Citat:
Ursprungligen postat av
159abc
Finns det inga bensos som man kan äta varje dag?
Vill du berätta vad som hände dig? är nyfiken
Började käka benzo pga allmän ångest. Hade lätt ångest dagligen pga diverse anledningar.
Började käka 0.5 varje morgon, åt de i ca 3 veckor, sen blev jag "tvungen" ta 0.5mg till på kvälllen för att kunna sova/vara ångest fri.
Slutade med att jag käkade 1.5-2mg dagligen. Trots det hade jag ångest. Varje morgon jag vaknade kändes de som huvudet vägde 20kg, hade grov ångest.
Fick självmordstankar(aldrig haft de innan jag börja äta benz), allmänt less på livet, ingen livsgnista.
Overklighetskänslor.
Det var då jag bestämde mig för att trappa ner för att att sedan kunna sluta helt.
käkade 0.5 igen dagligen, utan vidare effekt. Enda som hände var att jag kände mig LIITE mer normal.
Efter ca 3 veckors nedtrappning slutade jag helt.
Nu hade jag fortf avtändning/ångest dagligen. Va tvungen dricka en öl till frukost daligen för kunna orka(alkohol påverkar samma receptorer som benzo) (gaba-systemet)
Efter 1 månads öl drickande kände jag att jag kunde sluta helt med alkohlen även.
Har nu inte ätit benzo/druckit dagligen på ca 2 månader. Känner mig INTE helt återställd ännu, är på kanske 90% återställd het.
Jag åt benzo 6månader dagligen. Visserligen alprosolam som är bland som "hårdaste" benzo, med kort halveringstid.