2015-11-28, 16:59
Medlem
Jepp, knyt inte snarorna riktigt än. Det finns alltid hopp. Det finns en morgondag. Och så vidare va. Oavsett vad någon jeppe i CL-tråden skriver. Ge inte upp.
Citera
2015-11-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Fy fan... Dessenas ben gick nog av där. Tello kommer in istället.

https://pbs.twimg.com/media/CU58rfiUwAAFgLZ.png

Sjukt. Negern fick ett gult kort för det överfallet. Ett hån. Rastelli fick däremot rött. Dessenas säsong tar slut, samt Cagliaris chanser att nå Serie A minskar betydligt. Storari och Dessena är fundamenten som säsongens Cagliari byggts på.

Fan vad jag saknar Conti!

PS
Fan va bra du är cyberkalle.
Citera
2015-11-28, 17:27
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
https://pbs.twimg.com/media/CU58rfiUwAAFgLZ.png

Sjukt. Negern fick ett gult kort för det överfallet. Ett hån. Rastelli fick däremot rött. Dessenas säsong tar slut, samt Cagliaris chanser att nå Serie A minskar betydligt. Storari och Dessena är fundamenten som säsongens Cagliari byggts på.

Fan vad jag saknar Conti!

PS
Fan va bra du är cyberkalle.

Ja, gult efter den tacklingen är bisarrt. Men han måste väl bli avstängd i efterhand?

Storaris gula var också konstigt. Han var ju kapten, då måste han få lov att prata med domaren. Kanske sa han något olämpligt? Inte för att jag tror det om Storari.
Citera
2015-11-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Ja, gult efter den tacklingen är bisarrt. Men han måste väl bli avstängd i efterhand?

Storaris gula var också konstigt. Han var ju kapten, då måste han få lov att prata med domaren. Kanske sa han något olämpligt? Inte för att jag tror det om Storari.

Nja tror inte det. I och med att domaren gav honom ett gult så kan han väl inte bestraffas i efterhand? Om han helt missat det däremot, och bara låtit spelet fortgå så hade det varit en helt annan sak.

Annan vinkel:
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2015/11/28/Calcio/Foto%20Calcio%20-%20Trattate/576dbdf23d641a358e0ab37bfb1429af_169_l.jpg?v=20151 1281711

Därmed så är det tuft i toppen av Serie B. Både Crotone och Cesena vann igår, och Bari tog en viktig bortapoäng idag. Medan Cagliari inte bara tappade poäng utan kanske framförallt sin kapten.

Hade man haft Conti hade han gjort några stenhårda ingripanden, samlat trupperna och styrt upp spelet. Nu föll laget samman. Var 0-0 vid överfallet, men slutade 4-0.
Citera
2015-11-28, 18:32
Medlem
Jag har av min son blivit uppmärksammad på att Leicester överraskar positivt och kämpar i absoluta toppen av PL. Skiter jag såklart normalt i, men!...

Det är Ranieri som tränar Leicester. En genomsympatisk gentleman som kan sin Calcio.

Det var Ranieri som tog Cagliari från en slumrande tillvaro i Serie C till Serie A på tre säsonger, där han sista säsongen etablerade Cagliari som ett mittenlag i Serie A. En fantastisk start på hans tränarkarriär och en nystart för Cagliari. 1991 gick han vidare till Napoli som led av baksmällan av att Maradona lämnade precis då. Men han satsade bl a på Zola.

Presskonferens då han lämnade Cagliari och gick till Napoli:
https://www.youtube.com/watch?v=x24lz759MGQ

PS
Yes, han hade svart hår och var ung, men jag lovar att det är den gode Claudio Ranieri.
Senast redigerad av Brille68 2015-11-28 kl. 18:34.
Citera
2015-11-28, 18:38
Medlem
Calogeros avatar
Kejsare Claudius, för evigt en hjälte och förtjänar alla hyllningar som kan ges. Gillade honom starkt redan innan han tog över Roma, vem minns exempelvis inte hans tårar efter att Chelsea tog sig till semifinal för första gången någonsin i Champions League? En genomsympatisk man rakt igenom. Vore kul att se vad han skulle kunna göra med Gli Azzurri en dag även om jag anser att Allegri bör vara nästa man att leda landslaget.
Citera
2015-11-28, 19:10
Medlem
tjenaretjenares avatar
Italiens hetaste anfallare spelar i Southampton och Italiens hetaste tränare tränar Leicester. Säger en hel del om dagens calcio.
Citera
2015-11-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Kejsare Claudius, för evigt en hjälte och förtjänar alla hyllningar som kan ges. Gillade honom starkt redan innan han tog över Roma, vem minns exempelvis inte hans tårar efter att Chelsea tog sig till semifinal för första gången någonsin i Champions League? En genomsympatisk man rakt igenom. Vore kul att se vad han skulle kunna göra med Gli Azzurri en dag även om jag anser att Allegri bör vara nästa man att leda landslaget.

Ha ha vi har snickesnackat om honom tidigare, och om jag minns rätt är vi rörande eniga. Alltför många som slentrianmässigt avfärdar honom som en förlorare. Sånt stör mig.

Mitt hyllningsinlägg till den gode Ranieri förra säsongen:

Och jag håller med. Tror att han skulle kunna fungare fint med gli Azzurri. Conte däremot tror jag egentligen fungerar bättre som klubbtränare. Det engagerade dagliga arbetet som pådrivare.

På tal om sköna tränare så spelar just nu Torino mot Bologna. Ventura mot Donadoni.

Nu har ju jävligt många tränare varit i Cagliari pga Cellino. Så också Ventura och Donadoni. Båda gentlemen.

Men Ventura tog upp Cagliari till Serie A 1998 och fick därmed för första gången träna ett Serie A-lag. Han var då 50 år. 2002 återvände han till Cagliari som åter spelade i Serie B. Året efter var Zola kapten och man hade ett för jävla bra lag. Ventura fick sparken under den säsongen, så det var Reja som förde dem tillbaka till Serie A.

Men jag gillar Ventura, och vad han åstadkommit med Torino.

Donadoni var en av många tränare som misshandlades i Cagliari. Men han har alltid uttryckt sin lojalitet till fansen och spelarna, om än inte till Cellino. Och fansens respekt tillbaka är kvar.
Citera
2015-11-28, 19:44
Medlem
setubals avatar
Fint Brille!

Citat:
På tal om romerska generaler så ligger tyskarna nära det klassiskt latinska Caesar, med sitt Kaiser. Vårt uttal vrickar däremot min stackars tunga.

Romare, Caesar, Kaiser. Germaner...
Namnen levde även kvar till nutiden. Militäre ledaren Arminius var befäl för Romerska trupper. Ledde senare Germanska stammar till seger över sina tidigare tidigare. Namnet fick symbolisk betydelse kejsardömet Tyskland och Tredje Riket. Och lever nu kvar i tyska klubbar, även om de inte är bland de större i sammanhanget - Arminia Bielefeld tex.

Nu följer jag Ranieri i alla fall. Ledare och pondus.
Citera
2015-11-28, 20:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
Fint Brille!

Namnen levde även kvar till nutiden. Militäre ledaren Arminius var befäl för Romerska trupper. Ledde senare Germanska stammar till seger över sina tidigare tidigare. Namnet fick symbolisk betydelse kejsardömet Tyskland och Tredje Riket. Och lever nu kvar i tyska klubbar, även om de inte är bland de större i sammanhanget - Arminia Bielefeld tex.

Nu följer jag Ranieri i alla fall. Ledare och pondus.
Klass klass vi bratwurstrunkare med stake har en gemensam hållning till Italien och känner till dom gemensamma banden.
/Död åt muslimerna
Citera
2015-11-29, 00:13
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
Fint Brille!

Har inte tänkt på det tidigare med deras namn. Vid tiden då klubben grundades trodde de kanske att slaget stod just i närheten av staden Bielefeld? Större delen av Teutoburgerskogen, med nuvarande utbredning, är ju belägen just runt Bielefeld. År 9 då slaget ägde rum hade skogsområdet större utbredning & sannolikt var det snarare ca 2 mil norr om Osnabrück som var platsen. Alltså en bra bit från Bielefeld.

Vet inte hur jag ska knyta VfL Osnabrück till calcio men en titt på deras trupp visar att de har en italienare, Massimo Ornatelli, som är ordinarie på mittfältet. Spelat 17 av 18 matcher den här säsongen i tredjeligan. Född i Dortmund & har alltid spelat i Tyskland men Soccerway har ändå satt Italien som nationalitet på honom. Verkar vara lite av nyckelspelare i laget för tillfället. Kanske inget namn värt att lägga på minnet, men nu har han nämnts i den här tråden i alla fall.

VfL Osnabrück har förresten samma färger som Viola vilket väl är rätt sällsynt?
Citera
2015-11-29, 00:33
Medlem
Hade fixat en måltid åt vänner som kom över. Mycket mat, och ännu mycket mer vin samt bra snack. Det är normaltillstånd i Casa Brille. Jag älskar att fixa i köket, och njuter av att tjata med vänner...

Min son köpte Milans nya tröja då familjen var i Italien under sommaren. Och nu sitter den fan som en smäck när det är dags för Milan-match.

Regeln är att han måste ha sett spelarna och lagen som han köper. Januari 2012 såg vi ett Milan som hade Nesta, Thiago Silva, Seedorf, Ibra, Pippo osv...

Vi snackar liten kille som då var under 10 år. Som växt upp under trygga förhållanden där gli Azzurri var världsmästare, och italienska lag vann CL då och då.. Men 2010 slutade framgångarna... Och skadeglädjen hos väldigt många var påtaglig.

Inte helt lätt att alltid gå i motvind. När alla springer omkring i tröjor som dominerar, så har han Cagliari och Milan. Totti tar han på sig när Roma spelar , men Fiorentinas Cuadrado kan han nu inte längre använda osv. Man kan ana av puckon här på Flashback hur det är, men ungar kan fan vara elaka på riktigt. Och det handlar ofta om att hålla på ”rätt” lag. Sånt skiter han så klart i, men det kan vara svårt att förklara för alla de som alltid håller på senaste CL-vinnaren.

Av vännerna i området finns det dock några som ”ärvt” Liverpool, Leeds osv, som kan relatera någorlunda.

Poängen är att nu kommer han utspringande i sin Milantröja och hämtar oss då Milan har gjort mål, eller fått straff. Stoltheten... Vackert...

Milan har han fått från mig. Cagliari har varit mitt lag, men det var Baggio och Baresi som fyllde min fantasi. Baggio står över enskilda klubblag, medan Baresi var Milan. Ett Milan där laget var som en familj där världens bästa spelare ville spela. Maldini, och kanske framförallt Pirlo gjorde att laget höll kvar mig.

Framgångarna var välförtjänta, många och viktiga, men det var laget och spelarna som fängslade mig. Och som jag förde över till min son. När jag babblade om Nesta, Pirlo, Kaka osv och sedan Thiago Silva & Ibra kom.

Milan ska spela i Europa. Allt annat är fan fel.

PS
Jag håller såklart med Bratwurstrunkarna, vi ska fan hålla samman. Finns många anledningar, inte minst för att vi försöker få in en annan synvinkel än den som dominerar i media. Flashback ger en möjlighet att få en annan vinkling än vad Aftonbladet förmedlar. Tyvärr håller Flashback på att ”normaliseras” på så vis att vi som tidigare sett Flashback som en möjlighet, nu även här dränks av samma meningslösa aftonbladet-åsikter. Dessutom har Bundesliga många sköna profiler, både på plan och Bundesliga-tråden.

Uefa-rankingen kan vara kul att följa eftersom den betyder hur många lag som får tillgång till CL osv, men det finns ingen anledning att börja internetkriga mellan Serie A och Bundesliga.

PPS
Finns många som stör sig på att jag är passionerad om italiensk fotboll. Tycker att jag är patetisk då jag gärna blir personlig, och vill göra sig roliga på min bekostnad. Men det bjuder jag på. Pissarslen som inte själva vågar ta ställning utan fegt bara kör sitt ironiskt-sarkastiska-hitta-fel-på-andra. Non me ne frega un cazzo. Min uppmaning är att våga ha åsikter, även om de inte alls är i närheten av mina... Jag gillar nämligen olika. Fast på riktigt.

PPPS
Stivalis inlägg är alltid välkomna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in