2015-11-29, 17:33
Medlem
Någon som har koll på skillnaden mellan Meccariello argentum vs aurum? Bättre sula? Båda linjerna handmålas och har lika fin finish, av de jag sett i alla fall. Skillnaden i pris är ju typ 3500kr så måste väl vara något särskilt? Att vissa läster bara finns för aurum bör ju inte motsvara då stor prisskillnad.
Citera
2015-11-29, 18:01
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Någon som har koll på skillnaden mellan Meccariello argentum vs aurum? Bättre sula? Båda linjerna handmålas och har lika fin finish, av de jag sett i alla fall. Skillnaden i pris är ju typ 3500kr så måste väl vara något särskilt? Att vissa läster bara finns för aurum bör ju inte motsvara då stor prisskillnad.

Aurum är en bättre sko när det kommer till arbete och material.
Citera
2015-11-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Aurum är en bättre sko när det kommer till arbete och material.
Någon som kan vara mer specifik istället för att ge ett generellt och uppenbart svar?

Äger du ens skor från Meccariello?
Citera
2015-11-29, 18:13
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Någon som kan vara mer specifik istället för att ge ett generellt och uppenbart svar?

Nej, men en av mina vänner äger nog 4-5 st, både Argentum och Aurum... så har både klämt och känt på båda.

Citera
2015-11-29, 18:23
Medlem
Citat:
Nej, men en av mina vänner äger nog 4-5 st, både Argentum och Aurum... så har både klämt och känt på båda.

Nej jag äger inte skor från honom, varför tror du jag ställde frågan?

Så, återigen, någon med faktisk vetskap om detta som kan svara?
Citera
2015-11-29, 18:47
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Nej jag äger inte skor från honom, varför tror du jag ställde frågan?

Så, återigen, någon med faktisk vetskap om detta som kan svara?

Jag svarade på din fråga, jag har faktisk vetskap. Att du inte är nöjd med svaret är en helt annan femma.

Citera
2015-11-29, 19:13
Medlem
Citat:
Jag svarade på din fråga, jag har faktisk vetskap. Att du inte är nöjd med svaret är en helt annan femma.

Jag efterfrågade särskild skillnad, som du kan läsa i mitt inlägg. Att något dyrare från samma tillverkare är tänkt vara bättre material och konstruktionsmässigt än det billigare alternativet är inget svar, det är något självskrivet.

Så om du inte kan svara på min fråga, lämna det till någon som kan mer om ämnet än du.
Citera
2015-11-29, 22:06
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Jag efterfrågade särskild skillnad, som du kan läsa i mitt inlägg. Att något dyrare från samma tillverkare är tänkt vara bättre material och konstruktionsmässigt än det billigare alternativet är inget svar, det är något självskrivet.

Så om du inte kan svara på min fråga, lämna det till någon som kan mer om ämnet än du.

Om du vill veta den exakta skillnaden så får du nog mejla Antonio och fråga. Mr Kekes svar är ett bra svar även om det är självskrivet eftersom det just är det som är skillnaden. I den prisklassen så är det väldigt små skillnader mellan olika linjer och det räcker ju med att man lägger mer tid på varje moment för att det ska bli dyrare. Tid är ju pengar. Bättre material innebär att man använder mindre skinn från varje hud vilket också ökar kostnaden...det är ju väldigt svårt att specifikt förklara exakt vilka bitar man väljer bort.
Citera
2015-11-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Om du vill veta den exakta skillnaden så får du nog mejla Antonio och fråga. Mr Kekes svar är ett bra svar även om det är självskrivet eftersom det just är det som är skillnaden. I den prisklassen så är det väldigt små skillnader mellan olika linjer och det räcker ju med att man lägger mer tid på varje moment för att det ska bli dyrare. Tid är ju pengar. Bättre material innebär att man använder mindre skinn från varje hud vilket också ökar kostnaden...det är ju väldigt svårt att specifikt förklara exakt vilka bitar man väljer bort.
Jag var ute efter lite mer specifikt men får nog vända mig till källan.

Jag syftade på saker såsom typ av sula (veg/ekbark), typ av midja (beveled/fiddle), typer av handpatineringar. Att skorna håller högre standard är ju såklart uppenbart, jag var nyfiken på vad för detaljer, likt de jag listade, som enbart går på aurum och inte argentum.
Citera
2015-11-29, 22:28
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Anstränger du dig för att vara ett pucko, eller kommer det bara naturligt? Och så tycker du att det är orättvist när folk är otrevliga mot dig, jösses alltså...
Citera
2015-11-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Anstränger du dig för att vara ett pucko, eller kommer det bara naturligt? Och så tycker du att det är orättvist när folk är otrevliga mot dig, jösses alltså...
Om någon, som dessutom ofta är samma person, envisas att vara dryg så får ju den personen räkna med dryga kommentarer tillbaka. Ja, det gäller även mig själv. Sen var ju min fråga rätt tydligt formulerad, det var ganska tydligt att jag inte efterfrågade någon diffus förklaring att man får vad man betalar för, även om den kan anses korrekt.

Om jag trampar på någons tår medan jag skriver här ser jag som helt och fullt värt det då jag får mer kunskap och struntar i om någon blir stött i kanten, den personen behöver inte svara på mina inlägg. Att du känner dig tvungen att skriva ett helt inlägg bara för att kalla mig pucko är rätt löjligt, inget jag blir förolämpad eller påverkad av. Om det får dig att sova bättre om nätterna så för all del.
Citera
2015-11-29, 22:57
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:

Är det inte lite lustigt att just DU svarar såhär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in