Hade fixat en måltid åt vänner som kom över. Mycket mat, och ännu mycket mer vin samt bra snack. Det är normaltillstånd i Casa Brille. Jag älskar att fixa i köket, och njuter av att tjata med vänner...
Min son köpte Milans nya tröja då familjen var i Italien under sommaren. Och nu sitter den fan som en smäck när det är dags för Milan-match.
Regeln är att han måste ha sett spelarna och lagen som han köper. Januari 2012 såg vi ett Milan som hade Nesta, Thiago Silva, Seedorf, Ibra, Pippo osv...
Vi snackar liten kille som då var under 10 år. Som växt upp under trygga förhållanden där gli Azzurri var världsmästare, och italienska lag vann CL då och då.. Men 2010 slutade framgångarna... Och skadeglädjen hos väldigt många var påtaglig.
Inte helt lätt att alltid gå i motvind. När alla springer omkring i tröjor som dominerar, så har han Cagliari och Milan. Totti tar han på sig när Roma spelar

, men Fiorentinas Cuadrado kan han nu inte längre använda osv. Man kan ana av puckon här på Flashback hur det är, men ungar kan fan vara elaka på riktigt. Och det handlar ofta om att hålla på ”rätt” lag. Sånt skiter han så klart i, men det kan vara svårt att förklara för alla de som alltid håller på senaste CL-vinnaren.
Av vännerna i området finns det dock några som ”ärvt” Liverpool, Leeds osv, som kan relatera någorlunda.
Poängen är att nu kommer han utspringande i sin Milantröja och hämtar oss då Milan har gjort mål, eller fått straff. Stoltheten... Vackert...
Milan har han fått från mig. Cagliari har varit mitt lag, men det var Baggio och Baresi som fyllde min fantasi. Baggio står över enskilda klubblag, medan Baresi var Milan. Ett Milan där laget var som en familj där världens bästa spelare ville spela. Maldini, och kanske framförallt Pirlo gjorde att laget höll kvar mig.
Framgångarna var välförtjänta, många och viktiga, men det var laget och spelarna som fängslade mig. Och som jag förde över till min son. När jag babblade om Nesta, Pirlo, Kaka osv och sedan Thiago Silva & Ibra kom.
Milan ska spela i Europa. Allt annat är fan fel.
PS
Jag håller såklart med Bratwurstrunkarna, vi ska fan hålla samman. Finns många anledningar, inte minst för att vi försöker få in en annan synvinkel än den som dominerar i media. Flashback ger en möjlighet att få en annan vinkling än vad Aftonbladet förmedlar. Tyvärr håller Flashback på att ”normaliseras” på så vis att vi som tidigare sett Flashback som en möjlighet, nu även här dränks av samma meningslösa aftonbladet-åsikter. Dessutom har Bundesliga många sköna profiler, både på plan och Bundesliga-tråden.
Uefa-rankingen kan vara kul att följa eftersom den betyder hur många lag som får tillgång till CL osv, men det finns ingen anledning att börja internetkriga mellan Serie A och Bundesliga.
PPS
Finns många som stör sig på att jag är passionerad om italiensk fotboll. Tycker att jag är patetisk då jag gärna blir personlig, och vill göra sig roliga på min bekostnad. Men det bjuder jag på.

Pissarslen som inte själva vågar ta ställning utan fegt bara kör sitt ironiskt-sarkastiska-hitta-fel-på-andra. Non me ne frega un cazzo. Min uppmaning är att våga ha åsikter, även om de inte alls är i närheten av mina... Jag gillar nämligen olika. Fast på riktigt.
PPPS
Stivalis inlägg är alltid välkomna