2015-11-29, 22:12
Medlem
Måhända borde ha man ha förstått att trailern var en fejk-out. Men grejen med Hans Rosenfeldt är att det aldrig går att veta. Vad jag minns så antyddes Martins tragiska slut i trailern till säsong 2-finalen, och där gick det ju också illa.

Väntade Lillian med att berätta för Henrik tills efter fallet var löst? Känns som det vore onsannolik timing annars, så hon höll nog på det ett tag.

Köper fortfarande inte riktigt att Emil var ensam. Lite besviken att han inte hade nån som åtminstone hjälpte honom litegrann. Fast körde han sina offer i rullstol så behövde han iofs inte bära dom...

Intressant slut hursomhelst. Jag är lite fascinerad av Sagas och Henriks relation. Den är riktigt svår att definiera. Undrar vart framtiden tar dom.
Senast redigerad av griffen 2015-11-29 kl. 22:18.
Citera
2015-11-29, 22:15
Medlem
snapphonas avatar
Eller problemet var egentligen inte sidospåren, utan att de bara släpptes utan att få ett ordentligt avslut. Jag hade t ex gärna sett Claes göra sig av med Annika, alternativt att Annika faktiskt var inbladad i morden och åkte dit för det?

Och vad hände med mäklarfamiljen? Den tråden släpptes bara. Dessutom finner jag det högst osannolikt att Emil skulle ha lyckats genomföra allt själv.
Senast redigerad av snapphona 2015-11-29 kl. 22:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Tillfredsställande slut, men i alldeles för många sidospår i säsongen som helhet, som i slutändan inte hade med huvudintrigen att göra.

Man hade kunnat knyta ihop det på ett bättre sätt.

Henriks och Sagas fortsättning ser jag däremot fram emot.
Känner exakt samma sak. Så synd att missa att få till riktigt halsbrytande twister på slutet, med alla de upplägg som fanns!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Måhända borde ha man ha förstått att trailers var en fejk-out. Men grejen med Hans Rosenfeldt är att det aldrig går att veta. Vad jag minns så antyddes Martins tragiska slut i trailers till säsong 2-finalen, och där gick det ju också illa.

Väntade Lillian med att berättade för Henrik tills efter fallet var löst? Känns som det vore onsannolik timing annars, så hon höll nog på det ett tag.

Köper fortfarande inte riktigt att Emil var ensam. Lite besviken att han inte hade nån som åtminstone hjälpte honom litegrann. Fast körde han sina offer i rullstol så behövde han iofs inte bära dom...

Intressant slut hursomhelst. Jag är lite fascinerad av Sagas och Henriks relation. Den är riktigt svår att definiera. Undrar vart framtiden tar dom.

De har någon form av kärleksrelation, de är definitivt inte bara vänner. Martin och Saga var bara vänner. men här har de både en attraktion och de behöver varandra. Om Saga någon gång kommer hitta kärleken så blir det med Henrik. Han är den enda som förstår henne.
Citera
2015-11-29, 22:19
Medlem
Blev besviken på sista avsnittet.
Det kändes som om författarna ville få med lite för mycket. Hade behövts ett dubbelt så långt avsnitt (minst) för att få med allt.

Många ouppklarade frågor som jag saknar svar på.

Sen så tycker jag att det känns lite konstigt att Emil var i så bra skick för ett förhör så snart efter hängnkngsförsöket.
Han måste ju varit utan syre ett bra tag.

Varför allt detta fokus på Claes, Anna och Annika liksom?
Citera
2015-11-29, 22:24
Medlem
snapphonas avatar
Det som har fungerat bäst den här säsongen är Henriks och Sagas historier, utan tvekan. Inte själva mordutredningen.

Gillar verkligen Henrik som karaktär. Det hade lika gärna kunnat floppa när Martin försvann, men blev istället en lyckoträff.
Citera
2015-11-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyhabits88
Blev besviken på sista avsnittet.
Det kändes som om författarna ville få med lite för mycket. Hade behövts ett dubbelt så långt avsnitt (minst) för att få med allt.

Många ouppklarade frågor som jag saknar svar på.

Sen så tycker jag att det känns lite konstigt att Emil var i så bra skick för ett förhör så snart efter hängnkngsförsöket.
Han måste ju varit utan syre ett bra tag.

Varför allt detta fokus på Claes, Anna och Annika liksom?
Men Bron har ju alltid lämnat många obesvarade frågor, inte minst förra säsongen. De låter folk komma och gå.
Läser på chatten nu på svt.se att de behåller personer så länge de behövs, som till exempel videobloggerskan.
Citera
2015-11-29, 22:28
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men Bron har ju alltid lämnat många obesvarade frågor, inte minst förra säsongen. De låter folk komma och gå.
Läser på chatten nu på svt.se att de behåller personer så länge de behövs, som till exempel videobloggerskan.
Jag håller inte med. Den enda obesvarade frågan förra säsongen var att mördaren inte agerade ensam, och vi fick aldrig veta vem som egentligen låg bakom. Vilket var lite snopet. Men i övrigt reddes det mesta ut. Jag minns inte nåt sidospår som bara släpptes utan vidare, som nu.
Citera
2015-11-29, 22:28
Medlem
Citat:
De har någon form av kärleksrelation, de är definitivt inte bara vänner. Martin och Saga var bara vänner. men här har de både en attraktion och de behöver varandra. Om Saga någon gång kommer hitta kärleken så blir det med Henrik. Han är den enda som förstår henne.

Definitivt mer än vänner, men inte en konventionell kärleksrelation heller. Fast det kan ju utvecklas åt det hållet. Gillade ögonkastet dom delade i bilen i sista scenen
Citera
2015-11-29, 22:30
Medlem
Citat:
Jo och det faktum att inte alla frågor besvaras är ju ett kvalitetsmärke, ett signum för Bron-författarna, en viktig och bra faktor!

MEN att runda av med ett så pass enkelt slut (psykiskt belastad person med svår barndom som ger igen på alla som gjort hans liv dåligt, den gissningen fanns ju efter hälften av avsnitten....) är synd, då det hade funnits chans att knyta ihop åtminstone några av trådarna och ge imponerade "aha-upplevelser" på rad istället, nu i sista avsnittet.

På svt-chatten tar de endast med lovord. Vi är tre personer som suttit och skrivit frågor, säkert tjugo stycken, utifrån det vi funderat på här i tråden, samt en del kritik. Inget av det tas med i chatten...
Citera
2015-11-29, 22:31
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Definitivt mer än vänner, men inte en konventionell kärleksrelation heller. Fast det kan ju utvecklas åt det hållet. Gillade ögonkastet dom delade i bilen i sista scenen
Saga har ju sitt sociala handikapp, men det kan ju hända att Henrik kan lätta upp det lite grand. Hon kommer aldrig att bli som "alla andra", men med Henrik verkar hon visa känslor och han verkar vara en av få som någonsin kommit henne nära.
Citera
2015-11-29, 22:31
Medlem
Citat:
Men ingen av dem är ju konventionell som person heller. De är båda personer med ett förflutet som har lämnat dem "skadade" på något sätt. Jag tycker att det har varit tydligt att de är mer än vänner och att de är typ kära eller förälskade. De söker upp varandra när de behöver prata. De inser när den andre behöver prata. Och Henrik blev typ förtvivlad när han trodde att hon skulle gå. Och det finns ju en sexuell laddning mellan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in