktik? Du verkar knappt ha nåt basnivå i hur man beter sig...
Än har jag inte sett nåt specifikt där du tillför nåt om trådens ämne mer än att gnälla på andra.
Detta är utrett redan, jag går inte in i en debatt om sexualsadism hur mycket du än må försöka.
Spelar ingen roll vilka metoder du försöker provocera fram en diskussion med. För den skull får du
prata om sexualsadism i vart och varannat inlägg om du vill. Nu har ju Lars Johansson gått ut med att han skall resa land och rike runt och leta liknande ouppklarade fall och se om NB även går att bindas till dessa. Det är väl bra för er om ni skulle få fullträff här och på så vis få era värsta farhågor bekräftade.
Tyvärr tror jag inte fullt ut på LJ här utan ser detta "löfte" mera som ett "medialt uttalande" utan desto
större sanningshalt. Det man gjort hittills kollat lite DNA träffar o s v är väl vad man sträcker sig till för jag tror inte Lars Johansson kommer att jaga en "sexualsadistisk seriemördare" allt för ingående.
Citat:
Kass analys. 4.5 år på universitet och sjukskriven för närvarande. Därav möjlighet att skriva aktivt.
.. Och nej, jag tror inte blint på media.
Vad det beträffar NBs mor så inviterar hon själv till granskning.
Hon försvarar sin son på ett mycket annorlunda sätt än andra mödrar till barn som mördat och som framträtt i media (andra orkar inte). Hon försvarar honom i blindo - nu senast genom att ha hittat en annan mördare. Märklig framtoning med andra ord.
Lilla du inte behöver du ge mig din historia, det var mera av en provokation. Man skall inte falla för
sådant. Bäst att bara ignorera. Även här är det naturligtvis er fulla rätt att spekulera om familjen
men överlag i tråden, inte bara riktat mot dig, är det bara spekulationer för vi kan inte granska då vi inget har att granska. Vi står tomhänta även här.
Citat:
Jättevanligt att mördade tonårsflickor har blottat kön bara så där. Tejpade och strypta.
Med en touch av mördarens frus DNA på trosorna.
Ja varför ska professor Långström kontaktas. Hennes bröst och könsorgan var ju bara blottade för att kläderna inte satt på plats. NB överföll henne och ville leka doktor kanske?
Långström är kontaktad av åklagaren för att få sin motivbild bekräftad. Du fick en redogörelse av honom
där han allmänt kommenterade sexualmord. T ex tejp, hängning, "fläckfri historia" , yrkestitlar på förövarna så som t ex chafför och hantverkare. Du fick även ta emot info om att porrsurfande och tvångsmässig onani kan förekomma vilket tyder på en sexuell upptagenhet. Personerna är ofta tillbakadragna men inte utslagna och förövarna är män med partner och barn. Detta passar in som handen i handsken på NB så att säga. Men utöver dessa uppräkningar ifrån NL finns mycket mer i dessa fallstudier NL refererar till men man har klippt och klistrat litegrann så det skall bli en fullträff på NB
och självklart gör man så. Långström är ju kallad av åklagaren. Här kan jag tycka att IR inte hanterade
NL alls. Helt fel frågor ställdes ifrån henne och så många frågor togs inte heller upp ifrån henne medan det från åklagarens sida gjordes tvärtom, man fick helt enkelt fram exakt det man ville få fram.
Din sista fråga om NB ville leka doktor med LH lämnar vi obesvarad. Jag kan inte med sånt trams jag.