Citat:
Ursprungligen postat av
slowguy
Göteborg
Kartbild av området:
https://www.n0.se/v/f/6546a_husvagn.jpg
Någon som vet om husvagn står kvar och vilka som bor i den? Den stod där för en vecka sen inne i skogen men ändå synlig från gång/cykelvägen i trakterna bräckemotet. Kanske 100 meter från Utmarksgatan 66B.
Tog en sunkpromenad idag från Ivarsbergsmotet och upp till Vårväderstorget. Och ja, husvagnen står kvar där i sänkan.
Jag tog en bild men gick inte fram och knackade på, så jag vet inte hur bebodd den är. Där var inget tvättstreck uppe - men så var det väl inte heller något vidare torkväder idag
Innan jag kom så långt hade jag kunnat konstatera att man har börjat riva de fyra kåkarna vid Dalängsgatan. Ingen av de husvagnar som stod där i juni var kvar längre. Nämnde den platsen här i tråden i juni
(FB) Romska läger i Sverige nr. 2 - nu önskar jag att jag hade räknat husvagnarna då. Men vad för skräpfolk som bodde där vet jag alltså inte - bara att där luktade mänskobajs. Väldigt hemtrevligt i blandning med de annorledes illaluktande vindpustarna från raffinaderiet. Var förbi där litet tidigare i somras också, då gick det en tjyvkopplad elkabel från en lyktstolpe till en av kåkarna, men den var alltså borta nästa gång jag passerade.
Vid parkeringen mellan Ovädersgatan och Blidvädersgatan, intill fotbollsplanen, var det nu uppsatt betongblock som spärrar av den outhyrda delen av parkeringen. Där var läger med fyra-fem husvagnar i juni. Avhystes under sommaren - men när jag var förbi för en månad sedan fanns där tvättstreck och en eller ett par sovbilar.
Undrar förresten om tiggarna som flyttade från korvkiosken vid Herkulesgatan/Inlandsgatan till brandkåken nedanför Ramberget är kvar där?