Citat:
Ursprungligen postat av
PiusXIII
Var i hela världen ska SD hitta dessa kompetenta krafter. Ingen som är något i samhället vill ta i dem med tång. De enda gånger man märker av en SD-politiker, utom dem i den högsta ledningen, är när någon knäppgök på kommunal nivå gör bort sig.
Där tycker jag du har fel. Det finns fullt av normala, pålästa, förnuftiga, dugliga människor som är SD:are eller har SD-sympatier. Tyckte jag läste någonstans att SD har 3000 politiker i Sverige.
1% av 3000 är ca 30 individer. En mandatperiod är 48 månader. Så knappt en i månaden hängs ut som stolle, rasist, nazist, fascist. Sedan upprepar man dessa uthängningar när det är lite torka på "SD-skandalerna" så verkar det som fler.
Om 1% har något i garderoben, dvs anonymt skrivit "neger" för 15 år sedan eller haft nazi-armbindel på en blöt efterfest när hon var 18 så skrivs det spaltmeter om det.
Jag satt på en middag för några år sedan med bland annat fyra fyrtiotalister. De var irriterade att man inte fick säga neger längre, satt och sa det flera gånger framför barnbarnen. Det alla fyra hade gemensamt var att de ALDRIG skulle rösta på SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Jag instämmer, sunt förnuft säger att PUT ska kunna dras in om den asylsökanden har ljugit.
Folk generellt tror antagligen att så redan är fallet.
SD gör helt rätt som ökar takten det kommer ge nya röster.
>90% har fått UT på icke riktiga grunder. Det skulle förändra politiken rejält om man granskade dessa fall igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
intePK14
Nej! Problemet SD har generellt, är att de knappt har några riktigt kompetenta politiker. Inte undra på, att de står och stampar i opinionen - trots galopperande massinvandring. Partiledaren sade ju, att han hellre skulle vara snickare än statsminister, och att han inte har något emot att SD blir ett 4%-parti- bara andra partier för deras politik! Jomshof tror att SD kommer att tappa flera %.
Sedan går partiledaren ut med en fullständigt utsiktslös och egentligen självförnedrande samarbetsinvit till (m) och KD! Dream on, Jimmie.....
De har ju ett kompakt motstånd från MSM vilket inte precis gör saken lättare att föra ut sitt budskap. Däremot tycker jag att man kan klandra ledningen för att kanske skrämma bort kompetent folk från att vilja engagera sig. Begår man justitiemord på sin ungdomsrörelse eller på kompetent folk pga egna maktambitioner så kommer kompetent och dugligt folk inte engagera sig.
I de fall MSM gett sig på någon SD:are eller SD-väljare så har SD-ledningen kastat vederbörande till vargarna istället för att i alla lägen försvara sina egna. Jag ser det som att mobbningsoffret i sin tur mobbar för att vända mobbarnas blick bort från sig själv. Det är inte hållbart i längden.
Kan inte SD attrahera och behålla vettiga, dugliga, normala människor så kommer man förr eller senare rasa som ett korthus. Ett parti med ambitioner på 30-50% som vill styra landet i orostider behöver starka självständiga medarbetare. Starka ledare omger sig med starka medarbetare.